Глава 29

773 87 5
                                    

Гледна точка на Луи

- Здравейте , ученици ! Днес имаме прекалено много работа , за да губим време , за това да започваме веднага - каза  госпожа Стан , влизайки в кабинета .

Химията е най-слабия ми предмет и винаги настръхвах щом часът започне . Затова съм на заден чин . А и Хари е до мен и винаги мога да гледам него ако ми дотъпее прекалено много .

- Започваме нов раздел . Този и следващия час ни предстои преговор на материала за органична химия от 9 и 10 клас

О , само не и преговор ! Това означаваше само едно - изпитване , за което никой няма да е подготвен . А когато сме неподготвени , госпожа Стан става зла . Веднъж писа двойки на целия клас , защото никой не отговаряше на въпросите й по предния урок . Не ми е до двойки сега ..

- Първо ще си преговорим хомоложен ред . Кой ще каже определението ?

Пълна тишина .

- Никой ? Добре тогава аз ще посоча . Мм .. Хари . -

- Да ? - той повдигна поглед от тетрадката си .

Изглеждаше сякаш изобщо не е тук  и дори не знае какво го питат .

- Да дадеш определение за хомоложен ред - госпожата повтори въпроса си .

- Ред от органични съединения с еднакъв качествен състав , подобни строеж и свойства като всеки два съседни члена се различават с по една метиленова група .  - каза определението без дори да се замисли .

- Чудесно .- похвали го учителката , а той отново заби поглед в тетрадката си .

Тетрадката не беше по химия , явно учи по друг предмет .

- Сега кой ще назове наименованията на елементите от хомоложния ред на алканите ? ...... Ванеса ?

- Ааамм .... Метан ..ъъ.. етан .. бутан .. хексан .. - тя започна да ги казва несигурно .

- Грешен отговор . Хари можеш ли да я поправиш ?

Той отново беше забучен в тетрадката по другия предмет и дори не чу , че се обръщат към него .

- Хари ? - попита настоятелно учителката .

- Да ? - той отново вдигна стреснато глава

- Глупак такъв , глух ли си ? - обади се Том .

Разбирам се добре с него , но сега бях готов да стана и да го разбия в стената.

Little Black DreamWhere stories live. Discover now