KISAH SILAM YANG KEMBALI

82 9 1
                                    

Gempa: Earth Dragon Iron Wall!!

Dinding tanah naik dan melindungi Gempa dari serangan Liar. Liar menyerang Gempa dengan darah manakala Taufan dan Halilintar cuba menembusi pertahanannya.

Halilintar: Ergh...!!

Taufan: Kenapa tak boleh tembus ni?!

Serangan mereka terpantul dan kembali kepada mereka dan mencederakan mereka tetapi mereka sembuh dengan sangat cepat.

Halilintar: Pertahanan dia memang tak masuk akal!

Taufan: Kan?! Apa kata kita serang serentak?!

Taufan terbang ke atas. Dia hilangkan hoverboard dan jatuh menjunam ke arah Liar. Halilintar memegang pedangnya dan bersedia untuk menyerang. Liar lindungi dirinya dengan cermin.

Taufan: Sky Dragon....

Udara di sekeliling Taufan berkumpul menjadi gerudi angin berbentuk kepala naga. Halilintar memecut ke dah Liar pada masa yang sama dan mereka berdua menyerang Liar serentak.

Taufan: Azure Jaw Strike!

Halilintar: Storm Dragon Ripping Jaw!

Serangan serentak mereka memberhentikan pergerakan Liar. Gempa tumbuk tanah dan tangan tanah gergasi muncul dan menghentam Liar.

Gempa: Berjaya ke?!

Halilintar: Tak...

Serangan mereka terpantul semula. Gempa bertahan dengan serangan yang sama manakala Halilintar dan Taufan terkena serangan mereka sendiri dan tercampak ke belakang.

Taufan: Agh! Macam mana kita nak tembusi pertahanan dia ni?!!

Liar memandang mereka bertiga. Dia angkat tangan ke atas dan beberapa buah pedang cahaya dengan simbol larangan muncul. Dia arahkan semua pedang tu menyerang mereka bertiga.

Halilintar: Ini tak bagus!!

THOOM! THOOM! THOOM!

Barto: Skull Axe!

Libasan kapak tulang mencederakan Dhante tetapi dia pulih dengan segera. Dhante menyerang Barto dan dia bertahan dengan tulang mengelilingi badannya.

Dhante: Tch!

Barto: Ha...!

Barto tolak Dhante ke belakang. Dia lompat ke atas dan hentam dia dengan perisainya. Tetapi...

Dhante: Ah~

Dhante makam perisai Barto dan tumbuk dia ke belakang. Barto terseret tapi sempat bertahan.

Barto: Ha....ha...ha...ha....ha....ha...ha...

Dhante: Mengalah saja! Aku dah jadi lebih kuat dari kau! Lebih kuat dari semua beruang yang ada!

Barto: Diam!!

Dhante: Macam mana dengan ayah? Dia sihat?

Barto: Dia dah mati...

Dhante tak terkejut mendengar berita kematian ayahnya sebaliknya...

Dhante: Macam tu ke? Haih...

Barto: *marah* Kenapa kau nampak kecewa sangat?!!!

Dhante: Takde apa. Cuma.....aku ingat aku dapat jumpa dia sebelum aku jadi raja beruang yang sebenarnya.

Barto: Itu semua takkan berlaku. Selagi aku masih ada!!

Dhante: Heh! Jadi aku kena hapuskan kau dulu! Woah!!!

Tanah tiba-tiba merekah dan bergegar seperti dilanda gempa bumi.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now