BERCUTI

94 9 0
                                    

BoBoiBoy membeli stok dari Karlos dan dia pergi meninggalkan mereka. BoBoiBoy memandang barangan yang ada dalam kotak yang dibelinya.

Theo: Kau seriuslah BoBoiBoy? Apa benda ni?

BoBoiBoy: Ini namanya madu. Mahal benda ni.

BoBoiBoy mengambil sebotol madu dan cium baunya. Bau harum madu itu membuatkan air liur BoBoiBoy meleleh memikirkan makanan yang boleh dimasak menggunakan madu.

BoBoiBoy: Mesti sedap makan dengan pancake ni~

Zorg: Sedap bau. Nak sikit?

BoBoiBoy: Tak boleh! Aku nak simpan untuk balik masak nanti!

Zorg: Ceh! Kedekut.

Theo: Apa boleh buat? Dia yang beli madu ni.

BoBoiBoy menyimpan kotak berisi madu itu dalam badannya. Seketika kemudian,Miria dan yang lain keluar dari kedai dengan beg berisi baju di tangan.

Miria: Darling~ Lama ke tunggu?

BoBoiBoy: Dalam 3 jam. Takde lama mana.

Sora: Maaflah,kami tengah cari baju untuk Fay dan Frey ni. Mereka nak baju sepadan.

BoBoiBoy: "Baju sepadan? Biasalah kalau kembar nak nampak sama kan?"

Gempa: "Apa kata aku jahit baju untuk mereka?"

Ais: "Tak payah. Miria boleh tolong jahitkan."

Lady: Lepas ni kita nak pergi mana?

Miria: Mana-mana je.

Mereka berjalan di sekitar pekan dan kembali ke pantai. Mereka pasang khemah dan hampar tikar dan BoBoiBoy keluarkan meja boleh lipat serta peralatan memasak dari dalam badannya.

BoBoiBoy: Okey. Siapa nak masak?

Sora: Saya.

Casey: Saya tolong.

Nana: Takpelah....ahahahaha....

Miria: Saya nak main dengan Kishi kejap. Anak mama manja ni~~~

Kishi: Hehehehehe~!

Sora dan Casey memasak manakala Miria,Lady dan Coco melayan anak-anak mereka. Coco hasilkan golem pasir untuk mereka main.

Rosa: Abah.

BoBoiBoy: Hm? Kenapa Rosa?

Rosa: Abah tak ambil gambar ke?

BoBoiBoy: Ambil gambar? *gasp* Haahlah! Kejap ya...

BoBoiBoy keluarkan smartphone dan buka kamera. Dia ambil gambar Rosa yang buat thumbs up dan kemudian gambar Sora dan Casey yang sedang masak.

BoBoiBoy: "Mungkin kita patut ambil sebanyak mungkin gambar yang boleh."

Elementals keluar dan mereka buat hal masing-masing supaya BoBoiBoy boleh tangkap gambar. Rosa memeluk Ais dan mereka tidur bersama dalam khemah.

Halilintar: Dasar beruang polar. Rosa dah terikut perangai dia jugak.

Dark: Tabahlah. Takpe ke kita tinggalkan Solar kat rumah?

Halilintar: Abaikan tiang lampu tu.

Gempa membantu Sora dan Casey memasak. Taufan,Blaze dan Thorn melayan Fay dan Frey bina istana pasir. Lady duduk bawah payung sambil dia belai Neki lembut.

Neki: *purring*

Lady: Suka tak? Mestilah kan~

SEMENTARA ITU~

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now