SERANGAN KE ATAS KINGDOM

88 9 0
                                    

BoBoiBoy: Hm.....

BoBoiBoy berada di halaman depan rumah. Dia memandang Neki yang bermain bersama Kishi.

BoBoiBoy: "Seronok je mereka berdua main." Agak-agak apa yang lain tengah buat eh?

Taufan: "Bro? Ada benda aku nak cakap ni."

BoBoiBoy: "Apa dia Taufan?"

Taufan: "Dua benda. Pertama,aku nampak seseorang menuju ke arah kita. Jarak mereka dengan kita dalam dua batu."

BoBoiBoy: "Kawan atau lawan?"

Taufan: "Lawan. Benda kedua,aku rasa mereka ahli Seven Sins."

BoBoiBoy: "Apa?! Tingkatkan pertahanan kita sekarang! Aku beritahu Roger dan Barto suruh pergi dekat kau!!"

Taufan: "Okey!"

Taufan nampak Armoured Deltro bergerak ke arah mereka dengan beberapa orang di belakangnya.

Taufan: Itu.....Meta! Dia bawak geng dia lah!!

Meta duduk atas Armoured Deltro menguap untuk kesekian kalinya. Dia memeluk bantal peluk kesayangannya dan baring.

Zagrath: Kau yakin ini masa yang sesuai untuk serang mereka?

Meta: Aku tak kisah. Aku nak tidur je. Korang yang pergi lawan.

Zagrath: 💧

Zagrath memandang ahli Seven Sins yang lain.

Arck: Akhirnya! Dapat jugak aku belasah budak tu balik!

Api di badan Arck menjulang tinggi dan membara. Kirala menjilat bibir memikirkan BoBoiBoy dan Elementals.

Kirala: Fufufu~ Macam mana kalau mereka jatuh cinta dengan saya? Mesti gembira rasanya~!

Zagrath: Aku tak rasa macam tu. Dia dah kahwin.

Kirala: Jadi? Aku tak kisah kalau dia dah kahwin ke tak.

Zagrath: Hm.....kau pasti kau boleh lawan mereka Solina?

Pride Lord Solina
Ability: [The Triumphant]

[The Triumphant]=
-Increase the overall status of the body and allow body manipulation, shapeshifting and duplication.

Solina: Ada aku kisah?

Zagrath: Kenapalah aku tanya kau...

Meta: Hei. Tengok sana tu.

Semua petarung R.O.U.B.E.R Kingdom bergerak ke arah mereka. Dinding tanah dinaikkan sebagai mekanisme pertahanan dan Para Elementals berdiri atas dinding untuk memerhatikan mereka.

Solina: *crack knuckles* Bagus!! Ada jugak benda aku boleh tumbuk!!

Arck: Jangan harap! Biar aku bakar mereka semua jadi debu!

Solina: Kau jangan nak menyibuk boleh tak!?

Arck: Kau nak kena Bakar hidup-hidup ke!?!?!

SHING!

Sabit emas diletakkan di leher mereka. Mereka memandang Zagrath yang memegang sabit emas itu.

Zagrath: Kau berdua bising lagi,aku akan cakap yang kau berdua M.I.A pada tuan Hakuma.

Solina: Tch! Merimaskan!

Arck: Apa jelah!!

Zagrath menghilangkan sabit emas.

Roger,Zen,Barto,Danny,Haru,Hana, Shin dan Sacre bergerak menentang musuh. Tetsu duduk dalam kingdom untuk menjaga keselamatan semua orang.

Gempa: Aku rasa mungkin kita kena turun lawan sekali.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now