KUASA MENENTANG KUASA

58 8 1
                                    

Zen,Shin,Haru,Hana,Barto dan Roger pergi ke banjaran gunung untuk selamatkan Kishi,Fay,Frey dan Rosa. Knight Of Dark Crown bersedia untuk menentang mereka dengan bala tentera golem mereka dan kekuatan Spirit Beast.

BoBoiBoy dan Reverse berada jauh dari situ,memerhatikan keadaan melalui cermin. Di belakang mereka adalah robot yang sudah selesai dibina,bersedia untuk berlawan jika keadaan memaksa.

Radell: Hapuskan mereka!!

Shin gunakan skill yang diberikan padanya oleh BoBoiBoy untuk hasilkan lukisan dirinya dan yang lain.

Shin: "Bilangan kita lebih sikit tapi, asalkan kita boleh bertahan,mereka akan kalah."

Tiba-tiba,banyak kereta kebal bergerak keluar dari gunung di kiri dan kanan. Terdapat pintu rahsia yang dibuka,membenarkan kereta kebal bergerak keluar. Terdapat ratusan pengikut Crossheart Alliance yang terbang di udara dengan magik elemen angin bersama senjata mereka.

Zen: Ini bukannya macam apa kita jangkakan.

Roger: Ya.

Sabah berasa geli hati melihat betapa ramainya ahli Crossheart Alliance yang datang untuk berhadapan dengan Overlord.

Sabah: Kufufufu....kenapa ramai sangat? Takut?

Himawari: Mereka manusia biasa. Memanglah mereka akan datang beramai-ramai.

Jenny: Patut kita buat sesuatu?

Sabah: Tak. Kita tunggu sehingga tuan berikan arahan.

Barto: Hmph!

Semua Barto berbaris dan gunakan perisai mereka untuk rempuh askar golem yang datang ke arah mereka. Shin dan Roger uruskan kereta kebal dan Haru,Hana dan Zen fokus kepada musuh yang terbang.

Shin: Sliding Waltz!

Tanah di bawah mereka bertukar hitam dan licin,menyebabkan kereta kebal jatuh ke bawah. Semua Roger lompat ke arah kereta kebal dan hancurkan dalam kumpulan. Tumbukan mereka tembusi lapisan kereta kebal yang keras dan tarik keluar pemandunya. Mereka kemudian hancurkan kereta kebal dan buang ke tepi.

Sementara itu,Zen menembak musuh terbang dengan pistol dan bertahan dari serangan mereka dengan pedangnya.

Zen: Tiger Wildflame!!

Libasan pedang dari Zen menyebabkan sebahagian besar musuh terbakar dan rentung jadi abu. Haru,Hana dan lukisan diri mereka berpecah dan serang dengan tukul mereka.

Haru: Flare Stamp!

Hana: Thunder Stamp!

Serangan api dan kilat berselang-seli berjaya menjatuhkan musuh terbang. Zen kemudian nyalakan api di pedangnya dan....

Zen: Scorching Blade Strike.

Serangan itu memotong musuh dan membakar mereka. Radell dan Knight Of Dark Crown yang ada segera memandang mereka dari jauh sementara mereka berlawan.

Weinz: Kuat jugak mereka ni...!

Irra: Jangan lupa kita pun ada senjata rahsia kita!

Tanpa mereka sedar,ada sekumpulan pencerobohan menceroboh masuk ke dalam kubu mereka untuk selamatkan Kishi,Fay,Frey dan Rosa.

Zorg: Besar jugak tempat ni. Seriuslah tempat ni kubu mereka..?

Theo: Shh! Jangan sampai kantoi!

Theo,Zorg dan Ryuu menceroboh masuk ke dalam dan cari di mana mereka disembunyikan.

Ryuu: Kau tak rasa kita patut buat kacau je? Senang sikit kita jumpa kat mana mereka berada.

Theo: Macam mana dengan buat kacau,kita boleh jumpa mereka?

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now