59: Jumpa lagi.

556 16 2
                                    

Di pagi indah itu, dengan senyuman ceria dia bangun daripada tidur. Dia memisat matanya yang masih mengantuk lalu, mengambil tuala yang tersidai di belakang pintu rumah sewanya. Berdenting bunyi tin minuman beralkohol akibat tertendang oleh Nain, dia ketawa kecil. Keadaan rumah yang bersepah di biarkan saja.

Usai mandi dia memakai baju kemeja berwarna merah dan seluar slack hitam. Nain bersiul² sambil memasang tali leher dengan kemas. Rambut nya di sisir ke tepi seperti style budak remaja zaman sekarang. Dia tersenyum lebar sebentar lagi, kehidupan nya akan berubah.

Selepas mengambil 5k duit Croco dia tidak lagi berkerja di bawah Croco. Selepas insiden pergaduhan mereka tempoh hari. Sudah lama dia mencari adik angkatnya itu namun, entah di mana lagi harus dia cari. Alangkah terkejutnya dia bila melihat berita serta gambar Rora yang terpampang di dada akhbar. Siapa sangka Rora yang dulunya miskin dah jadi kaya. Ah! Menyesal rasanya tidak berbuat baik pada Rora, jika tidak dia boleh tumpang sekaki dengan kesenangan hidup Rora. Senang kata parasit!

Nain menghidupkan engine motor SYM lalu, menyimpan fail yang berisi sijil² serta resume untuk temu duga nanti. Sungguh tidak di sangka setakat kelulusan Spm nyawa² ikan, dia di panggil untuk temu duga di Syarikat pembinan. Sijil kolej dia jangan cakap lah, tak lepas sebab asyik ponteng aje kerja dia. Orang dah grad dia pulak get out dari kolej.

Setibanya di kondo mewah yang di arahkan oleh syarikat yang ingin temu duga Nain. Dia menekan bell rumah dengan hati nervous itu, adalah pertama kali dia menghadiri sesi temu duga. Beberapa minit kemudian kelihatan seorang gadis Cina yang lengkap berpakaian formal sedang menjemputnya masuk.

"Have a seat." Arah Fany sambil memberi borang permohonan kerja pada Nain.

"Thanks." Ujar Nain lalu duduk di sofa sambil tekun mengisi borang.

Fany menjeling bila mata gatal Nain merenung nya dari atas hingga lah ke kaki. Pandangan lelaki itu lama terhenti pada paha gebu Fany yang berskrit pendek. Hati Fany puas menyumpah seranah Nain yang tersenyum nakal padanya.

"Wait a sec. Mr Nain." Arah Fany sambil mengambil borang yang sudah lengkap diisi oleh Nain.

Nain mengerling ke dalam kondo mewah itu, otaknya mula terbayang jika mempunyai rumah seperti itu dan di kelilingi oleh awek² seksi. Huh! Indahnya dunia. Dia membuntuti langkah seorang gadis Melayu bila, mengarahkan Nain untuk masuk di temu duga.

Nain menarik nafasnya, berdebar pula hatinya. Dia menggenggam tombol pintu lalu, menguak pintu berwarna coklat itu. Dia terkejut apabila melihat hanya ada sebuah bangku kayu di situ. Bertambah Nain terkejut bila melihat wajah seseorang gadis yang sedang memandang nya tajam, sambil bersandar pada dinding bilik.

Rora!! Jerit hati Nain. Baru saja dia ingin membuka langkah untuk meninggalkan bilik itu namun, terbantut pabila Fany menumbuk perutnya. Terjelopok Nain di atas lantai, fail serta resume nya bertaburan di lantai. Dia tidak dapat melawan bila Ad dan Jojo sedang menarik lengan nya sambil mengheret tubuh Nain masuk ke dalam bilik itu.

"Hai. Abang Nain, kita jumpa lagi☺." Ujar Rora tersenyum sinis.

"Ka.. kau nak apa hah! Macam mana kau ada kat sini? Lepas lah wei!" Jerit Nain bila dia di paksa duduk. Kedua tangannya dan kakinya di ikat kemas oleh Ad dan Jojo.

"Chil lah. Kata nak interview kan😁."

Nain mengetap gigi. Geram sangat² geram bila lima wanita di sekeliling nya sedang mentertawakan nya.

"Kau! Woi bodoh! Asal kau tipu aku hah. Oh. Mentang² kau dah kaya? Nak bodohkan aku lah. Aish!! Sial!😠."

Hilang serta merta ketawa di bibir Rora, darah panas menyerbu ke mukanya. Dia melangkah mendekati Nain, dengan kedua tangannya masih di masukan ke dalam poket mini dress nya.

"Kau memang bodoh apa? Bulat² kau percaya cakap aku! kau dah tak kenal dengan suara aku ke. Tu lah ibu hantar pegi belajar, kau buat kerja kotor!" perli Rora

Nain terpempan! Pabila Rora menampar mukanya. Dia memejamkan mata nya seketika, perit rasa pipinya. Boleh tahan kuat jugak penangan Rora.

"Berani kau tampar aku! Kau jangan bagi aku marah. Apa yang kau nak dari aku hah bodoh! Cakap apa!"

Rora menjulingkan matanya ke atas. Kedua tangan nya kembali menyeluk ke dalam poket.

"Lepas apa kau dah buat dengan aku? Kau tanya, apa aku nak hmm! Gara² kau! Aku jadi pelacur! Gara² kau, aku merempat mengemis!."

Panas sungguh hatinya. Dia menarik tali leher Nain dengan kasar hingga, terbatuk² lelaki itu akibat tidak dapat bernafas.

"Kau buat aku jadi kejam Nain. Selama ni aku sanjung kau sebagai abang aku. Tapi rupa² nya perangai kau macam setan! Kau tahu tak ibu dah meninggal." Kata Rora dengan mata yang digenangi air mata.

"Ap.. apa?" Tergejil mata Nain. Air matanya mencucuk² di tubir mata.

"Apa! Kau nak nangis!! Tak payah lah Nain! Ibu meninggal pun sebab kau. Kau dah malukan ibu kat kampung! Sampai hati kau Nain, kau bagi ibu makan duit haram." Hambur Rora bersama tangisan.

Timbul rasa simpatinya bila melihat wajah mendung Nain yang menunduk. Air mata lelaki itu jatuh bercucuran membasahi seluar slack nya. Rora mengetap bibirnya yang bergetar, bila mendengar Nain meraung memanggil nama puan Salmiah. Sambil berkata ibu ampunkan Nain bu! Ampunkan Nain buuu.

"Its to late to apologize Nain. Aku dengar Polis tengah cari kau sekarang. Kau tunggu je, kejap lagi Polis sampai." Kata Rora bersama air mata yang mengalir ke pipinya.

Jojo dan yang lain, hanya mendiamkan diri melihat perbalahan antara Rora dan Nain. Sebak mereka mendengar rintihan lelaki itu meminta maaf kepada Rora. Namun, apakan daya jika hati Rora sudah di penuhi dengan dendam.

"Maafkan aku. Rora tolong aku, aku tak nak masuk penjara."

"Aku perlukan masa untuk memaafkan kau. Hati aku sakit dengan perbuatan kau dulu pada aku." Jawab Rora sebak.

Merembes laju air mata nya, bila melihat Nain sudah di bawak oleh anggota polis untuk di tahan. Rora menekup wajahnya sambil menangis. Sesungguhnya dia tidak rela melihat abang nya di penjara. Tetapi, itu lah tindakan yang sewajarnya untuk semua perbuatan Nain.

"Kejam ke aku Gia. Dia abang aku. Patut kah aku buat dia macam tu?" Rora teresak di dalam pelukan Gia.

"Shushh. Kau tak kejam, apa kau buat tu, boleh sedarkan abang kau nanti." Pujuk Gia sambil menyapu lembut belakang Rora.

"Gia is right. Mudahan abang kau insaf dengan perbuatan dia." Giliran Jojo memujuk Rora.

Fany dan Ad hanya mengangguk, benar kata teman nya itu semoga Nain insaf dan bertaubat. Sedikit demi sedikit, hilang lah sudah rasa dendam nya. Sedikit demi sedikit masalah nya juga sudah selesai.




Sorry 4 the bahasa kasar🙊
♡Tysm 4 votes♡

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now