״את בטוחה שזה מה שאת רוצה לעשות ?״ מיקה שואלת , ואני נושכת את שפתיי בלחץ . ״אני כבר לא יודעת מה אני רוצה מיק , אני אבודה לגמרי .״ הסתכלתי על כפות ידיי ביאוש .העולם שלי הפך למערבולת בכל התקופה האחרונה , כל כך הרבה החלטות לקחת בכל כך מעט זמן .
הראש שלי כבר לא יכול להתמודד עם כל המחשבות ושעות השינה שלי משלמות את המחיר הכבד .
״הוא מסתובב אצלנו בבית כאילו הוא לא הציע לי נישואין לפני פאקינג שנה !״ הרמתי את קולי בתסכול .
אני עדיין מסרבת להאמין שאור כרע ברך .
שהוא הציע לי נישואים .
לי
שנה עברה וקשה לי לעכל את זה .
״אבי את פשוט גמגמת וברחת לחדר , כל השנה הזאת מהרגע שהוא חזר לא באמת יצא לכם לדבר כמו בני אדם . אתם מתנהגים כמו שני אידיוטים .״ היא אמרה והסתכלה על ליבי וסתיו , כאילו מחכה שיגידו את דעתן גם הן .
אני לא צריכה לשמוע את כל זה , אני יודעת את זה כבר בעצמי .
״אני לא יודעת כבר , מה יכולתי להגיד לו ? אף פעם לא הפסקתי לאהוב אותו , אבל הבן אדם נעלם לשנתיים ולא יצר קשר בכל הזמן הזה . מה הוא חשב ? שאגיד כן ובזה יגמר כל הסיפור ?״ אני עדיין מנסה להבין מה היה ההיגיון מאחורי ההצעה הזאת .
אם הוא היה חוזר ומבקש שנדבר כמו שני בן אדם נורמטיביים , ברור שהייתי מסכימה בלי להסס . אבל הוא בא כמו רוח סערה ופשוט ביקש שאנשא לו .
מה הייתי צריכה לעשות ?
להסכים ובזה לשים את כל משקעי העבר הרבים מאחור ? ככה סתם ? בלי לדבר עליהם ? בלי לגשר על כל הפערים בנינו ? בלי לשאול מה עבר אחד על השנייה בכל הזמן הזה ?
ככה ? פשוט להגיד ׳כן׳ ?
״זה כן היה מאוד פזיז מצידו לבוא ולהציע לך , אבל אני חושבת שזה מאוד אמיץ מצידו . טיפשי ופזיז , אבל עדיין אמיץ . גבר לא מציע נישואים סתם ככה באהלן אהלן . נישואים באים מתוך אהבה ומחשבה קדימה , את היחידה שהוא רואה איתה עתיד . את גם הסיבה למה הוא חזר לכאן .״ סתיו אמרה ונשענה על הכרית לאחור .
אני הסיבה שהוא חזר לכאן ?
מה היא מנסה להגיד כאן בעצם ?
נחנקתי מהגלידה ולקחתי כמה נשימות לפני שדיברתי ,
״מה זאת אומרת ׳את הסיבה שהוא חזר לכאן ?׳ ? מי אמר לך את השטות הזאת ?״ שאלתי בהתעניינות ולקחתי עוד ביס מהגלידה . ״זאת לא שטות אבי , הוא סיפר את זה לרום לא מזמן . אור לא היה עם מישהי כל הטיול , והוא לא היה עם מישהי מהשנייה שהוא חזר לכאן . הוא מחכה לך . כמו שאת חיכית לו ועדיין מחכה גם אם את אומרת לעצמך ולנו שלא , רק שעכשיו הוא ממש כאן ואת לא לוקחת את עצמך בשתי ידיים ויושבת לדבר איתו .״ היא השיבה וניסתה לאפס אותי .