Amm berlari dan terus berlari, dia menstabilkan nafas nya yang tercungap². Amm cuak bila figura Aurora tidak kelihatan sudah 5minit dia terpacak di hadapan pintu tandas awam itu. Ikutkan hati ingin saja dia masuk ke dalam namun, dia masih waras.
Dia mengesat kasar air mata yang membasahi pipinya. Paip di putar lalu, membasuh muka berharap kesedihan yang dia alami berkurangan. Tuala khas di sisi sinki di ambil untuk mengelap muka yang sudah basah lencun, Mujur make up nya tidak luntur. Alangkah terkejutnya dia pabila melihat individu yang membuat dia menangis sedang berdiri tegak di hadapan pintu.
Hatinya berdebar pabila Amm menikam mata nya, lama mereka berbalas pandangan seperti tidak tahu apa yang hendak di katakan. Bila teringat akan penipuan lelaki itu, hati Rora membara kembali. Tanpa membuang masa dia membuka langkah.
"Wait. Are you Aurora Zalza? Emm.. i mean Aurora Zalza my ex classmate?" Soal Amm.
"No, i'm not." Jawab Rora dingin.
"Dont lie, i know you are?" Tanya Amm dengan lembut. Berharap dapat mencairkan hati gadis itu.
Rora menjulingkan mata nya ke atas. Menyampah dengan suara lembut Amm.
"If i say yes? Why! And if i say No? Why! Excuse me sir. I want pass away, can you move aside please." Geram dia dengan Amm Yang sedang menghalang jalan nya. Dia ke kiri, Amm ke kiri. Dia ke kanan Amm ke kanan. Argh!!
"Just tell me truth. Please, i'm know you lying." Amm merayu.
"didn't you remember? You ever cheated on me before hah? Tengku Syafizul Isylam!" Hambur Rora.
Dia tersenyum sinis bila melihat riak muka Amm yang terkejut. Dia mengatur langkah meninggalkan lelaki itu yang sedang merenung lantai, dengan muka muram. Tiba² dia merasa tubuhnya melayang. Kasut tumit tinggi yang dia pakai membuat dia tidak dapat mengimbangkan badannya.
Rora menelan liur dengan kasar pabila, ada tangan kekar yang melingkari pinggang dan bahunya. Perlahan² dia mengangkat wajah, untuk melihat milik siapa tangan putih itu. Membulat besar mata Rora pabila, hidungnya berlaga dengan Amm.
Hatinya berdebar kencang tatkala Wajah kacak Amm begitu rapat dengan nya. Cepat² Rora melepaskan pelukan Amm yang boleh buat jantungnya gugur. Namun, gagal bila Amm menarik nya masuk ke dalam tandas.
"Ka..kau nak buat apa ni hah!" Soal Rora gugup, bila melihat Amm mengunci pintu tandas.
Dia mengundur setapak ke belakang, bila Amm melangkah kearah nya. Dia merengus geram dengan lelaki itu yang sedang menarik tangan nya untuk tidak melarikan diri. Semakin kuat debaran hatinya bila Amm menekup telapak tangan ke pintu untuk memerangkap Rora di tengah².
"Sejak bila, kau rahsiakan semua ni? Kau anak auntie Zaa rupanya."
"No need to know, Tengku." Kata Rora sambil menjeling ke arah Amm.
"Aurora please. Dah lama aku cari kau. Maaf aku tak cam muka kau, masa kat airport."
Rora mengalihkan pandangan kearah sinki di sisi nya. Malu dia melihat wajah Amm yang asyik memandang nya.
"Aku. Rindukan kau Rora."
"Hah!" Laju saja Rora, melihat wajah Amm. Tidak percaya dengan apa yang diluahkan oleh lelaki itu.
"I miss you Rora, i miss you damn much. Janji dengan aku, jangan terima cinta lelaki lain. Selain aku."
Rora tergamam! Apa yang Amm katakan tadi, betul² buat jantung nya seperti ingin berhenti berdegup. Pelukan Amm begitu menenangkan hatinya yang asyik berdegup kencang.
"Let me go!" Bentak Rora, pabila wajah Ella terbayang dalam fikirannya.
"Im sorry. I can control my self. Maaf aku dah culik kau masuk sini,"
"Emm.. bagi tahu auntie Zaa. Lepas grad aku nak masuk minang kau. Wait for my propose ok😉."
Rora terlopong😰! Amm asyik² buat dia berdebar dan terkaku. Tak silap² boleh sakit jantung dia kerana lelaki itu. Dia memandang figura Amm yang semakin menghilang di sebalik pintu masuk ke dalam ball room hotel.
Rora termenung seketika, kenapa Amm mudah sangat buat hati dia berdebar dan merasa seperti ada taman bunga yang kembang mekar di dalam hatinya. Rora meraup wajahnya jika dulu, mudah saja untuknya menolak dan mempermainkan perasaan lelaki. Tapi? Berbeza dengan Amm! Lelaki itu boleh mencair kan Frozen hearts nya.
"Asal lama sangat. Rora pegi tandas ke buat tandas?" Perli Dato Zaa.
"Hah! Err,, Rora buang air besar tadi bu." Kelentong Rora.
Dia mengetap gigi geram! bila melihat Amm kenyit mata dan flying kiss kepada nya. Parah²! Mamat tu asyik² buat aku melt. Argh!! Jerit hati Rora.
"Rora dengar tak ni?" Pelik Dato Zaa dengan anak daranya itu, tetiba tuli.
"Hah, apa bu? sorry² bising sangat lah. Kat sini hee.😁"
"Pegi stage buat wish. Majlis Rora dah nak tamat dah."
"Oh, ha'ah². Rora lupa lah." Kata Rora sambil menepuk dahinya.
"Hurry up. Aurora."
Mengeleng kepala Dato Zaa dengan sifat Rora. Dia tersenyum senang mendengar isi ucapan terima kasih Rora. Syukur sangat majlis itu berjalan dengan lancar.
♡Tysm 4 vote♡
YOU ARE READING
PENANGAN wanita !!
Random☜Anyeong!! this my 2nd novel after #Mrs Right☜ Aurora Zalza, seorang gadis yang berhati tisu & terlalu naif kerana membesar di Kampung. Hatinya mula berdendam! apabila hidupnya terumbang ambing di sebabkan oleh lelaki. Akhirnya, Aurora Zalza berubah...