32: Oh NO!!

1.1K 10 0
                                    

"You wanna drink sir?"

"Yeah, sure."

Syamil memandang Fresh oren yang di letakan disisinya oleh pramugari wanita yang sedang memakai baju unifrom merah.

"Thanks."

Wanita itu mengangguk sambil mengukir senyuman mesra, lalu dia menyambung semula kerja memberi minuman pada penumpang lain yang berada di dalam kapal terbang. Syamil mengetuk getuk pinggir bangkunya untuk menghilangkan rasa boring. Matanya mengantuk namun, dia tidak boleh terlelap, sakit hatinya dengan Amm. Seawal pukul 6.OOAM dia sudah dikejutkan untuk pulang ke Malaysia.

Dia menekan butang On pada camera jenama Nikon. Dia tersenyum sendiri melihat gambarnya yang ditangkap oleh Amm semasa meluncur di atas permukaan Salji. Matanya focus memandang camera, tangan kirinya meraba gelas yang berisi Fresh oren untuk di teguk.

"Oh No!!! Aishh!!!"

Syamil mengibas gibas seluarnya yang tertekan tumpahan air oren. Pramugari yang tadi membantunya datang kearah Syamil dan membersihkan tempat duduk Syamil. Buat malu betul lah kau ni Syam! Aish!!  Jerit hati Syamil pabila dia menjadi tumpuan penumpang yang berada di dalam Kapal itu.

"Ahhh!! Finally im back!"

Syamil mengeliat tubuhnya di pintu kapal lalu menuruni satu persatu anak tangga. Dia mengeluarkan kaca mata Rayban berwarna purple lalu memakainya dan berjalan seperti Model poyo sangat lah Syamil ni. Tiba² telefon bimbitnya berbunyi? Dia menyeluk poket jeannya sambil berjalan dan akhirnya badan nya tersorong kebelakang akibat terlanggar seseorang. Syamil membuka kaca mata, terjegil matanya melihat seorang gadis memakai dress putih paras lutut sedang terduduk di atas lantai.

Terrpegun Syamil seketika melihat gadis itu, dengan rambut merah gelap yang menutupi sedikit wajahnya. Beautiful!!
Oh shit!! Today is my unlucky day!! Dengan gentleman nya dia menunduk lalu menghulurkan tangan ingin membantu gadis itu namun, seorang wanita berambut kerinting paras pingang  terlebih dahulu membantu dan berlari. Tercengang Syam seketika melihat dua wanita yang berlari laju seperti kena kejar hantu.

Sempat dia mendengar tutur wanita itu berkata "adik cepat".  Mungkin ada emergency kut, Syamil mengangkat kedua bahunya lalu menyambung semula langkah kakinya keluar daripada airport. Baru saja dia ingin menghidupkan engine sekali lagi, gadgetnya berteriak. Dia melihat nama mr Boss tertera di dalam skrin telefonnya.

"Apa??"

"Kau kat mana? Dah sampai kampung?"

"Takde pun tanya² aku, sihat ke? Dah makan ke? Awek tu aje yang ada kat fikiran kau." Syamil buat² Marah.

"Opss!! Sorry², nanti sampai rumah helmeoni kau makan eh. Pastu pegi intai awek tu lagi." Amm tertawa.

"Thanks Amm, you're a my best budies in the world." perli Syamil.

"Haha!! K bai, bro i hang up!"

Syamil tersenyum senget dengan temannya itu. Dia menghidupkan engine kereta Vios hitam pekat, lalu meluncur laju ke dada jalan. Radio di hidupkan untuk menghilangkan rasa bosan bersendirian di dalam kereta.










"Er, Monat. I nak pegi toilet dulu. Ni tiket you pegang, and tunggu kita orang kat sana." Arah Vee sambil menunding jari ke arah bangku.

Selepas memastikan Monat duduk membelakangi mereka, cepat² dia menarik tangan Rora masuk ke dalam tandas wanita. Vee menyelonkar beg tangannya baju Tshirt berwarna kelabu dan seluar milik Rora yang di ambilnya daripada bilik Rora, sebelum keluar pergi menguruskan Rora Pasport. Rora terpinga - pinga memandang beg plastik yang dihulurkan oleh Vee kepadanya.

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now