27: Jaga DIA untuk KU

407 13 0
                                    

Kereta di pandu laju menuju ke KLIA , dia tersenyum riang sambil membaca tiket ke United State America. Bukan selalu dia boleh pergi ke negara empat musim itu. Tepat pukul 5.OO PM, dia sudah terpacak di hadapan airport Kuala Lumpur.

Dia memeriksa semula benda penting untuk di tunjukan  pada Boss nya. Dia melangkah masuk dan memberi tiket di kaunter. Dengan hati berbunga dia melangkah masuk ke dalam perut kapal terbang Air Asia , dia mengucapkan terima kasih pada pramugari yang menunjukan tempat duduk untuknya. Selepas menyimpan beg ke tempat yang di sediakan, dia membuka aplikasi Whatsapp.

To: mr Boss
Bos, aku kat airport dah ni.
Nak jumpa Bos ? Kat mna?

Send..

From: mr Bos
Gud ! Smpai je kat airport USA?
Kau terus kuar then naik keta Red Ferari
And tell that driver, go to
Los Angeles..

Perrghh !! LA !! Gila wehh!! Aku pegi LA !!. Dah lah tempat duduk first class, ahh!! Syok nya !! Jerit hatinya. Dengan pantas tangannya menari² di atas key board telefon bimbit Huawei .

To: mr Boss
Ok got it ..
TQ boss ,

From: mr Boss
Xpyah nak berbos sgt lah!
Geli tahu x!

Dia tersenyum senang, minuman Coke di teguk perlahan - lahan untuk menikmati suasana di dalam aeroplane. Selepas mengaktifkan mood kapal terbang, dia memasang earphone ke telinga capang nya. Lima minit berlalu matanya sudah memberat.

Dia mengalas beg sandangnya pabila sudah tiba di America. Cuaca sejuk di kota itu membuat dia mengigil, cepat² dia melangkah masuk ke airport lalu, membuka beg dan mengambil jaket tebal. Seperti yang di arahkan oleh bosnya dia melangkah keluar ke arah airport. Dari kejahuan dia melihat seorang lelaki English sebaya dengannya sedang bersandar di tepi kereta Ferari.

"Mr Syamil ?" soal lelaki itu padanya sambil tersenyum.

"Ya, and you?"

" Vinson, just call me Vins." Tangan mereka bersatu.

Selepas memberitahu ke tempat yang ingin di tuju pada Vins, kereta Ferari meluncur laju ke dada jalan. Dia meliar pandangan ke arah jalan, dia mengeluarkan handphone lalu menangkap gambar perkataan HOLLYWOOD  yang terpacak di atas bukit. Syamil menjadi jakun seketika, tatkala Vins membuka atap kereta untuk dia melihat dengan lebih jelas lagi kota bandar America.

"First time, come here?" kata lelaki bermata hijau itu.

"Hehh!! Yeah. Its beautiful place." Syamil menyengih.

"Absolutely," Vins tertawa bangga pabila rakyat Malaysia memuji tempat kelahirannya.

Setibanya di Kondo milik bos nya, dengan segera dia keluar dari perut kereta. Dia membalas senyuman maid wanita tua lalu, membuntuti langkah wanita itu ke bilik bacaan. Dia mengangkat tangan dan tersenyum pada bos nya yang sedang serius memandang wajahnya.

"How are you bos?" sapa Syamil ceria.

"Fine." Balasnya sambil mengarahkan Syamil untuk duduk.

"Makin hensem kau bro, sejak tinggal kat America ni."

"Dah² tak payah nak bodek² aku! Mana kerja yang aku suruh kau buat?"

"Ceeh, sombong nyer Tengku Syahfizul Isylam ni." Syamil mengusik sambil menghulurkan envelope  berwarna coklat.

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now