Sejak berita kembalinya BoBoiBoy, peminat dia mengerumuni Kokotiam untuk berjumpa dengannya. Ada yang siap pasang khemah depan Kokotiam semata-mata nak berjumpa dengan BoBoiBoy.
BoBoiBoy terpaksa melayan kerenah peminatnya supaya tiada perkara buruk terjadi. Dia datang ke Kokotiam setiap pagi dan bertemu dengan peminatnya. Elementals juga diheret untuk membantunya mengawal situasi.
Reverse dan Dark Elementals duduk rumah,tengok tv sambil makan biskut coklat. Bukan biskut Yaya.
Rock: Korang rasa macam mana diorang sekarang eh? Mesti haru-biru dibuatnya.
Reverse: Mungkin. "Bro,kau tengah buat apa?"
BoBoiBoy: "Buat apa? Tengah sibuk jadi pelayan kat Kokotiam!!"
BoBoiBoy mengambil pesanan pelanggan dan Elementals membantu Gopal menyiapkan hidangan di dapur. Blaze disuruh duduk di penjuru dapur.
Blaze: *pout*
Gopal: Baru beberapa hari dah ribut macam ni! Wuhuhuhuhu!!
Taufan: Gopal! Ais coklat tiga! Kek coklat moist lima!!
Gopal: Okey!
Yaya dan Ying hanya memandang Kokotiam yang dibanjiri peminat dari jauh.
Yaya: Kesian BoBoiBoy. Baru seminggu dah jadi kecoh macam ni.
Ying: Yalor. Apa nak jadi dengan peminat dia ni? Sanggup berkhemah depan Kokotiam!
Yaya: Obses namanya.
Ying: Mana kawan-kawan BoBoiBoy yang lain? Yang....dari dunia lain?
Yaya: BoBoiBoy kata mereka tidur kat pulau. Tapi,mana ada pulau lain selain pulau terapung berdekatan dengan Pulau Rintis.
Ying: Hm....apa kata kita pergi tengok dekat pantai?
Mereka berdua meninggalkan Kokotiam yang dibanjiri peminat BoBoiBoy dan pergi ke pantai.
SKIP TIME
Yaya dan Ying berada di pantai. Mereka nampak keadaan pantai yang lengang dan sunyi. Tiada sesiapa yang berada di pantai kecuali mereka berdua.
Yaya: Sunyi betul pantai hari ni.
Ying: Semuanya sebab BoBoiBoy dah balik. Haiya....
Yaya: Eh? Tengok tu Ying!
Kelihatan sesuatu berenang dengan laju menuju ke arah pantai. Seorang lelaki dengan sirip dan ekor jerung berenang ke arah pantai dan berjalan keluar dari laut.
Yaya: Apa benda tu!!?!
Ying: Nampak macam raksasa! Mari kita-
Ryuu: Woah! Woah! Woah! Korang, ini akulah! Ryuu,kawan BoBoiBoy!!
Yaya: Ryuu!? Kenapa badan kau jadi macam tu?!
Ryuu: Hahaha....anggaplah ini kuasa aku.
Ying: Kau datang dari mana?
Ryuu: Dari pulau yang BoBoiBoy hasilkan.
Y&Y: Pulau apa?!?!?!?!!?!
Ryuu: Nak tengok? Marilah.
Ryuu berjalan masuk dalam laut dan berenang balik ke pulau yang dimaksudkan. Yaya apungkan Ying dan mereka berdua ikut Ryuu ke pulau yang dia datang.
Lima minit kemudian,mereka tiba di sebuah pulau terapung terletak tak jauh dari pantai. Pulau tu terapung di atas air,ada hutan dan air terjun mengalir ke bawah dan rumah persendirian untuk Demon Lord.
Ryuu: Kita dah sampai.
Y&Y: *jawdrop*
Ryuu bertukar jadi separa burung dan terbang ke atas. Dia mendarat atas batang pokok tumbang dan bertukar normal. Yaya dan Ying mendarat di hadapan rumahnya. Rumah Demon Lord lain terletak bersebelahan satu sama lain supaya senang mereka nak buat apa-apa.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
Fiksi PenggemarSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...