Omega

5 2 0
                                    

Ředitel školy stál na pódiu a hleděl do tělocvičny, kde nechal nastoupit po třídách všechny žáky. Stáli v trojstupech a neustále si šeptali a vrtěli se. I když mělo být ticho!
Nemají disciplínu! Potřebují důslednější kontrolu a víc trestů. Jen tak z nich nakonec opravdu něco bude! To jej přesvědčilo, že to musí udělat!
"Dobré ráno žáci!" začal svůj připravený proslov. "Dostat do vašich hlav řád a disciplínu je primární úkol našeho institutu. A také roztřídit zrno od plev. Myslím, že na tomto vznešeném úkolu by se měli podílet žáci stejnou měrou, jako pedagogičtí pracovníci tohoto ústavu. Žáci by měli být součástí řízení školy, vzájemně se podporovat a kontrolovat! A protože naše škola byla vždy progresivní, rozhodl jsem se založit školní prominentní klub Omega, klub nejlepších z vás, který se bude podílet na výchovné práci!" dal prostor pro potlesk, který na šeptavý příkaz učitelů opravdu zazněl.
Ředitel se spokojeně rozhlédl po tělocvičně. Stanou se součástí ušlechtilého úkolu výchovy. A konečně vymizí ty neustále rvačky na chodbě.  Učitelé nemohou být všude, členové jeho klubu ano.

"Tak že klub bonzáků!" zhodnotila Kavka a odmítla tleskat. Stála s Havranem až v zadní řadě, tak že si toho nikdo nevšiml.

"Členové klubu Omega budou mít za úkol nejen kontrolovat pořádek na škole, ale i řešit menší kázeňské tresty. Budou to ti nejlepší z vás! A každý má možnost se stát součástí tohoto klubu a tím se podílet na řízení pořádku na škole," otočil stránku na seznam členů. První jím vyvolení žáci, kterým slavnostně požehná on, ředitel.
Předsedou klubu jmenuji pro tento školní rok Dimitrije Nikolajeviče Grimova," odmlčel se aby mohl zaznít potlesk a jmenovaný mohl přejít k němu.

Že předsedou klubu zvolil ředitel svého syna nebylo až takové překvapení. Ale jak četl další jména, a stupínek okolo něj se plnil staršími žáky, byla Kavka vzteklejší.
"Vždyť vybral největší prudiče, co neustále vyvolávají spory. Kurva, tohle je tažení proti Sodomským. Jsme v říti brácho a sakra hluboko!"
"Jsou ještě nějací další dobrovolníci?" optal se ředitel.
Kavka vystoupila.
"Já! Odra Maximovna Pavlovič," představila se i když pochybovala, že by si jí ředitel nepamatoval.
"Jistě slečno," přikývl ředitel souhlasně. "Není žádný důvod aby jste nemohla být součástí prominentního klubu Omega, jakmile zlepšíte svůj studijní průměr a vyvarujete se kázeňských problémů!" přislíbil. "Ještě někdo jiný se hlásí?" rozhlédl se po tělocvičně.
"Je to zmetek!" zavrčela Kavka vztekle i když to čekala, že ji nepřijmou.
"V tom případě vzdejte potleskem čest těm nejlepším z vás!" vybídl ředitel školu.
Kavka odmítavě zavrtěla hlavou. Ale stejně zazněl hlasitý potlesk většiny ostatních.
"Dementi!" zašeptala si pro sebe a všimla si Lišky. Ta se šťastně usmívala a nadšeně tleskala.
Je to naivní důvěřivé děcko, povzdechla si. I když tušila, že jí to dlouho nevydrží. Před Omegou se nikdo ze Sodomských neschová.

Při hodinách byl klid, tu měli stále pod svým vedením učitelé. Ale s příchodem přestávky začal teror. Prominentní klub se mínil představit a dohlížel na chodbách.
Žádný křik ani běhání! Udržovat plynulé tempo podél pravé zdi! Kdo neposlouchal, byl odveden členy k potrestání.

Kavka s Havranem usoudili, že jedinou šancí, jak se o velké přestávce vyhnout pomstě za včerejšek, je být v blízkosti některého z učitelů. Ale to mělo háček, dozor na chodbách byl již plně pod kontrolou Omegy a učitelé se spokojeně zavřeli do sborovny, kam neměli žáci přístup. Jedinou možností bylo nabídnout jim svou pomoc.
"Jsem pro tělocvikáře!" navrhnul Havran. "Proklouzneme do tělocvičny a tam strávíme celou přestávku!"
"No jo! Zase tělocvikář a tvůj milovaný trenér!" povzdechla si Kavka.
"Jako jediný z učitelů je také ze Sodomy jako my! Pochopí to!"
"No dobře, mně je to jedno!" souhlasila. Jak skončila hodina protáhli se ze třídy hned za učitelem, aby se dostali do tělocvičny.
"Můžete uklidit všechno to nářadí!" souhlasil trenér vděčně. Havrana znal a byl potěšen jeho snahou pomáhat. "Já se hned vrátím!" slíbil a spěšně zmizel na chodbu.
Oba sourozenci pohlédli na sebe! Plán být s učitelem byl dobrý, ale oni nejsou s učitelem. Naopak, jsou stranou od všech pohledů a svědků.
"Kurva!" zaklela Kavka vztekle, jakmile za trenérem zapadli dveře.
"Třeba nás nikdo neviděl jít sem," zadoufal Havran. V odpověď přišlo vrznutí dveří jak dovnitř vstoupila trojice o rok starších žáků. Známá skupinka ze včerejška. všem se na hrudi leskl odznak se znakem omega.
"To asi nebylo v plánu, co?" zavrčela Kavka.
"Copak tady děláte bez dozoru?" optal se nejvyšší z nich.
"Pomáháme trenérovi s úklidem! Snažíme se být vzornými žáky a dostat se také do Omegy!" vysvětlil Havran. Oba sourozenci sledovali jak je trojice obklopuje.
"Za prvé, Sodomská špína nemá v Omeze co dělat! A za druhé, tady žádný učitel není!! Tak že tu nemáte co dělat ani zde! Vůbec máte neustále kázeňské problémy, co? A za ty vás musíme potrestat!"
"Zkuste si to, a rozbiju vám hubu!" slíbila výhružně Kavka.
"Vyvolávat rvačky na školním pozemku je zakázáno. A napadnout člena Omegy je zvláště hrubý kázeňský přečin!" usmál se nejvyšší z nich.
"My tu dobrovolně pomáháme, to není proti školnímu řádu!" nesouhlasil Havran, kterému došlo, že jediný způsob jak se vyhnout výprasku je hrát o čas. Trenér se hned vrátí. Alespoň to říkal. A Havran doufal, že to bude opravdu hned.
"A za ten včerejšek!" připomněl jim nejvyšší. Ostatní dva se očividně rozhodli nezapojovat. "Snažili jsme se poučit mladšího žáka o vhodné hygieně, když jste vy dva vyvolali rvačku!" připomněl jim.
Pravdou bylo, že rvačku začal Vrabčák. Ale Havran nemínil za sebe přehazovat mladšího spolužáka. Když si ta trojka počká někde na Vrabčáka, moc z něj nezbyde. Oni dva nějakou šanci mají.
"To jsou svině!" odfrkla si Kavka připravena se rvát.
"Ale nebudeme se přeci prát! To je proti školnímu řádu který vy tři teď reprezentujete. Určitě máte na mysli nějaké jiné řešení, že?" optal se Havran.
Trojice znejistěla. Jiné řešení na mysli neměli. Ale asi by měli mít. V rámci Omegy mají udělovat tresty. Ale jaký?
"No... pro začátek by jste se měli omluvit!" navrhl trochu nejisté nejvyšší.
"Počkej, co to kecáš. Chci jim ten včerejšek vrátit!" ozval se v protestu druhý z útočníků. "Žádná omluva mne nezajímá!" nesouhlasil.
Kavka se uchechtla. Ona se omlouvat těmto třem určitě nebude. To jim raději rozbije hubu, stejně jako včera. Nebo to alespoň zkusí.
"Ale jsme z klubu Omega!" připomněl jim ten nejvyšší.
"Tady žádní svědci nejsou! Tak že je to fuk!" protestoval druhý.
"No já myslel, že Omega znamená prominentní klub školy. Určitou jako vznešenost? Intelektuální nadřazenost?" připomněl jim Havran.
"To je!" souhlasil nejvyšší.
"Ne, udržujeme hlavně pořádek!" nesouhlasil druhý
"Tak že spíše dozorci? Levná síla za učitele?" nesouhlasil Havran.
"Ne!"
"Jo!"
Začali se ti tři hádat.
V té chvíli se vrátil trenér.
"Co se to tu děje? Co tu děláte vy tři! Hodina ještě nezačala a nikdo nepovolaný tu nemá co dělat!" pohlédl na ně z podezřením.
"My jsme z Omegy!" drze odsekl ten druhý.
"Oni nám chtěli pomoc s úklidem!" nabídl jim cestu z problémů Havran.
"Ale moc vám to teda nejde!" Rozhlédl se trenér po tělocvičně, kde se zatím nic nezměnilo. "Za chvíli začne hodina, vraťte se do tříd!" povzdechl si a začal sklízet nářadí.
Havran s Kavkou se s omluvou vytratili z tělocvičny dříve, než jejich noví dozorci z Omegy.


Děti Mordoru (Little fears)Kde žijí příběhy. Začni objevovat