״ליבי״ ייבבתי לטלפון ברגע שליבי ענתה ״מה קרה?״ היא שאלה מודאגת ״א-אני שונאת אותו. אני ש-שונאת אותו. אני שונאת אותו״ אמרתי, או יותר גמגמתי והמשכתי לבכות ״את מי? מה קרה אבי את מדאיגה אותי״ היא אמרה ״הוא כזה מניאק, כנראה כל מה שמיקה אמרה לי נכון ואני כמו מטומטת נפלתי למילים היפות שלו״ אמרתי והדמעות לא מפסיקות לרדת ״על מי את מדברת אביגיל?״ היא שאלה ״אור״ נאנחתי.
״מה קרה?״ היא שאלה מודאגת מהצד השני של הטלפון ״ה-הוא מזיין את שי ע-עכשיו על המיטת בית חולים המ-מזדיינת הזאת״ אמרתי ואת הארבע מילים האחרונות אמרתי בלחש כשהרגשתי שאני מתחילה להחנק מהדמעות. בקושי נכנס לי אוויר, הרגשתי שהכל מתחיל לערפיל. ניסיתי להכניס כמה שיותר אוויר כדי להרגיע את עצמי, הייתי צריכה אוויר כמו שצמח במדבר צמא למים. ״אביגיל?״ ליבי שאלה ״אני ל-לא מצליחה ל-ל-לנשום״ בקושי הצלחתי לסיים את המשפט ״הכל בסדר תנשמי אבי״ היא אמרה והתחילה לנשום ביחד איתי בתקווה שזה יעזור.
״אבי?״ ירין פתאום הגיח משום מקום והתחיל להתקדם אליי במהירות. העיניים התחילו להסגר לי לאט לאט, מבלי שאפילו יכולתי לשלוט על זה. התחלתי להתנשף במהירות, מנסה להכניס כמה שיותר אוויר לריאות אך ללא הצלחה. ״אביגיל תשארי איתי״ ירין אמר ״א-אוו-ויר״ גמגמתי בלחש.
״ירין מה קורה שם?״ שמעתי את ליבי שואלת בלחץ מצידו השני של הטלפון. הכל התחיל להחשיך לאט לאט מבלי שאפילו שמתי לב. ״אני צריך עזרה כאן!״ היה הדבר האחרון ששמעתי.״מה קורה כאן?״ שאלתי בדאגה כשהתעוררתי על מיטת בית חולים במחלקת טיפול נמרץ.
״היה לך התקף חרדה אבי״ ירין אמר וליטף את פניי. התקף חרדה? ממתי יש לי התקפי חרדה בכלל?״מ-מה?״ שאלתי. אני חייבת לקחת איזה קורס בטיפת חלב, אני חייבת להפסיק לגמגם כשאני לחוצה. ״ממתי יש לך התקפי חרדה? למה לא סיפרת לי?״ הוא שאל ״כי אין לי. זאת הפעם הראשונה שדבר כזה קורה לי״ אמרתי ״אפשר ללכת?״ שאלתי ״עוד כמה דקות תבוא אחות לבדוק אותך״ הוא אמר ונישק את מצחי ״כמה זמן אני פה?״ שאלתי ״איזה חצי שעה עשרים דקות בערך״ הוא אמר.
״באיזו תדירות את חווה התקף חרדה?״ האחות שאלה אותי ״זהו שאני לא חווה התקפי חרדה. זאת הפעם הראשונה שדבר כזה קורה לי ואני אפילו לא ידעתי שזה התקף חרדה״ אמרתי ״קרה משהו מיוחד שגרם לך להגיב בצורה כזאת ולהגיע למצב של התקף חרדה?״ היא שאלה. סתם לא משהו מיוחד, החבר הכי טוב של אח שלי שבמקרה אני מאוהבת בו והוא רק אתמול בלילה כתב לי שהוא אוהב אותי, מזיין את חברה שלו עכשיו על המיטה המסכנה הזאת ונכנסתי באמצע. לא ביג דיל.
״לא קרה שום דבר מיוחד״ שיקרתי ״בטוח?״ היא שאלה ״בטוח״ אמרתי ״אז מה גרם לך להגיב ככה?״ היא שאלה ״לא יודעת, אני יותר מדי לחוצה בתקופה הזאת אולי זה השפיע עליי״ אמרתי ״יכול להיות״ היא אמרה.