Většina žáků pochopila hned po prvních několika přestávkách, co Omega skutečně je. Povýšení dozorci, co mohou trestat ostatní po libosti. Dozorci, co si chtěli nové získanou moc naplno užít!
Nějaký důvod se vždy našel. Příliš rychlá chůze, neupravený vzhled, nebo prostě jen nevhodné chování za které bylo prohlášeno cokoliv. A trestem bylo uklízet školu, většinou pod ponižujícími poznámkami členů klubu Omegy. Ti co protestovali, dostali někde stranou nakládačku. To nebylo až tak nové. Jen to bylo posvěceno shora.Liška už nebyla z nového pořádku nadšena. Ráno opravdu věřila, že tímto konečně končí ponižování mladších. Ale vše bylo při starém. Nina se umělá dívat. A tak rychle rozeznala skutečnost.
Chodbou se plížila opatrně. Snažila se ukrýt v davu vyšších žáků stejně jako včera a dny před tím.
Přesto neunikla. O velké přestávce si ji našli. Pokusila se schovat na holčičí záchody, a na pár chvil byla přesvědčená, že se jich zbavila. Ale pak vstoupili dvě starší holky i s klukem. Všichni na klopě s odznakem Omegy. Poděšené se přimáčkla do rohu.
"Dle školního řádu je hygiena podmínkou pro vstup do školy!" upozornila ji první z holek.
"Já se myla! Ale u nás takhle voda smrdí!" omlouvala se Nina.
Kluk otevřel dveře kabinky a ukázal k míse.
"Tak se umyj v téhle! Ta smrdí méně!" přikázal ji.
Holky se tomu nápadu chichotaly.
"Nechci! Prosím, já se umyju v umyvadle!" prosila Liška.
"To je neuposlechnutí Omegy! Za to budeš muset dostat výprask! Na holou!" usmál se potěšeně.
Nina si uvědomila, že výprask dostane určitě na holou. A ještě ji potrestají, že nenosí do školy prádlo.
To bylo ještě horší, než výprask. Bude to vědět celá škola.
Poslušně klekla k míse a za smíchu ostatních si začala mýt ruce.
"I tvář!"
S brekem přikývla a umyla si obličej. Ve své podstatě je tahle voda čistší, než ta, která teče z Mordoru, uklidňovala se v duchu.
"Už jsem čistá!" přikývla a pokusila se usmát.
Jedna z holek napustila kbelík vodou a přistrčila ho k Nině.
"Teď všechny ty záchody umej!" rozkázala. "Abys ses to naučila!"
Nina pohlédla na kbelík s vodou.
"Čím?" optala se nechápavě.
"Tím smradlavých hadrem co máš na sobě!" odpověděl kluk
Poděšené couvla. To by tu byla před nimi nahá.
Vzápětí ji druhá holka trefila mokrým hadrem přes tvář.
"Delej!" přikázala ji.
Rychle se dala do práce, než ji hadr seberou. Všech pět záchodů pečlivě umyla z venku i zevnitř i s podlahou a doufala, že je přestane brzo bavit. A že už konečně zazvoní na hodinu.
Stalo se obojí.
"Zítra budeš umytá! Zkontroluju si tě!" nařídila ji jedna z holek a vydala se do třídy.
"Stejně tu páchne ten hadr, co má na sobě!" ukázal kluk na její šaty. A pak zvedl kbelík plný špinavé vody a nalil jí ho na hlavu.
"Ještě to tu vytři!" doporučil jí, než odešel.
Do třídy přišla Liška samozřejmě pozdě. Než vytřela podlahu. Umyla si trochu hlavu a přeprala šaty od špinavé vody v umyvadle, hodina dávno začala. Do třídy přišla mokrá, ale učitele to nezajímalo. Určitě věděl co se stalo, ale stejně dostala poznámku ona, že přišla pozdě do hodiny."Aliso!" zastavil Elis Dimitrij.
Vyděšeně se zastavila a pohlédla na lesklý odznak s omegou.
Co provedla?
Co na ni zkusí? Neočekávala, že se jí podaří vyhnout šikaně, i když má vlivné rodiče. Je jednou ze Sodomských a nosí brýle. A je šprtka.
Dimitrij byl o tři třídy starší a patřil mezi školní idoly. Sportovní postava, dobrý prospěch a prominentní postavení. Osmák o kterém si holky šeptaly.
Ale teď také původce všeho tohoto teroru. Z pohledu učitelů to vypadalo možná dobře, chodba byla o přestávkách tichá, žádné běhání a žádné rvačky. Tichý spořádaný přesun do země hledících tváří. Ale místo rvaní se jen změnilo na osamělejší místa a vždy v přesile.
"Myslím, že bys měla být v klubu Omega, Aliso!" vysvětlil jí.
Překvapeně na něj zamrkala skrze brýle. Byl to školní idol a někomu takovému se neříká ne. Tohle je příležitost, která se nezopakuje.
"Myslíš že nevidím, co tu děláte? Toho se účastnit nechci!" odmítla vztekle.
"Já vím," přikývl. "Za to se omlouvám. Nic takového není smyslem klubu Omega! Ale to způsobily ty neřešené spory mezi Sodomskými a Měšťáky.
To brzo pomine!" slíbil ji. "Ale právě proto by měl být v Omeze i někdo ze Sodomských. Kdo jiný to může změnit, než ty?" usmál se smířlivě.
Vlastně byl docela milý. Nikdy dříve nad tím nepřemýšlela. Je přeci jen o víc jak tři roky starší.
"Dobře. Jestli chceš tak budu!" přikývla nejistě. Byl tak nesmyslně blízko, trochu couvla a zrudla.
Dimitrij vytáhl lesklý odznak a připjal jí ho na hruď.
Elis zrudla ještě více.
"Klub se schází každý pátek po škole v klubovně ve třetím patře. Tam můžeš říct vše, co tě trápí! Vítej ve školním klubu Omega" usmál se, objal ji.
Pak ji nechal vyděšenou a nechápající ve dveřích jejich třídy. Elis se ohlédla po spolužačkách, které na ní překvapeně hleděly. A na hrudi se jí leskl zlatavý odznak, který dostala přede všemi od největšího idolu celé školy.
ČTEŠ
Děti Mordoru (Little fears)
HorrorSídliště Sodoma, kdesi ve východní Evropě, je ghettem ztracených existencí. Místní děti vyrůstají ve stínu opuštěné továrny nazývané Mordor. A postupně zjišťují, že tato místa mají svý hrůzná tajemství. Na motivy pravidel Little Fears dle vyprávěné...