BoBoiBoy dan Reverse dibawa ke dunia lain semasa dalam tidur. Dan mereka sangat terkejut sebaik saja mereka terjaga dari tidur.
BoBoiBoy bangun disebabkan silau matahari. Dia bangun dan nampak Reverse yang masih tidur di sebelahnya.
BoBoiBoy: Bangun Reverse. Kita tertidur kat luar ni. Dah pagi ni.
Reverse: *bangun* Kenapa kau tak kejut aku...??
BoBoiBoy: Aku pun tertidur kat luar. Hm....eh?
Mereka berdua berada di tempat pembuangan sampah dan mereka tidur di atas tilam lama yang terbuang.
BoBoiBoy: Tempat pembuangan sampah!? Siapa yang...
Reverse: Sama ada Ryuu atau Theo yang buat. Ataupun Zorg. Saja cari pasal lah...
BoBoiBoy memandang sekelilingnya dan nampak pondok diperbuat dari kadbod dan pintu kayi yang besar di bawah pondok.
BoBoiBoy: Markas Kotak? Jangan-jangan...
BoBoiBoy turun dari tilam dan panjat longgokan sampah untuk dapatkan pemandangan yang lebih baik. Reverse turun dari tilam dan ikut dia panjat longgokan sampah.
Reverse: Kau nak buat apa?
BoBoiBoy: Kau tengok tu...
Mereka berdua dapati tapak sampah tersebut berada di kawasan bandar. Bot nelayan turun ke laut bagi menangkap ikan,kapal terbang tinggi di udara,air laut yang berombak dan kereta lalu lalang di jalan raya.
BoBoiBoy: Tak mungkin....
Reverse: Kau bergurau...
BBB&R: KITA DI PULAU RINTIS!!!!!!
Mereka berdua panik melihat tempat tinggal lama mereka. Longgokan sampah tempat mereka berdiri runtuh dan mereka terjatuh. BoBoiBoy tolak kereta lama yang jatuh atasnya dan bangun.
BoBoiBoy: Tak mungkin!! Macam mana kita boleh ke sini?! Siapa yang...
Reverse: Aku rasa....mesti T.Bers yang buat. Tapi tak mungkinlah.
SEMENTARA ITU~
Miria: 😭
Mereka terjumpa nota yang mengatakan BoBoiBoy dan Reverse pergi bercuti sementara di halaman belakang.
Miria: Darling...!!!
Lady: Siapa yang buat macam ni?
Nana: Takde sesiapa nampak ke apa yang jadi malam semalam?
Casey: Kita semua tidur awal semalam. Jadi takde siapa nampak mereka.
Grix: Korang rasa siapa yang buat?
Lady: Kita kena siasat siapa yang buat macam ni! Segera!
Coco: *minum teh* Atau....kita boleh tanya ayah.
Semua orang memandang Coco yang minum teh dengan tenangnya di dapur.
Casey: Betul jugak tu.
Lady: Kalau macam tu,aku kena balik ke God Tower sekejap. Siapa nak ikut?
Miria: Aku!!!
Sora: Takpelah. Awak semua pergilah. Saya nak bawak anak-anak kita ke rumah mak kejap.
Sora bawak Kishi,,Fay,Frey dan Rosa ke rumah Riko dan Tetsu untuk ditinggalkan untuk sementara manakala Lady,Miria dan Coco pergi ke God Tower untuk hubungi T.Bers.
SKIP TIME
T.Bers: Hm....jadi takde siapa yang nampak mereka?
Nana: Takde. Kami tak tahu apa yang jadi....
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
Hayran KurguSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...