49: Tak kenal ?

501 16 0
                                    

"Terima kasih hantar Rora, mak Yam? Ayah siddik?." Tutur Rora sambil mencium tangan kedua orang tua Melina.

"Sama², Rora jaga diri tau. Jangan mudah percaya dengan orang yang baru Rora kenal." pesan Siddik.

Rora mengangguk-angguk kan kepalanya sambil tersenyum.

"Kirim salam dengan ibu Rora yer, ada masa bawak ibu Rora datang sini lagi." Mariam memeluk tubuh Aurora.

Perlahan² Rora melepaskan pelukan dan menyorong bagasi yang berisi barang peninggalan arwah Salmiah serta baju² nya dahulu. Sayang pula dia ingin membuang baju pemberian ibu angkatnya, hanya itu saja kenangan arwah. Hanya dia seorang saja pulang ke Kl? Dato Zaa terpaksa pulang lebih awal kerana ada urusan penting di pejabat.

Jika tidak dia memujuk Dato Zaa? Sudah pasti ibunya enggan balik ke Kl kerana risaukan Aurora sendirian di kampung. Dan yang paling dia risaukan jika terpisah dengan Aurora lagi. Sengaja Aurora tidak mahu di jemput oleh Uncle Tahir menggunakan helikopter dia merasa ingin pitam jika duduk sendirian tanpa ada ibu di sampingnya.

🎵Sungguh dahsyat nya..
Cinta ku.. kepada kamu..
aku mohon jangan Pergi..
Menyiksa ku dengan rindu..🎵


Rora menyelongkar isi begnya tatkala telefon pintarnya berdering. Pantas dia slide ke tepi menggunakan ibu jari kanan pabila nama ibu syg tertera di skrin Iphone6 S , berwarna putih gading itu📱.

"Hello, Assalamualaikum, Rora kat mana tu?"

"Waalaikumsalam. Rora kat masih kat airport ni bu. Belum sampai KLIA lagi."

"Yeke? Rora take care you self yer sayang. Kalau sampai Kl terus call ibu tau?"

"Baik bu, Rora nak naik flight dah ni bu. Jumpa ibu kat rumah k, bye."

"Bye, sayang."

Tersenyum sendirian Rora dengan karenah ibu nya itu. Risau sangat dengan anak dia. Tapi dia bersyukur mendapat dua orang ibu yang sangat² menyayanginya. Dia menyimpan beg ke tempat yang di sediakan di dalam kapal terbang. Rora mengukir senyuman manis pada pramugari yang memberinya minuman. Dia memakai kaca mata bulat berwarna hitam untuk mengurangkan sedikit cahaya silau lampu dari dalam kapal terbang, yang mengganggu nya saat ingin memejamkan mata.

"Cik? Kita dah sampai KL ni." Sapa Vida pramugari Air Asia sambil mengoncang lembut bahu Aurora.

Vida cuak melihat Rora yang mengeliat seketika lalu, menyambung semula tidurnya😪. Baru saja dia ingin mengejutkan Aurora kembali  namun, gadis itu sudah tersedar dan mengelabah bila melihat kapal terbang sudah kosong.

"Sorry cik, kita dah sampai Kl ke?" Soal Rora sambil menguap.

Membulat matanya pabila melihat Vida sedang menganggukkan kepala sambil tersenyum². Pantas dia mengambil beg dan segera keluar daripada perut kapal terbang. Tu lah lena sangat buat tahi mata, sampai tak sedar dah sampai Kl!  Marah Rora dengan dirinya sendiri.

Dia mengemaskan tali begnya yang terjatuh daripada bahu kanannya sambil menyorong beg yang berada dia atas troli besi untuk ke luar dari airport Kl. Sambil menyorong dia membelek telefon pintar nya untuk mencari nama uncle Hussin. Tiba² tubuh Rora terdorong ke belakang pabila  berlaggar dengan seseorang.

Terlopong Rora melihat gadgetnya terjatuh di atas lantai simen, dengan pantas dia mengambil handphone nya yang berada di sebelah kasut👞? Dan kasut itu jelas kelihatan seperti milik lelaki😰! Dan pada masa yang sama lelaki itu menunduk untuk mengambil kaca mata hitam nya yang terjatuh akibat insiden berlanggar dengan Aurora.

Rora menelan liurnya rakus tatkala melihat tangan putih lelaki itu sedang mengutip kaca matanya👓

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rora menelan liurnya rakus tatkala melihat tangan putih lelaki itu sedang mengutip kaca matanya👓. Perlahan² dia mengangkat wajah untuk melihat wajah itu, Rora tersentak! Wajah di hadapannya pada masa itu sangat² dia kenali. Wajah itu lah yang buat dia ternanti² semasa di taman  kampung? Wajah itulah yang memberinya tie hair padanya ? Dan wajah itu lah juga yang membuat hatinya berasa aneh bila bersama lelaki itu. Walaupun rambut lelaki itu sedikit panjang berbanding dahulu? Namun, dia sangat mengenali wajah itu? Mata itu? Ya mata comel itu sangat dia kenali.

"Fi..." Baru saja Rora ingin memanggil nama lelaki itu ? Namun, tidak jadi bila Amm memotong bicaranya.

"Are you okey miss?" Soal Amm pelik melihat gadis comel di hadapannya itu dengan mulut sedikit terbuka. Serta handphone di tangan kanannya dan tangan kirinya pula memegang troli. Gadis itu terkaku macam patung. Pelik!

Rora masih memandang wajah itu tanpa menjawab soalan Amm, seperti tidak percaya bertemu dengan lelaki itu semula. Banyak sangat perubahan yang berlaku pada Fizul? Kenapa Fizul makin hensem😍. Dalam diam Rora terpikat dengan lelaki tampan di hadapannya. Dia tersentak bila Fizul melambaikan tangan kepadanya dan berkata "are you okey?"  Sekali lagi. Rora terkedu! Betul² Fizul tidak mengenali dirinya hatinya meruntun sedih apabila, Fizul di hadapannya itu lansung tidak mengenali dia walau sedikit pun😔.

"Im okey." jawab Rora hambar.💔

Amm terkejut bila melihat ada airmata yang mengalir di pipi mulus gadis itu. Walaupun mata gadis itu di lindungi oleh  kaca mata bulatnya namun, jelas kelihatan riak wajahnya sedang muram. Amm memandang pelik gadis itu yang semakin lama semakin menghilang di sebalik pintu keluar airport.

Apa kena dengan mina tu? Sampai nangis? dia nangis sebab terlanggar Aku ke tadi? Ke dia tercedera? Tapi takde darah pun keluar???. Berkerut kening Amm memikirkan gadis itu. Dia mengangkat kedua bahunya tanda malas untuk berfikir. Amm mengatur langkahnya ke arah tempat duduk, untuk menunggu ketibaan Tengku Yura daripada Singapura. Dia menyilangkan kakinya sambil berfikir tentang gadis tadi. Entah mengapa? Saat dia melihat wajah polos itu? Hatinya macam ada something yang!! Sukar untuk di tafsirkan maksudnya yang menjalar di dalam hatinya. Bingung!!

Dengan perasaan kecewa Rora masuk ke dalam perut kereta. Dia memandang ke arah belakang berharap Fizul mengejarnya dan meminta maaf kerana tidak mengenalinya. Tetapi? Semua itu hanya lah khayalan dan tidak akan pernah terjadi😢. Rora menghelah nafas hampa untuk mengurangkan rasa senak di dadanya. Dia mengesat air mata yang menuruni pipinya bimbang jika di lihat oleh driver pribadi ibunya.

"My Aurora!!! I miss you sayang." Jerit Dato Zaa keriangan sambil memeluk dan mencium pipi Rora.

"Miss you more ibu😊." Balas Rora sambil tersenyum. Baru dua hari terpisah dengan Dato Zaa? Sudah rindu padanya.

"Dah pegi berehat. Rora mesti penat kan?"

Rora memberi senyuman pada Dato Zaa lalu, memanjat anak tangga satu persatu. Setelah pintu lif terbuka? Dengan pantas dia memulas tombol biliknya. Rora merebahkan tubuhnya diatas katil empuk lalu, membuka jaket putih yang tersarung pada tubuhnya. Otaknya jauh menerawang pada lelaki yang berlanggar dengan nya semasa di airport.

"Takpe lah kalau dia tak kenal aku😵."

Rora mengeluh dan bangkit daripada katil. Di saat dia melihat wajahnya yang terpantul pada cermin? Baru dia perasaan mengapa Fizul tidak mengenalinya. Dengan rambutnya yang sedikit perang serta pakaian yang tersarung pada tubuhnya sudah pasti Fizul tidak mengenali wajah dan penampilan baru nya itu. Rora tersenyum sinis mudah lah kerjanya nanti jika tiada seseorang pun yang mengenali diri nya seperti itu.












♡TYSM 4 VOTING♡

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now