Sodomou projelo policejní auto. Překvapeně na něj hleděli. Policie z městečka se zde moc často neukazovala. A když , tak nesmířila do továrny, která byla ještě před pár dny uzavřena plotem. Teď byl plot pryč, jako by všechny zvala dovnitř. Jako nastražená past, sklopec, který čeká, jdi se odváží a nechá se chytí. Jak auto projíždělo okolo altánu, všimli si, že na zadním sedadle sedí Morozov a svým nepřístupným pohledem si prohlížel ghetto.
"Jeli k bloku čtyři!" řekl za všechny Havran.
"A Morozov nás viděl všechny s Vrabčákem. Už ví, že jsme jeho kamarádi!" odtušil Smíšek.
Po pravdě nebyli všichni, Alisa šla hned po škole domů dělat úkoly. Ale skoro všichni.
'Najdou naše stopy!" zajikla se vyděšené Liška.
"Tak to prostě musíme zapirat!" prohlásil Smíšek.
"Dnes bychom si měli jít hrát do lesa. Řekl jsem Motozovi, že si chodíme hrát do lesa. Třeba si to ověří! Byla by to jistota!" navrhnul Vrabčák.
Pravda je, že se nikomu nechtělo jít do Mordoru. Po včerejšku, kdy propadli tak nečekaně do podsvěta, se Mordor stal ještě nebezpečnějším. Vlastně unikli jen o fous světu dole. A teď tam byl navíc i Morozov s policií.
"Já mám nápad!" prohlásil Medvídek. 'Když musíme vše zapřít, potřebujeme nás tajný jazyk! Pro jistotu, abychom se neprořekli. A proto budeme Mordoru od teď říkat Les. Pak bude pravda, že si chodíme hrát do Lesa. A slovem Mordor budeme označovat misto, kde jsme ještě nikdy nebyli, třeba policejní stanici!" navrhnul.
"Já už na policii byla!" upozornila jej Kavka.
"No dobře, tak něco vzdálenějšího! Třeba Moskvu! Tím je pravda, že tam jsne nikdy nebyli!"
"No zní to zajímavě!" připustil Havran.
"Ale jak pak budeme nazývat les?" optal se Vrabčák.
"No přece Mordor!" připomněl Smíšek.
"Ne! Je to obráceně!" opravil ho Medvídek. "To Mordor nazýváme Lesem!"
"Les bude Misto se stromy!" navrhnul Větvik snaživě.
"To by šlo!" souhlasili všichni nadšeně.
"Půjdeme si tedy hrát do lesa?" přerušil jejích úvahy Vrabčák.
"Ne! Tam je teď přece on!" odporoval Větvik. Nechtěl vyslovit to jméno. Pořád měl dojem, že ho tím přivolává.
"Pujdeme si hrát do místa se stromy!" opravil ho Medvídek. "A jeho budeme nazývat Sauron!"
"Les není místo se stromy?" znejistěla Liška.
"Není!" ujistil ji Havran.
Koukla po nich nejistě. Nebyla si jistá, že teď chápe co je les.
"Ape hlavně musíme zjistit jeho slabinu!" ujal se slova opět Medvídek milující dobrodružné příběhy a romány. "Jak zničit prsten! A co je prsten!"
"Co se zeptat čarodějnice v bezu!"
"To chceš vlézt zpátky do podsvěta?" nesouhlasil Větvik.
"Bude chtít zaplatit. Naposled chtěla oči!" připomněl jim všem Vrabčák.
"Myslím babičku tady Niny. Ne tu v podsklepy!" ujasnil Havran.
"Ale ho není skutečná čarodějnice!" odporovala Kavka.
"Ale je!" nesouhlasila Liška.
"A ukradla tě jako dítě, když jsi byla malá!" doplnila nejisté Kavka.
"To ne! Já jsem jeji vlastní!""Babičko. My se tě potřebujeme zeptat na Morozova?" požádala Nina stařenku. Ostatní se drželi v hloučku za ní a nejisté se rozhlíželi po bezoví, odpadcích a boudě, která se lehce nakláněla ke zdi Mordoru.
"To je netvor! Dávejte si na něj pozor!"
"Jako skutečný netvor? Nestvůra!" odvážil se zeptat Medvídek.
"Když se objeví, způsobí neštěstí! Před padesáti lety vyšetřoval sabotáž v továrně a nechal popravit třicet lidí. A před třiceti tu vyšetřoval vraždy a odsoudili deset mladíků za satanismus a narkomanství, nikdo je víc neviděl! Nikdo z nich se už nevrátil."
"Věříte ve strašidla a kouzla?" optal se jí Vrabčák.
"Je plno věcí mezi nebem a zemí!" přikývla neurčité. "Ale Morozov je netvor a vždy když přijde, na svých deset dní vyšetřovat, způsobí neštěstí! Vyhněte se mu! Ať o vás ani neví!"
"Deset dní?" podivil se Medvídek.
"Ano. Vždy tu zůstal jen deset dní! A je zvláštní, že se nikde neubytoval!"
ČTEŠ
Děti Mordoru (Little fears)
TerrorSídliště Sodoma, kdesi ve východní Evropě, je ghettem ztracených existencí. Místní děti vyrůstají ve stínu opuštěné továrny nazývané Mordor. A postupně zjišťují, že tato místa mají svý hrůzná tajemství. Na motivy pravidel Little Fears dle vyprávěné...