UNDEAD GODDESS MOSCA

94 7 0
                                    

BoBoiBoy memandang 8 King di hadapannya yang tingginya mencecah awan. Dia terpaksa mendongak sampai lehernya lenguh.

Miria: Lama tak jumpa! Kau buat apa sekarang?!

Mosca terpaksa duduk disebabkan saiznya yang besar. Dia duduk je, gempa bumi berskala kecil terhasil.

Mosca: Aku macam biasa. Tak nak berurusan dengan dunia luar. Buang masa je....

Lady: Kenapa?

Mosca: *sigh* Manusia,mereka tak habis-habis berperang dengan sesama mereka. Asyik nak tunjuk hebat je. Aku lari ke kutub untuk elak dari terjebak dengan masalah diorang.

Miria: Tapi kali ni masalah lebih besar dari biasa! Seluruh dunia terlibat sama!

Mosca: Tak nak. Aku tak nak masuk campur dalam hal ni.

Theo: Keras kepala betul dia ni.

Lady: Memang pun. Mosca ni 8 King yang sudah nak pujuk. Dan dia ada tentera undead yang boleh lawan kerajaan besar.

BoBoiBoy: Banyak mana?

Lady: Seluruh badan dia.

Ryuu: Seluruh....badan?

Miria: Ya. Badan dia yang besar ni sebenarnya gabungan undead yang dia kumpul.

BoBoiBoy: "Biar betul?! Gilalah!"

Solar: "Agaknya apa jadi kalau kita hancurkan badan dia yang besar tu? Mesti badan sebenar akan muncul kan?"

Gempa: "Kau jangan buat hal."

Coco: Urm.....kau....tak nak ikut kami ke? Nanti kau juga dalam bahaya.

Mosca: Tak. Aku sorang dah memadai untuk jaga tempat ni.

Mereka berkumpul dan berbincang bagaimana nak pujuk Mosca supaya ikut mereka ke God Tower.

Theo: Kenapa dia ni keras kepala sangat? Berlagak pula tu!

Lady: Dia dah lama berkurung dekat kutub ni. Lebih kurang beberapa abad.

Miria: Ada idea macam mana nak heret dia ke God Tower?

Ryuu: Tak boleh ke kita lawan dia je? Kan kita ada empat 8 King di pihak kita?

BoBoiBoy: Tak! Kalau boleh aku nak selesaikan dengan aman. Kita cuba bercakap dengan dia dulu.

Theo: Kalau dia tak nak dengar?

BoBoiBoy: Tak payah sabar. Kasi setel jelah.

Miria: Okey darling~

Lady: Jangan nak manja sangat. Malam ni giliran aku pulak.

Miria: *pouting*

Selepas berbincang,mereka cuba pujuk Mosca pergi ke God Tower dan sertai Royal Reverie tetapi dia masih keras kepala tak nak pergi.

Theo: Kau boleh tengok dunia luar kelas dah lama berkurung di sini.

Mosca: Tak nak!

Miria: Kau....boleh duduk di kerajaan aku? Aku tak kisah sangat-

Mosca: Tak nak!

Lady: Macam mana-

Mosca: Tidak! Aku tak nak pergi ke mana-mana!

Mereka dah mula rasa meluat dengan Mosca. Lady tolak BoBoiBoy ke depan dan suruh dia uruskan.

Lady: Sayang,tolong uruskan kawan kami ni.

BoBoiBoy: Eh?! Kenapa saya pulak?! Kan dia kawan sayang?!!

Lady: Yelah tapi dia degil jugak. Abang kan 8 King no 1.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now