״אביגיל אני לא מתכוון להמשיך לחכות לתשובה שלך״ הוא אמר ״יש לך חמש שניות לספר לי מה הולך פה לפני שאני הולך לשם ומברר בעצמי״ הוא הוסיף באיום. הורידים החלו לבלוט לו על המצח, מה שאומר שהוא ממש עצבני. ״חמש״ הוא התחיל לספור ״הוא רצה לבדוק מה עם שי אז הוא ביקש ממני לדבר איתה מבחורה לבחורה״ פלטתי שקר שאפילו לא נשמע הגיוני בראש שלי.
שאני אדבר עם שי? פחחח בחיים לא. אבל הוא לא יודע את זה למזלי, כך שהוא יאכל את השקר שלי בלי מלח.״אהה הבנתי״ הוא הנהן והניח בחזרה את הטלפון שלי על האי שבמטבח ליד הצלחת שלי. יש לי יותר מזל משכל כרגע נראה לי. ״ואת לא בחורה״ הוא אמר ״את יותר מדי צעירה״ הוא הוסיף ״הבנת את הכוונה שלי״ אמרתי מגחחת ״הבנתי״ הוא אמר והתיישב בחזרה על הספה.
״מה הוא לא דיבר איתכם עליה?״ שאלתי ״לא אמר לכם לשאול מה איתה?״ שאלתי בשנית, מנסה להראות התעניינות ומנסה לבנות סיפור אשכרה אמין לשקר שיצא לי מהפה כמו מפגרת.״לא״ הוא השיב ״אף אחד מאיתנו לא סובל אותה ולא מעוניין לשמוע עליה אפילו לא טיפה. הוא יודע את זה ובגלל זה הוא לא מדבר עליה כשהוא איתנו. או בכללי״ הוא הוסיף ״מה זאת אומרת לא סובלים אותה? ומה זאת אומרת לא מדבר עליה בכללי?״ שאלתי ״בתור אחת שבקושי מכירה אותם כזוג יש לך הרבה שאלות״ הוא אמר צוחק, צחקתי צחוק מזויף. זה ממש לא מצחיק אותי, אפילו לא טיפה.
״סתם, מתעניינת״ אמרתי ״אנחנו לא סובלים אותה כי היא מאוסה כזאת. היא מעצבנת ועושה לו סרטים על כל דבר קטן. היא לא מסכימה לו דברים, היא מתנהגת כאילו היא איזה מלכת אנגליה. היא מתנשאת ברמה כזאת שזה מעלה לי את העצבים. היא דורשת סטירה מצלצלת אני נשבע לך אבי. יום אחד הוא בא איתה לפה ומאז לא אני ולא השאר רוצים לראות את הפרצוף המעוך שלה״ הוא אמר גורם לי לצחוק ״ולא מדבר עליה בכללי, זה שהוא פשוט לא מדבר עליה הרבה. הוא לא מדבר עליה כמו בן אדם מאוהב. בן אדם מאוהב צריך להתגאות בחברה שלו ולדבר עליה בהערצה. אנחנו שואלים אותו שאלה אחת עליה סתם כי רואים שהוא בבאסה וזה בטח ממנה והוא פשוט מדבר עליה כאילו הוא לא מעניינת אותו בכלל״ הוא הוסיף והנהנתי.
וואו לא חשבתי שהמצב כזה לא טוב בניהם.
״עכשיו אני מבינה למה הוא ביקש ממני ולא מכם״ אמרתי ״כן״ הוא אמר וחזר לצפות בטלוויזיה.
״טוב אני עולה לחדר״ אמרתי. ״אל תחזרי לישון״ הוא אמר כשהתחלתי לעלות במדרגות ״למה?״ שאלתי ״עוד מעט נוסעים לאור״ הוא אמר. פאק נו. ״אהה״ אמרתי ״א-אני קצת עייפה״ גמגמתי. אני חייבת להפסיק אלוהים.״לא נלך להרבה זמן״ הוא אמר ״למה אני כל הזמן באה? הרי אני לא אחת מהחבר׳ה שלך ואתה אף פעם לא נותן לי להיות אתכם״ אמרתי ״היה נראה שהתקרבתם״ הוא אמר ״מ-מה? באיזה מובן?״ שאלתי בחשד ״סתם כאילו הוא כמו אח גדול בשבילך״ הוא אמר.
בטח אח גדול. אם הוא כמו אח גדול שלי אז כנראה שמה שאנחנו עושים נקרא בימינו ׳גילוי עריות׳.