Dari kejahuan Amm melihat gadis itu sedang di pimpin oleh dua lelaki bertubuh sasa, untuk naik ke pentas bagi acara memotong cake. Amm mengecilkan matanya ingin mengamati wajah itu. Matanya tidak lepas pandang memandang wajah jelita gadis itu yang sedang tersenyum riang.
"What! Wei girls tu Rora lah." Kata Giana sambil menekup mulut, dia melihat teman²nya turut sama ternganga sepertinya.
"Bertuah punya budak! Asal dia tak bagi tahu kita. Today she's born day." Marah Aderina.
"Entah. You know Aurora Zalza right. Full of secret." Kata Jojo.
"She's look pretty." Puji Steefany.
Amm dengar semua apa yang dikatakan oleh empat gadis di sebelah mejanya itu. Panggilan "Rora" buat dia berasa betul² ingin merempuh orang ramai yang masih berkerumun di hadapan pentas. Who's that girls? Is that's she my sweet Aurora Zalza? Is that she my classmates at Kampung? Amm meraup wajahnya. Hatinya membuak² ingin tahu siapa gadis itu. Wajah gadis di hadapan nya ketika itu? Tiada lansung wajah seperti Aurora Zalza sewaktu di kampung. Dia tersentak bila Tengku Nana menarik lengannya untuk duduk.
"Syam. Kau fikir tak apa yang aku fikir?" Bisik Amm pada Syamil yang tidak berkelip memandang Rora.
"Yes bro. Bukan dia ke? nama dia sama macam awek kat kampung tu?" Jawab Syamil sambil memandang wajah Amm.
"I dont know Syam. Ke ni semua, satu kebetulan aje?"
Syam membalas dengan mengangkat bahunya. Dia juga tidak tahu tentang perkara tersebut.
"Baru pulak helmeoni tahu. Zalza have beauty daughter." Tengku Yura mengangguk laju dia juga terkejut mendengar.
"She's my classmate."
Laju saja Amm mengahlikan pandangannya ke arah Ella. Yang sedang berpeluk tubuh sambil mencebik memandang Rora yang sedang bersoal jawab dengan wartawan. Niatnya ingin bertanya lebih lanjut mengenai Rora pada Ella namun, terbantut bila suara Rora bergema di ball room hotel.
"Appa? Err,," Rora gugup. Apa hendak dia katakan tentang isu keberadaan ayahnya sedang di tanya.
"Actually, I'm already divorce. Sewaktu Rora masih baby lagi. I dont know where my ex husband now." Jawab Dato Zaa tenang. Sambil mengenggam tangan Rora yang dah sejuk.
Hati Amm berdebar! Dari lenggok suara gadis itu dia dapat rasakan dia adalah Aurora yang cari² selama ini. Dia bertambah yakin bila melihat Rora menggosok - gosok kedua belah tangannya apabila merasa nervous. Sepantas kilat insiden berlanggar di KLIA bermain² di matanya. Oh shit!! Who are you!!! Hati Amm menjerit.
Rora mengambil tempat di sisi ibunya, Mel pula di samping Suzzane dan Dokter Julia serta suaminya. Dia menghadiahkan senyuman manis pada geng wonder girls nya yang memandang nya dengan muka menyinga. Dia sudah bersedia dengan soalan daripada rakannya untuk menjawab pertanyaan wartawan tak berbayar itu.
"Oh my god! Amm!!!!!"
Tersentak Rora bila nama itu di jerit oleh sekumpulan gadis yang berada di belakang meja mereka. Dengan pantas dia menoleh ke pentas. Alangkah terkejutnya dia! Bila wajah Fizul berada di pentas sambil tersenyum manis dengan jeritan gadis². Rora tergamam apabila melihat Ella turut berada di pentas sambil memegang microphone di sisi Fizul. Fizul kenal Ella ke?? Berkerut dahi Rora, mana satu Amm? Di hadapannya kini ada lima wajah asing yang tidak di kenali.
"Rora. I.. itu Fizul kan?" tanya Melina gugup.
"Entah lah Mel." Rora terdiam daripada berbicara bila Fizul sudah memulakan nyanyian nya. Hatinya berdegup kencang. Fizul tidak pernah tak nampak hensem.
🎤girl give a second I,
I need to get my story straight
My friends are in the bathroom
Greeting higher than that empire state 🎤Rora memandang Fizul yang sedang memandang nya sambil bernyanyi. Sungguh tidak di sangka lelaki itu pandai menyanyi, suaranya juga merdu menampar telinga Rora. Dia melarikan pandangan ke arah Ella yang sedang mengoyang - goyang kan badan sambil tersenyum.
🎤my lover shes waiting for me
Just across the bar
My seats been taken by some
sunglasses asking bout a scar, and
I know I gave it to you months ago
I know you trying to forget 🎤"Aku rasa dia bukan Fizul lah Rora." Bisik Mel, lelaki di hadapan mata nya itu sangat berbeza daripada Fizul dahulu.
"Aku tak tahu Mel. Malas nak fikir, tapi best jugak diorang punya performance kan?" puji Rora terhibur, dan Melina mengangguk-angguk kepala.
🎤But between the drinks subtle things
The holes in my apologies
you know I'm trying hard to
Take it back so by the time to the bar
Is closes
And you feel like falling down
I carry you home.. 🎤🎤Tonight.. We are young
So let's set the world on fire
We can burn brighter than the sun🎤Semakin kuat sorakan anak² muda. Bila part chorus sedang dinyanyikan oleh band boys. Rora turut bernyanyi² kecil dia suka lagu itu.
🎤Tonight.. we are young
so let's set the world on fire
We can burn bright than the sun.. 🎤🎤Carry home me tonight
Nanananana..
just carry me home tonight
Nanananaanana..
Carry me home tonight
Nananana...🎤"Ibu. Diorang selalu ke, perfome macam ni?" Soal Rora, tidak ingin melihat Ella yang sedang bernyanyi latar sambil memeluk bahu Fizul. Sakit hati!
"Diorang Amm? Ha'ah setiap kali ada majlis. Band boys ni selalu perfome." Terang Dato Zaa sedikit menjerit kerana, sorakan semakin kuat.
"Amm? Yang mana satu Amm?" Hati Rora berdebar.
"Tu hah Amm. Vokalis diorang. full name dia Tengku Syafizul Isylam." Dato Zaa memuncungkan sedikit mulutnya.
What!!! Rora terperanjat! Apa yang di katakan oleh ibunya sebentar tadi buat dia rasa ingin pengsan. Apa maksud semua ni? Fizul adalah Amm? Serta merta semua cerita Jojo padanya tempoh hari bertandang ke akal fikiran nya. Hatinya di buru rasa cemburu bila melihat kemesraan Ella dan Amm di atas pentas.
Jadi selama ni Fizul tipu aku! Rupanya dia anak Tengku! Kenapa hati aku sakit bila tengok dia dengan Ella! Patut lah dia tak kenal aku? rupanya dia dah ada Ella. Tanpa membuang masa Rora mengangkat punggung ingin ke tandas kata nya. Padahal dia ingin menghamburkan tangisan rasa sakit hati apabila di tipu dan melihat kemesraan antara mereka. Membuat Rora merasa tidak kuat melawan hatinya yang membengkak. Seperti dapat dia rasakan hatinya sedang robek 💔.
Selepas mengakhiri persembahan mereka. Pantas Amm menuruni tangga pentas untuk mengejar Rora. Panggilan daripada teman²nya tidak di pedulikan. Kini dia bertambah yakin bila melihat Melina di samping Rora semasa di meja makan. Dapat dia lihat dengan jelas wajah cantik itu ketika sedang membuat persembahan tadi. Lekuk pada dagu Rora masih dia ingati hingga sekarang. Adakah dia Aurora Zalza??
♡Tysm 4 votings♡
YOU ARE READING
PENANGAN wanita !!
Random☜Anyeong!! this my 2nd novel after #Mrs Right☜ Aurora Zalza, seorang gadis yang berhati tisu & terlalu naif kerana membesar di Kampung. Hatinya mula berdendam! apabila hidupnya terumbang ambing di sebabkan oleh lelaki. Akhirnya, Aurora Zalza berubah...