NIGHT TIME SITUATION

80 8 0
                                    

Potter ternganga melihat motorsikal yang dihasilkan Solar.

Potter: Apa.....benda ni?! Senjata apa ni?!!

Solar: Untuk pengetahuan kau,ini adalah kenderaan yang dinamakan motorsikal.

Potter: Motorsikal?

Solar: Yep! Kenderaan ni boleh digunakan untuk pergi ke tempat jauh sebab saiznya yang kecil jadi kepantasannya meningkat.

Potter meneliti motorsikal Solar dari setiap sudut. Dia tak sangka langsung akan ada teknologi seperti ni di kerajaan raksasa.

Potter: Macam mana kenderaan ni bergerak?!

Solar: Saya akan tunjukkan.

Solar tunjuk bagaimana nak bawa motorsikal hingga ke beberapa aksi lagak ngeri yang dia pernah tengok dalam telefon.

Solar: Macam tulah caranya.

Potter jatuh pengsan dengan muka merah. Dia kagum dengan teknologi mereka tapi marah pada masa yang sama.

Solar: Bawak dia ke hospital. Tahulah mereka macam mana nak uruskan.

Potter dibawa ke hospital terdekat untuk mendapatkan rawatan. Mereka tinggalkan barangan mereka di makmal Solar. Solar ambik kesempatan untuk menyelongkar barang yang mereka bawa.

Solar: Apa agaknya yang mereka ada eh? Mesti tak banyak sebab teknologi mereka masih belum maju.

Solar menyelongkar barangan mereka dan tarik keluar sejenis sut bertatahkan kristal.

Solar: Sut apa ni?

Solar memeriksa kristal yang ditatah pada sut tersebut. Dia dapati ada tenaga magik elemen gelap,cahaya dan elektrik dalam semua kristal. Siap ada sarung tangan dan topeng sebagai satu set lengkap.

Solar: Apa yang mereka buat pada kristal ni semua? Baik aku periksa.

Solar menjalankan pemeriksaan teliti terhadap sut tu dan ternyata....

Solar: Bahaya!! Baik aku catat dan bagitahu yang lain tentang perkara ni.

Solar mencatat pemerhatiannya dan simpan semula sut tu dengan kelajuan cahaya. Dia kemudian berlari keluar untuk dapatkan BoBoiBoy.

SKIP TIME

BoBoiBoy: Jadi....boleh kau kongsikan apa yang kau dapat?

BoBoiBoy duduk di laman belakang rumah bersama Elementals. Solar memanggil mereka semua untuk bermesyuarat di rumah.

Solar: Macam ni. Aku selongkar barang mereka dan aku jumpa satu sut. Kau tahu apa lagi yang aku jumpa??!

BoBoiBoy: Ceritakan.

Solar: Mereka tatahkan kristal pada sut tu dengan magik elemen gelap, cahaya dan elektrik!!

Mereka terkejut dengan kenyataan itu.

Gempa: Macam mana mereka buat?

Solar: Aku rasa....mereka masukkan magik elemen dengan gunakan sesuatu. Macam....wayar atau apa-apa je!!

Halilintar: Kau rasa apa yang mereka nak buat?

Solar: Tak pasti lagi.

BoBoiBoy: Kalau macam tu kita kena bersedia. Bagitahu Shin dan Mafia yang mereka kena berhati-hati malam ni.

Malam menjelma. Shin dan adik perempuannya Sacre sedang meronda di sekitar jalan untuk memastikan tiada sebarang masalah.

Shin: Kamu rasa ada apa-apa akan jadi malam ni?

Sacre: Saya tak tahu. Tapi kalau ada, kita kena tangkap mereka secepat mungkin.

Tiba-tiba mereka terdengar bunyi tapak kaki di belakang mereka. Mereka pusing ke belakang namun tiada apa yang kelihatan.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now