61: Jual mahal.

686 16 0
                                    

Setibanya, di hotel Angsana. Rora melangkah masuk ke dalam pintu kaca yang di kuak oleh pekerja hotel. Dia membuntuti langkah Mariani pekerja hotel bahagian Reception untuk menunjukkan tempat di mana Amm sedang menunggu.

Rora menarik nafas nya dalam² bila melihat figura Amm sedang memandang nya. Dia berlagak tenang kemudian duduk di hadapan Amm yang masih memandang nya. Dia cuak bila Mariani menutup pintu, bertambah cuak bila melihat hanya dia dan Amm saja berada
di situ. Ni mesti mamat ni dah tempah, tahu lah banyak duit. Membazir je.

"Asal lambat? Lama tau saya tunggu."

Berdegup hatinya bila mendengar suara romantik Amm. Panggilan Amm juga Sudah bertukar kepada "saya".

"Kira Ok lah, ni saya datang. So apa yang nak di bincangkan?" Soal Rora jual mahal.

Dia memandang pelik Amm yang sedang tersenyum. Rora terkejut bila melihat seorang lelaki sedang menyorong cake fondat dua tingkat yang di hiasi dengan bangunan Paris serta figura pasangan kekasih yang ingin melamar teman wanita nya.

Terusik hati Rora melihat figura manusia pada cake Fondant itu. Bunyi muzik piano yang dimainkan di dalam restoran mewah itu menambahkan lagi suasana romantik. Rora mengawal riak muka nya, dalam hatinya sedang melonjak gembira.

"Aurora Zalza."

Rora tergamam bila melihat Amm sedang berlutut di hadapannya sambil memandangnya dengan pandangan romantik.

"Untuk yang ke empat kalinya. And this the last question i want ask you. Will you mary me?" soal Amm dengan penuh mengharap.

"Sa..saya. ehem! Aku benci dan aku susah untuk percaya, dengan kata² manis manusia yang bernama lelaki. Im sorry." Ujar Rora serius. Dia ingin menguji kesungguhan lelaki itu.

"Rora!" Amm menarik tangan Rora.

"Lepaskan saya Tengku. Don't force me please?" Kata Rora lemah.

Menyesal juga dia berkata seperti itu, hatinya sangat menginginkan lelaki itu. Namun, perbuatan jahat dari lelaki sering menghantui fikirannya.

"Rora yah! saranghea!" Amm dah nangis.

Dia terkejut bila mendengar suara bergetar Amm. Mengapa lelaki itu mengatakan cinta sambil menangis. Adakah dia tulus mencintai Aurora atau cuma lakonan semata².

"Apa salah aku? Termasuk ni dah empat kali lamaran aku kau tolak. Aku nak jadikan kau yang halal untuk aku Rora. Kenapa susah sangat kau nak terima." Amm dah geram.

"Why you crying." Soal Rora bila Amm menangis teresak sambil menggengam tangannya.

"It's hurts. When feel rejected. I love you Rora. Trust me, I love you damn much!"

"Amm. Honestly, saya takut, Kalau awak.."

"No Rora. I do wont let you go. Aku janji aku akan sentiasa di sisi kau hingga nafas ku terhenti." Amm memegang kedua lengan Rora untuk memandangnya.

Dia memandang wajah Amm yang di basahi dengan air mata. Terbit rasa kasihannya pada lelaki itu. Dari wajah Amm kelihatan sangat ikhlas. Jarang sekali dia melihat lelaki menangis seperti Amm.

"Janji, yang awak tak akan biarkan hidup saya tersiksa. Janji pada saya cinta awak tak akan berubah."

"Ye². Aku janji Rora aku janji."

Spontan tangan Rora mengelap air mata yang mengalir di pipi Amm. Kasihan Amm sudah banyak kali dia menyiksa perasaan lelaki itu. Amm cukup baik dengan nya. Apa lagi yang dia inginkan daripada lelaki itu.

"I accept. " kata Rora sambil tersenyum.

"Wh.. what? I didn't hear it." Amm gembira.

"I accept and I love you to." Rora ketawa.

"Yes²!!!"

Dia tertawa bila Amm, terkinja² di hadapan nya. Sekelip mata dia Sudah berada di dalam pelukan Amm. Dapat dia rasakan nafas Amm pada ubun² nya.

"Thanks dear. Thanks for make me happy. Thanks for you love."

Rora tersenyum bahagia di dalam pelukan lelaki itu. Dapat dia dengari dengan jelas degupan jantung Amm sedang berirama. Perlahan² Rora mengangkat wajahnya untuk memandang Amm. Bila Amm melihatnya dia memundukkan kembali wajahnya. Malu!

"Hei. Why you so shy? With you future. Husband hmm?"

"Tak lah. Dah jom pegi makan." Rora meleraikan pelukkan Amm.

Baru saja dia ingin melangkah, Amm terlebih dahulu memaut pinggang nya dan menarik rapat tubuh Rora ke Arah nya. Dia mengusap lembut bawah bibir Rora. Perlahan² dia mendekatkan bibirnya ke bibir comel Rora.

"Amm! Let me go. Lepas kahwin Baru boleh buat!" Marah Rora.

"Ah! Tak sabar nya." Kata Amm tanpa segan.

"Gatal!" Dia menjeling Amm yang sedang tersenyum nakal.

Rora melangkah ke Arah cake, Baru saja dia ingin memotong cake namun, tidak jadi bila Amm menarik tangan nya. Dia memandang pelik perbuatan Amm yang sedang mengikat benang pada jari manis nya. Air matanya mengalir ke pipi terharu sangat bila, melihat sebentuk cincin bertakhtakan berlian sedang menuruni dari benang berwarna merah hati dan tersarung kemas ke jarinya.

"Don't cry sayang. Saya tak suka tengok sayang menangis. "

Semakin lebat air mata nya bila, mendengar panggilan "sayang" daripada lelaki itu. Dia rasa sangat di hargai dan di sayangi oleh lelaki itu.

"Thank you so much Amm."

"Shushh.. stop crying."

Dia memejamkan mata, bila ibu jari lelaki itu menyeka air matanya. Sentuhan lembut dari Amm membuat hatinya berdebar. Membulat mata Rora pabila Amm mencium hujung hidungnya.

"Kalau bibir tak boleh? Hidung sayang pun jadi lah."

"Eii, Gatal tau!" Rora mencubit pinggang Amm yang sedang tertawa.

Dia membuka mulut bila Amm menyuakan sudu berisi cake ke bibirnya. Dia mengunyah dengan Perlahan sambil tersenyum pada Amm yang tidak lepas  memandang nya.

"You know what Sayang. Amm tak sabar nak bagi tahu helmeoni tentang ni!!" kata Amm bahagia sambil menggenggam tangan Rora.

"Mesti diorang terkejut kan?" Rora tersipu-sipu memandang wajah Amm.

"Yela, orang tu jual mahal sangatlah, sampai empat kali kita lamar dia." Amm menarik muka.

"Alala. Merajuk ke?" Rora tertawa.

Amm memeluk tubuh sambil memandang ke arah lain.

"Kalau Amm merajuk, Rora tarik balik kata² Rora tadi hah²."

"Nakal! Aci ke main ugut²."

Rora ketawa geli hati dia melihat Amm mengomel, Dia memegang tangan Amm yang sedang mengusap pipi kanan nya. Alangkah bahagianya bila orang yang kita cintai menjadi teman hidup kita buat selama-lamanya. Semoga rasa cinta dan kasih sayang lelaki itu akan berkekalan kepadanya.







Saranghea - I love u

♡Tysm 4 vote♡

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now