4O: Queen of Drama.

510 15 0
                                    

Sekian Lama, menghitung hari? Sebentar lagi terjawab lah sudah semua persoalan yang menyerbu di mindannya. Panggilan telefon dari Dr Jue semalam betul² buat dia rasa ingin terbang ke hospital untuk, mengambil keputusan DNA itu.

Dato Zaa mengenakan blaus hijau pucuk pisang serta skrit labuh disarung ketubuhnya. Tudung bercorak flora dipakai dengan kemas. Selepas selesai bermake up tipis pada wajahnya? Dengan pantas dia menuruni anak tangga.

"Puan Zaa. Tak nak sarapan dulu ke?"

"Nanti saya sarapan kat kedai je Faty, saya nak cepat ni." Kata Dato Zaa sambil menyarung sendal berwarna putih  yang tidak terlalu tinggi.

"Hati² jalan Puan." Pesan Faty sedikit menjerit pabila Dato Zaa sudah berada di dalam kereta.

Dato Zaa mengukir senyuman sambil melambaikan tangan kanan nya pada Faty. Tidak sabar rasanya dia ingin menjejakan kaki ke Hospital. Sedikit lega hatinya bila Rora dipindahkan dari bilik ICU. Setiap kali dia bersujud pada Allah, dia tidak pernah lekang mendoakan Aurora agar cepat sembuh daripada Coma. Sudah empat hari Rora terlantar di Hospital. Lansung tiada perkembangan yang baik Kata Dr Jue padannya.

"Hussin, nanti saya call okey, awak pegi lah bersiar² dulu ye😊." Arah Dato Zaa ceria, saat kereta sudah berhenti dihadapan Hospital.

"Baik Dato." Hussin senyum. Boleh lah dia membawa isteri serta anak² nya pergi bersiar².

Dengan Hati berbunga dia melangkah masuk kedalam perut lif, butang lif ke tingkat 5 ditekan. Dia maiming lagu chorus potret dari Akim, seraya menunggu pintu lif terbuka. Dengan senyuman gembira dia mengatur langkah menuju ke bilik Dr Julia.

"Good Morning😊." Sapa Dr Jue ceria.

"Where's the DNA test?" Soal Dato Zaa gelojoh.

"Kut yer pun. Duduk lah dulu." Dr Jue menggeleng.

Dato Zaa tersengih, dengan tidak sabar dia menghempas punggung montoknya ke atas bangku yang dibaluti dengan span.

"Jue!!😣" Bentak Dato Zaa geram, bila Dr Jue sengaja melenggah - lenggahkan pertanyaan nya.

" Sabar Boleh tak!" Dr Jue tertawa, kemudian membuka laci di sisinya.

Debarannya kian terasa pabila kertas bersaiz A4 di hulurkan oleh Dr Jue kepadanya. Dia menarik nafas! Dengan lafaz Bismillah matanya membaca satu persatu tulisan taip di atas kertas itu. Pada saat itu, ada air matanya yang menuruni pipinya lama ke lamaan esakan kecil mula kedengaran. Dia menekup bibir yang terketar², sungguh dia tidak menyangka keputusan DNA itu sepadan. Bererti Aurora Zalza adalah anak perempuannya.

"Jue.😢" Panggil Dato Zaa dalam tangisan.

Dr Jue mengangguk sambil tersenyum. Dia faham pasti Dato Zaa tidak percaya.

"Ya Allah. Jue, dia anak i. Anak yang i cari² selama ni." Ujarnya ketawa dalam tangisan.

"Yes dear. Finally you meet your Aurora." Jawab Dr Jue gembira sambil memeluk tubuh temannya.

"I.. i nak jumpa anak i. I nak jumpa my Aurora."

Dia berlari meninggalkan Dr Jue yang tersenyum melihatnya. Dia menguak pintu ward bilik anaknya, Airmatanya jatuh satu persatu pabila melihat wajah tenang Aurora. Dia mengucup dahi serta tangan Aurora tertalu².

"Aurora Zalza, anak omma. My sweet Aurora Zalza. I miss you so much sayang😭."

Dato Zaa menyembamkan wajahnya ke tangan Aurora. Dia bersyukur sangat² Allah memakbulkan doanya dan dipertemukan semula dengan Aurora. Dia mengusap kepala Rora yang masih berbalut sambil tersenyum dengan airmata yang mengalir di pipi.

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now