58: Marah!

538 18 0
                                    

"Thanks for the ride Fany." Ucap Rora sambil membuka pintu kereta.

"Small matter. Bye Rora🙋."

Dia melambaikan tangannya pada Fany yang sudah meninggalkan perkarangan rumah. Masih lagi terasa pelukan dan drama air mata bersama kakak² nya semasa di KLIA. Sedikit tenang hati Rora selepas menghantar wanita-wanita tersebut pulang ke pangkuan keluarga mereka kembali.

Setelah pintu lif terbuka, dia memulas tombol pintu bilik tidur nya. Lalu, mencapai tuala dan menuju ke bilik mandi. Lama dia berendam di dalam tab mandi. Fikirannya menerawang jauh memikirkan Zulkarnain yang entah di mana dia berada. Nombor telefon Nain yang di berikan oleh Lucy pada nya tidak dapat di hubungi. Rora mengeluh kasar dia segera keluar daripada tab mandi.

"Aurora Zalza. Kenapa tak balik rumah semalam?"

Rora menelan liur, sepertinya Dato Zaa sedang marah. Sengaja dia menyibukkan diri dengan mencari baju di dalam closet, sambil Otaknya ligat mencari jawapan yang sesuai.

"Answer me Rora. Ibu risau tengok Rora sekarang ni tau. Dah pandai tak balik rumah!"

Terhinjut bahu Rora mendengar suara Dato Zaa yang semakin meninggi.

"Ro..Rora tidur rumah Fany bu." Jawab Rora jujur.

"Ibu call kenapa tak jawab?" Sedikit mengendur suara Dato Zaa bila melihat wajah mendung anak nya. Tak sampai hati nak marah!

"Rora terlupa, nak bawak handphone bu." Memang betul dia terlupa, handphone nya tertinggal di atas Sofa di ruang tamu Fany.

"Maid Fany kata, dia tak tahu korang pegi mana? Tell me the truth Rora. I know you lying." Dato Zaa dah geram, dia tidak suka jika anak nya bercakap bohong.

Rora terdiam. Bagaimana mereka boleh lupa memaklumkan pada bibik Ema. Rora tersentak bila Dato Zaa masih memarahinya, Air matanya mencucuk-cucuk di tubir mata. Marah sangat Dato Zaa padanya sehingga pipinya hampir kena tampar. Dia tahu ibunya tidak suka dia membohong, keluar malam apatah lagi tidur di rumah orang lain. Dia mengetap bibirnya yang mula mengeluarkan esakan, dia terasa hati dengan perlakuan ibunya. Puan Salmiah sendiri tidak pernah ingin menamparnya.

"What!!!"

Alangkah terkejutnya Dato Zaa bila mendengar penjelasan Rora, mengenai dia tidak pulang ke rumah semalam. Bagai ingin pitam wanita itu, patut lah hatinya tidak sedap dan tidurnya juga tidak lena.

"Astagahfirullah al-azim!! Kalau Rora tercedera macam mana? Kalau Rora dah takde macam mana? Ibu tak sanggup kehilangan Rora lagi." Dato Zaa dah nangis.

"I know. I'm sorry bu. Maafkan Rora dah tipu ibu." Rora memeluk tubuh ibunya.

"Rora jangan buat benda ni nak, bahaya!" Rayu Dato Zaa.

"No! biar tangan Rora yang membalas dendam terhadap mereka. Biar mereka tahu penangan wanita macam mana. Wanita tak selemah yang mereka fikiran! Bu." Rora menggeleng kepala sambil menangis.

"No Rora. Ibu takut kehilangan Rora lagi. Jangan berdendam sayang tak baik. Maafkan je kesalahan diorang dan hati Rora akan tenang nanti." Pujuk Dato Zaa lagi.

"Tak ibu tak. Lepas apa diorang buat pada Rora. Hati Rora dah mula berdendam. Rora benci lelaki bu Rora benci!" Rora menekup wajah nya sambil bahunya terhinjut².

"Tak baik nak, Appa Rora pun, Rora benci jugak ke?" tanya Dato Zaa teratak².

Dato Zaa Tergamam! Bila melihat Rora menganggukan kepalanya.

"Ap.. Appa dah meninggal Rora." Dato Zaa sudah teresak.

Rora tersentak! apa yang Dato Zaa katakan sebentar tadi buat dia rasa terkejut. Airmata nya laju menuruni pipi, setelah mengetahui tentang kematian Muhammad Takashi akibat kemalangan. Semakin lebat airmatanya bila mengetahui Appa nya hidup merempat di Korea hasil daripada siasatan penyiasat peribadi ibunya.

"Maafkan Appa Rora. Mungkin Allah dah bagi balasan pada nya. Maafkan Appa sayang." Dato Zaa memeluk tubuh Rora.

Rora hanya berdiam diri saja. Airmata nya yang membasahi pipi di biarkan. Patutkah dia memaafkan lelaki yang sanggup memisahkan anak daripada ibu kandungnya. Di suatu sudut dia ingin memaafkan Takashi? Di suatu sudut lagi, dia enggan memberi kemaafan. Rora meraup wajahnya. Buntu!

Dia tersentak bila handphone nya berbunyi. Terkejut dia melihat nama Nain tertera di dalam skrin iphone nya. Pantas dia menekup gadget itu ke telinganya. Dia senyum sinis bila Nain meminta maaf kerana handphone lowbat katanya. Dan bertanya adakah nombor itu? Nombor syarikat yang dia sedang mohon.

"Yer, betul. Ni Encik Zulkarnain bin Abdul Jamal ke?" Tanya Rora menyamar sebagai agensi pekerjaan.

"Yes Miss, Zulkarnain speaking." Jawab Nain ceria.

ceh! Speaking bagai!! Rora tersenyum sinis, dia melihat Dato Zaa sedang hairan memandang nya.

"Tahniah Mr Zulkarnain. Esok awak boleh datang ke Kondominium elite nombor 5, pada pukul 10 pagi untuk temu duga." Ujar Rora.

"Oh really! Thank you so much cik. Alright esok saya pegi." Ujar Nain gembira.

Rora menahan daripada ketawa, dengan segera dia mencari nama Fany di dalam senarai panggilan nya. Ketawa terbahak-bahak pula, Fany selepas Rora menceritakan kisah Nain yang dia tipu habis - habisan. Selepas mengarahkan Fany untuk menyamar sebagai agensi pekerjaan untuk mengerjakan Nain nanti. Dia mematikan talian lalu, mendekati Dato Zaa yang sedang memandangnya dengan wajah serius.

"Not again Rora. Not again! Im begging." Pinta Dato Zaa.

"Bu, please understand. Rora just, nak bagi pelajaran je dekat dia. Rora janji lepas ni. Rora tak buat dah." Ujar Rora sambil mengangkat tangan seperti berikrar✋.

"Rora listen. just report Police about this. Yer sayang. Biar Polis aje yang hukum dia." Rayu Dato Zaa lagi.

"Yer bu. Memang Rora nak sumbat Nain tu, masuk penjara. Don't worry ya bu. I will take care of my self." pujuk Rora.

Dato Zaa menghelah nafas risau. Lama dia menatap wajah anak perempuannya itu. Sesungguhnya dia tak rela dengan perbuatan Aurora. Namun, dia kenal sifat anak daranya itu. Jika dia ingin hitam? Hitam lah jawabnya. Dengan terpaksa dia mengizinkan Aurora.









♡Tysm 4 votes♡

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now