DUA NAGA MENENTANG PAHLAWAN EMAS

59 4 2
                                    

Karlos memandang BoBoiBoy dan Reverse yang terbaring akibat serangannya yang membelah bumi. Dia berjalan ke arah mereka sambil dia tarik keluar rapier yang tergantung di pinggangnya.

BoBoiBoy: "Reverse,kita kena cari jalan nak kalahkan dia."

Reverse: "Macam mana? Serangan kita cuma buat dia calar balar je! Tak boleh tembus pertahanan dia langsung!!"

BoBoiBoy: "Itu yang kita patut fikir. Macam mana dia masih bertahan lepas semua serangan kita??"

Reverse: "Kau nak cakap dia gunakan skill?"

BoBoiBoy: "Ya...."

Karlos berdiri di hadapan mereka, menunggu mereka pulih sebelum dia teruskan serangannya.

Karlos: Kenapa...

BBB&R: Huh?

Karlos: Kenapa.....kau berdua berjuang sampai macam ni? Seluruh dunia jadi kecoh disebabkan peperangan kerajaan raksasa dengan Crossheart Alliance.

Reverse: *grin* Soalan lebih baik, kenapa kami nak lawan Crossheart Alliance? Sebab mereka semua takde otak!!

BoBoiBoy: Ergh......mereka langsung tak nak dengar cakap.....dan apa yang mereka buat....tak boleh dimaafkan!!!

Karlos: Macam tu ya......aku faham...

Karlos hunus kedua senjata ke arah mereka. Dia nak serang mereka tetapi,pokok gergasi yang tiba-tiba tumbuh menghalang dia dan menampar dia jauh ke belakang.

Karlos: Guh!!

Karlos tercampak jauh tapi dia sempat mendarat. BoBoiBoy dan Reverse bangun selepas kecederaan mereka pulih sepenuhnya. Mereka bergabung tenaga dan....

BBB&R: Elemental Apocalypse!!

Puting beliung yang besar muncul, tanah bergegar dan gunung kecil keluar,tumbuh-tumbuhan bercambah dan langit bertukar gelap. Karlos terkejut melihat tanah tandus bertukar menjadi kucar-kacir dengan bencana alam yang terjadi.

Karlos: Apa yang mereka nak buat?

Reverse: Hah!!

Reverse keluar dari dalam tanah dan berikan tendangan tepat di dagu Karlos. Tetapi,Karlos menahan dengan pedangnya. BoBoiBoy terbang ke arah Karlos dan tumbuk dia sekuat hati,menyebabkan dia terseret ke belakang. Karlos halakan rapier ke arah BoBoiBoy dan....

Karlos: Sonic Peck!

Tikaman bertalu-talu dari Karlos menembusi badan BoBoiBoy.

BoBoiBoy: Gaah!!

Reverse meluru ke arah Karlos dengan tangan kanan diselubungi ais dan tangan kiri diselubungi kilat. Tangannya digenggam dan dia serang Karlos dengan gabungan elemen ais dan kilat.

Reverse: Snowstorm Dread Gust!!

Serangan itu ditahan dengan pedangnya. Namun,impak serangan itu memusnahkan tanah di belakangnya. Reverse menolak Karlos ke belakang tapi Karlos bertahan. Karlos angkat rapier untuk tikam Reverse tetapi,Reverse tepis tangannya dengan ekornya dan hentam Karlos.

Reverse: Haaargh!!

Karlos: Ugh!!

Karlos terbang ke udara untuk elak dari terkena serangan Reverse tapi puting beliung yang berlaku menyukarkan dia untuk terbang dengan selamat.

Karlos: Falconette Wave Shot!!

Gelombang emas dilepaskan dari pedang ke arah Reverse. Reverse mengeraskan badannya dan bertahan.

Reverse: Ugh.....kuatnya....dia ni....!!

Tanpa Karlos sedar,BoBoiBoy masuk ke dalam puting beliung dan terbang ke arahnya. Dia menghampiri Karlos dengan masuk ke dalam puting beliung dan bila dia dah dekat,dia hilangkan puting beliung dan mampatkan gelora angin di tangannya menjadi gerudi yang besar.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now