BoBoiBoy: *yawn* Selamat pagi semua....
BoBoiBoy,ketua R.O.U.B.E.R Kingdom dan ketua 8 King,baru bangun dari tidur. Dia mengejutkan isterinya yang turut tidur di kiri dan kanan.
BoBoiBoy: Miria,Casey mari. Sarapan.
Dia orang isterinya,Miria dan Casey bangun dengan mamai. Mereka mengusap mata dan tersenyum lembut ke arah suami mereka.
Miria: Selamat pagi darling.
Casey: Selamat pagi sayang.
Mereka bertiga turun ke bawah dan ke dapur. Kelihatan isteri BoBoiBoy lagi satu,Sora sedang menyiapkan makanan.
Sora: Selamat pagi abang.
BoBoiBoy: Pagi. Kenapa tak minta tolong Theo? Kan dia ada di bawah?
Sora: Saya tak nak ganggu sesiapa.
Sora meletakkan pinggan berisi nasi atas meja. Serentak itu Elementals keluar dari badan BoBoiBoy.
Ais: *yawning* Sarapan dah sedia~
Halilintar: Maaflah abang tak sempat tolong.
Halilintar berjalan ke arah Sora dan mengusap kepala. Sora sekadar tertawa kecil.
Gempa: Mana yang lain?
Zorg: Kitorang dah bangun....
Kelihatan Zorg si naga,Grix si kura-kura,Theo the Bright Demon Lord dan penghuni rumah yang lain. Neki,singa peliharaan BoBoiBoy dan Elementals keluar dari bayang dan duduk di depan peti sejuk.
Lady: Jadi....apa rancangan masing-masing hari ni?
Nana: Lady! Mana kau pergi tadi?
Lady: Buang sampah. Hari ni hari kitar semula.
Lady,salah seorang dari isteri BoBoiBoy disamping Miria,Sora,Casey dan Nana. Dia mengubah kakinya menjadi kaki manusia dan duduk bersama mereka.
Gempa: Macam mana kerja di pejabat? Masih macam biasa?
BoBoiBoy: Biasalah tu. Kerajaan kita dah makin maju.
Sora: Biasalah. Tidak,kita kena minta tolong kerajaan yang bersekutu dengan kita bantu.
Casey: Hm. Abang tak-!!!!
Casey berasa sakit pada perutnya. Taufan yang perasan akan perkara tu menegurnya.
Taufan: Sayang? Kenapa ni?
Casey: Rasanya....saya nak....
Mereka seakan-akan faham apa yang Casey katakan. Miria dan Sora turut berasa sakit pada perut mereka.
Miria: Nampaknya....
Sora: Kami pun sama.
BoBoiBoy: CEPAT KE HOSPITAL!!!
Mereka sekeluarga membawa Miria,Casey dan Sora ke hospital. Theo tengok je mereka lari tak tutup pintu bilik.
Theo: Kalut betul diorang ni. *makan nasi*
Setibanya di hospital,mereka bertiga dibawa ke wad bersalin. BoBoiBoy rasa tak keruan,bersandar di dinding hospital manakala Elementals masing-masing tak betul.
Ais: *berguling kiri dan kanan*
Halilintar: *berpeluh*
Solar: *badan bercahaya*
Nasib baik hari cuti jadi orang tak ramai.
BoBoiBoy: Mintak-mintak mereka bertiga selamat. Dan bayi kita selamat dilahirkan.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanficSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...