BoBoiBoy dan Elementals berada di makmal Solar untuk menyiasat makhluk apa yang menyerang mereka kali ni.
BoBoiBoy: Solar,kau boleh uruskan golem ni?
Solar: Dah tentu.
Solar pakai sarung tangan,pegang pisau bedah dan mula membedah golem tersebut.
Gempa: Okey,golem tu akan menakutkan untuk aku.
Thorn: Sejak bila golem pakai otak? Bukan golem kosong di dalam ke?
Dark: Mungkin tak semua golem.
BoBoiBoy: Berdasarkan apa yang abang Zen bagitahu,semua golem tu berhenti bila otak mereka dicederakan. Bermakna....
Halilintar: Ada kaitan dengan Crossheart Alliance. Dan aku rasa kita tahu apa yang terjadi sebenarnya.
Solar: Betul cakap tiang elektrik tu.
Solar angkat otak dari golem dan letak dalam bekas asing. Dia cabut sarung tangan dan buang dalam tong sampah.
Solar: Badan golem ni berbeza dari apa yang kita biasa lihat. Di dunia ni.
Ais: Di....dunia ni?
Solar: Ya. Aku ada tengok bahagian badan golem ni dan aku yakin,ini bukannya golem. Ini....robot.
Halilintar: Robot? Dengan otak macam tu?
Solar: Ya. Ada satu terma yang selalu digunakan di seluruh dunia. Ingat tak?
BoBoiBoy: *gasp* Cyborg.
Solar: Ya. Tapi golem ni bukannya cyborg. Sekurang-kurangnya bukan.
Blaze: Apa maksud kau?
Solar: Mereka ambil otak manusia dan masukkan dalam badan golem dengan reka bentuk yang seakan sama dengan robot. Korang faham?
Thorn: Ada orang lain selain kita...
Taufan: Di dunia ni.
BoBoiBoy: Apa langkah seterusnya?
Solar: Pada pendapat aku,kita patut berjaga-jaga buat masa sekarang. Dan suruh Danny dapatkan maklumat dari kingdom berdekatan.
Selepas itu,mereka keluar dan ikut haluan masing-masing. BoBoiBoy pergi ke bilik mesyuarat. Dia duduk di meja panjang seorang diri dan mengjela nafas penat.
BoBoiBoy: "Banyak betul benda yang jadi. Susah aku nak bagi respon yang sesuai kalau keadaan terus macam ni."
Bola kristal di hadapannya menyala. Seorang lelaki yang dikenalinya terpapar dengan senyuman.
K.Rixel: Hai. Lama kita tak jumpa.
BoBoiBoy: Rixel,apa kau nak?
K.Rixel: Wow. Terus dengan nama?
BoBoiBoy: Sebab kita berdua berdiri sama tinggi jadi aku tak perlu berlapik mulut dengan kau.
K.Rixel: *whistle* Baiklah kalau itu yang kau nak. Kau....ada perasan apa-apa tak?
BoBoiBoy: Apa dia?
K.Rixel: Aku tahu ada pihak yang menyerang kingdom kau tapi aku takkan dedahkan siapa. Aku cuma beh beritahu kau-
BoBoiBoy: Semua golem tu dari Crossheart Alliance kan?
K.Rixel: Tepat sekali! Bukan aku yang hantar mereka tapi salah seorang kenalan aku yang buat.
BoBoiBoy: Kenapa gunakan golem tu untuk serang kami?
K.Rixel: Sepatutnya mereka semua lemahkan pertahanan kerajaan kau tapi sayang,orang-orang kau jauh lebih kuat.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanfictionSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...