"Ap.. apa?" Soal Rora sedikit menjerit.
"Yes dear. Im you mother. Dah lama omma cari Rora tapi, omma tak berjaya temui Rora😢." Dato Zaa dah teresak.
"Macam mana? Argh!! Apa bukti saya anak makcik?" Rora bingung.
"Nama Rora sama sangat dengan nama anak perempuan saya. Dan bin kamu pun sama. Tu bayi dalam gambar adalah kamu Aurora."
"Pada mulanya omma fikir ia nya hanya satu kebetulan je . Tapi, bila omma buat DNA test? Darah kita sepadan Aurora." Kata Dato Zaa lagi ingin meyakinkan anaknya.
Rora mengambil kertas yang di hulurkan Dato Zaa yang di ambilnya daripada laci di meja belajar. Mata Rora ligat membaca satu persatu tulisan taip yang terkandung di dalam kertas itu. Ya betul apa yang di katakan wanita itu? Rora memandang wajah Dato Zaa yang sedang tersendu menangis. Ini ke keluarga kandung aku? Ya Allah aku bersyukur sangat, dengan semua perancangan mu pada ku .
"Aurora anak omma sayang. Anak omma."
Dato Zaa menarik Aurora kedalam pelukan nya. Dia tahu Rora juga gembira dengan membaca keputusan DNA itu. Dato Zaa terkejut bila tubuhnya di tolak oleh Aurora sambil memandang nya dengan penuh amarah.
"Kenapa baru cari saya? Mak cik tahu tak? hampir² je Saya mati! Sebab kemalangan dengan entah siapa mereka! Nasib baik ibu Miah pungut saya. Mak cik tahu tak? Bertapa peritnya saya menahan sakit pada tubuh yang menjadi santapan kerengga." Hambur Rora bersama tangisan.
"Masa tu? Makcik pegi mana? Kenapa tak cari saya?Kalau bukan Ibu Yang jaga saya? Mungkin saya dah mati 😢" tambah Rora lagi.
"Ya Allah! Aurora.😭" Dato Zaa meraung sedih sangat dia mendengar kisah hidup Aurora.
Dia tidak marah Rora menuduhnya yang bukan², Rora tidak tahu hakikat yang sebenar.
"Demi Allah, Aurora Zalza. Omma cari kamu sayang. Dah macam² cara Omma buat tapi penyiasat Omma tak jumpa² Rora jugak. Kalau bukan sebab appa kamu, semua benda ni tak terjadi."
Timbul rasa simpati di dalam diri nya melihat Dato Zaa sedang tersendu sendan menangis. Sepertinya wanita itu tidak bersalah. Hancur lumat hati Rora setelah mengetahui dirinya dijual kepada orang lain semasa dia masih dalam usia seminggu di lahirkan. Sakit sungguh hati nya mendengar cerita Dato Zaa yang merana akibat perbuatan ayah kandungnya sendiri.
"Ke..kenapa lelaki kat dunia ni semua kejam😢." Rora menangis.
"Maafkan omma Aurora, kalau omma tak tertidur masa tu? Rora tak kan kena jual." Semakin lebat tangisan Dato Zaa.
Dia memandang Dato Zaa yang sedang mencium tangannya sambil menangis. Dia ingin memeluk tubuh wanita itu namun, entah mengapa dia merasa masih janggal dengan Dato Zaa. Aurora tersentak bila Dato Zaa menyelongkar Closet dan membawa kotak berwarna coklat padanya.
"Ni semua baju² Rora, tiap kali omma rindu kan Rora? Baju ni je menjadi pelepas rindu omma."
Airmata Rora jatuh bercucuran tatkala melihat baju lampin serta botol susu bayi di dalam kotak itu. Betul lah Dato Zaa sangat menyayanginya jika tidak? Mengapa Dato Zaa sampai membawanya ke rumah.
"Mak cik. Er.. maaf." Rora menundukkan wajahnya.
"Takpe sayang, kalau susah nak terima omma lagi Takpe? Kita jadi kawan dulu pun boleh jugak. Omma tahu Rora rasa tak selesa?" Walaupun hatinya sedikit kecewa tapi dia harus bersikap profesional.
"Mana suami mak cik sekarang?" Soal Rora ingin tahu.
"Dia dah tinggalkan omma, dah 18 tahun dia tak muncul²."
YOU ARE READING
PENANGAN wanita !!
Random☜Anyeong!! this my 2nd novel after #Mrs Right☜ Aurora Zalza, seorang gadis yang berhati tisu & terlalu naif kerana membesar di Kampung. Hatinya mula berdendam! apabila hidupnya terumbang ambing di sebabkan oleh lelaki. Akhirnya, Aurora Zalza berubah...