Selepas serangan ke atas kota gergasi gagal,Dhante dan Liar berundur dan kembali ke istana tempat Hakuma berada.
Dhante: Tch. Terlepas peluang nak rasa daging dia.
Liar: Biarkan. Kau nak kena hentam dengan mereka bertiga ke?
Dhante: Kenapa kau takut dengan mereka?
Liar: Aku pernah hantar klon aku untuk bantu Doreo Kingdom berperang dengan mereka. Dia tak bagi muka langsung bila dia tahu itu hanya klon aku.
Dhante: Argh! Kan kau kenal dia!? Kenapa kau tak habiskan dia je!?!
Liar: Sebab dia sekarang 8 King nombor 1 dan kau nak aku bunuh diri? Jangan harap.
Mereka berdua pergi ke bilik diraja dan menghadap Hakuma.
Dhante: *melutut* Tuan Hakuma...
Liar berdiri seperti biasa. Dia buat endah tak endah dengan Hakuma.
Hakuma: Macam mana? Berjaya atau tidak?
Dhante: Maaf tuanku. Kami gagal. Semuanya sebab mereka lebih kuat dan......budak bertiga tu...
Hakuma: Ya. Aku tak nafikan puak gergasi memang ada kekuatan fizikal yang menakutkan. Tapi,mereka bertiga lebih menakutkan.
Dhante: Apa kita nak buat sekarang?
Hakuma: Biarkan dulu. Kita perhatikan keadaan mereka. Lagipun, kita ada ejen kita sendiri di dunia tu.
Liar: .....
SKIP TIME
Malamnya,semua orang makan dengan gembira setelah berjaya mempertahankan kota mereka. K.Haikal menyediakan jamuan untuk semua yang terlibat termasuk Gempa,Taufan dan Halilintar.
K.Haikal: Silakan makan. Jangan segan kalau nak tambah lagi.
Lady memandang tempat duduk kosong di sebelahnya. Begitu juga di hadapannya,ada tempat duduk kosong di sebelah Shin.
Gempa,Taufan dan Halilintar duduk dalam bilik,termenung jauh memikirkan serangan tadi.
Gempa: Hei...
Taufan: Hm...
Gempa: Tadi tu......Amira kan?
Halilintar: Entah. Mungkin ya mungkin tidak.
Gempa: *long sigh*
Mereka masih teringat akan siang tadi. Mereka tak lalu makan dan hanya termenung saja. Zorg masuk dalam bilik dan duduk atas meja memandang mereka.
Zorg: Kenapa nak sedih sangat ni? Kan korang bertiga dah jumpa dia balik? Kekasih lama korang?
Halilintar: Memanglah. Tapi dia dah berada di pihak musuh. Kitorang tak tahu nak rasa apa sekarang ni.
Zorg: Walaupun dia musuh,tak bermakna dia lupakan korang kan?
Mereka bertiga memandang Zorg serentak.
Gempa: Betul jugak. Dia masih ingat siapa kita,kalau tak dia takkan biarkan kita je.
Taufan: Haah.
Zorg: Nampak? Korang ada peluang untuk jumpa dia lagi.
Halilintar: Ya. Betul tu.
Sementara itu,Barto duduk di tepi katil sambil memegang lukanya yang dirawat.
Barto: ....
Shin: Hei,kau dah tidur ke??
Shin masuk ke dalam bilik bersama sepinggan karipap dan ketayap.
Barto: Belum.
Shin: Aku ada bawak sikit makanan. Kalau kau lapar,makanlah.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
Hayran KurguSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...