Kembali dari padang pasir bersama Himawari. Reverse kenalkan dia pada semua orang.
Reverse: Baiklah! Dia salah seorang dari kita sekarang! Yellow Ancient Demon a.k.a Himawari!
Semua yang berada dalam bilik mesyuarat tergamam. Roger sampai pengsan jatuh kerusi.
Roger: *faint*
Ray: Ayah!!
Himawari: .......
Zen: Abang takde apa nak cakap sangat,tapi kenapa...
Reverse: Saya di sini? Sebab Himawari buat dia pengsan jadi saya yang kawal badan ni sekarang.
Miria: Tak kisahlah siapa,darling tetap menawan💕!!
Reverse: Hehehehe! Terima kasih!
Barto: Kenapa tuan Reverse tak benarkan tuan BoBoiBoy bangun?
Reverse: Bukan apa. Dah lama saya tak keluar jadi apa salahnya tunggu sekejap? Ergh!
Rambutnya beransur-ansur menjadi hitam.
BoBoiBoy: Fuuh! Susah bila Reverse yang kawal.
Reverse: "Hei!!!!"
BoBoiBoy: Ehem! Apapun,ini Himawari. Dia akan bersama kita jadi saya harap kamu semua boleh layan dia seperti biasa.
Haru: *bisik* Setiap kali BoBoiBoy keluar,dia akan bawa balik seseorang yang menakutkan.
Hana: *bisik* Setuju.
SKIP TIME
Seminggu selepas kejadian di padang pasir,Himawari kini dapat menyesuaikan diri dengan keadaan R.O.U.B.E.R Kingdom yang meriah.
Dia bangun pagi,mandi,makan dan terus jalankan kerja. Apa kerja dia? Hakim kerajaan.
BoBoiBoy sedang menyiapkan kertas kerja di pejabatnya bila dia mendapat panggilan dari Ais.
Ais: "BoBoiBoy,ada benda aku nak tanya ni."
BoBoiBoy: "Apa dia Ais?"
Ais: "Dekat kerajaan kita,siapa yang suka tidur?"
BoBoiBoy: "Kau sorang jelah. Kenapa?"
Ais: "Sebab ada dua orang sedang tidur terbaring di depan rumah kita. Seorang perempuan dan seorang lagi budak kecik."
Di hadapan rumah,seorang perempuan berambut biru panjang dan seorang budak kecil dengan mata sebam tidur dengan nyenyak.
Ais: "Apa aku nak buat?"
BoBoiBoy: "Panggil Lady. Dia ada kat belakang dengan anak-anak kita."
Ais masuk dalam rumah dan tarik Lady ke depan. Dia tunjuk perempuan dan budak kecik yang sedang tidur.
Lady: Abang nak saya buat apa dengan mereka?
Ais: Bawa mereka masuk. Kita letak mereka atas sofa dulu.
Ais angkat budak kecik tu dan Lady angkat perempuan berambut biru masuk dalam rumah dan letak atas sofa. Ais selimutkan mereka berdua dan duduk di sebelah mereka.
Ais: Siapa mereka ni? Sayang pernah nampak mereka tak?
Lady: Tak pernah pun.
Ais perasan akan permata biru di dahi perempuan itu. Dia periksa status mereka untuk kepastian.
Sloth Lord Meta
Ability: [Lost In The Snow][Lost In The Snow]=
-Allow user to manipulate water,ice and create illusion.Ais: Dia ni...salah seorang Seven Sins!
Lady: Apa kita nak buat?!!
Ais: Panggil yang lain!
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanficSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...