Usai membaca surah Yassin, dia menabur bunga rose ke atas permukaan kubur Puan Sri Airis yang meninggal akibat sakit tua. Air yang berada di sisinya di ambil kemudian, menyiram tanah kubur di hadapannya.
"Assalamualaikum, mama, Zalza balik dulu yer. Nanti Zaa datang lagi." Ujar Zalza dengan air mata yang bergenang di dalam tubir matanya.
Dia melangkah masuk ke dalam perut kereta Alphard hitam pekat, apabila pemandunya membuka pintu belakang untuknya. Hidupnya sama sekali berubah selepas dia tinggal bersama Puan sri Airis. Mujur dia mempunyai kelulusan dalam Perhotelan, dia lah yang membantu mama angkatnya itu dalam menguruskan aset perhotelan mereka. Selepas Puan Sri Airis meninggal semua harta di wariskan kepada Aulia Zalza. Dia tidak akan sia - sia kan pemberian Puan Sri Airis kepadanya. Dan akhirnya, dia bergelar Dato Aulia Zalza atas kejayaan besar dalam menguruskan Hotelnya yang berada di Malaysia dan di luar negara.
"Hussin, kita pegi Caliph carplin. Saya nak jumpa klien kat sana." Tutur Dato Aulia Zalza sopan kepada pembantu pribadinya.
"Baik, Dato." Balas Hussin sqmbil mengangguk.
Setibanya di Restoran Caliph Carplin dia melangkah keluar daripada perut kereta kemudian, menolak pintu kaca di hadapannya. Dari kejahuan dia melihat Tengku Yura Filzah sedang tersenyum padanya sambil melambaikan tangan. Yura seorang wanita yang berjaya di Malaysia, dah nama anak Tengku Muhammad Yusuf a.k.a Jun Sang semua manusia mengenali mereka, wajah Yura sering terpampang di dada majalah dan juga akhbar.
"Hai, Tengku Yura." Sapa Dato Aulia sambil berlaga pipi dengan Yura yang cantik dengan rambut panjang paras pingang.
"Hai, Dato. How are you?" Soal Yura tersenyum manis.
"Alhamdullilah sihat, Tengku. So how? Tengku setuju nak shares?" Soal Zalza, dalam hatinya dia berdoa semoga Tengku Yura bersetuju untuk berkongsi dengan Syarikatnya.
"Yes Dato, i tahu Syarikat Dato dah success sekarang ni, so tak payah tunggu lama² untuk berfikir, I tahu Dato bijak dalam menguruskan Syarikat. So we are shares patner now." Ujar Tengku Yura tersenyum, sambil menghulurkan tangan.
"Alhamdullilah, thanks you so much Tengku Yura Filzah. For you trusted to my Company." Tangan mereka bersatu.
"Jemput makan Dato." Pelawa Tengku Yura apabila pesanan makanan mereka sudah tiba.
"Tengku seorang aje ke? take over you father company?" Soal Zalza berbasa basi, sambil memotong daging black paper di dalam pinggan.
"Actually, buat masa ni, ya alone. Kalau adik lelaki i dah tamat belajar dia pulak akan take over lagi nanti." Terang Tengku Yura mengukir senyuman manis.
"So where He's now?"
"Dengan halmeoni kat kampung. He still young Dato. Baru nak masuk 18." Tersenyum dia mengenangkan adiknya yang nakal itu. Rindu!
Dato Aulia Zalza tersenyum hambar, dia terkenang akan anaknya. Mungkin Aurora sudah membesar, dan seumur dengan adik Tengku Yura. Rindunya pada anak tunggalnya itu setinggi gunung Everest. Namun, hatinya berbunga kembali apabila teringat akan penyiasat pribadinya ingin berjumpa dengannya sebentar lagi untuk memberitahu tentang keberadaan Aurora Zalza.
"Thanks for the lunch, Tengku." Kata Dato Zalza sambil berlaga pipi dengan Tengku Yura.
"No need to thank Dato. See you soon." Tengku Yura membalas pelukan wanita yang sebaya ibunya itu. Walaupun sudah berumur 43 tahun. Namun, masih kelihatan cantik.
Nafas lega di hembus olehnya, sudah lama Puan Sri Airis ingin berkerjasama dengan Syarikat Tengku Jun Sang. Akhirnya dia berjaya membuat Tengku Yura bersetuju dengannya. Setibanya, di rumah banglo yang tersegam luas dia segera keluar daripada perut kereta. Tidak sabar dia ingin berjumpa dengan Bernand untuk mengetahui tentang anaknya.
"Bernand. Macam mana? good news or bad news?" Soal Dato Aulia Zalza tidak sabar.
"Im sorry Dato, still bad news, dah merata tempat saya cari, but i, still cant found you son. Ada Aurora yang saya jumpa but Bin dia tidak sama dengan Suami Dato." Terang Bernand kesal.
"Its been long time Bernand. Its been eight ten years, that I'll waiting for Aurora Zalza. i dont know, how can i meet my son? " Tangisannya mula kedengaran.
"Im really really sorry Dato. One day, you will meet you soon, trust me." Pujuk Bernand.
"One day? bila hari tu Bernand. Saya dah tak tahan, menangung rindu pada anak saya." Dato Aulia Zalza meraup mukanya yang di basahi oleh air mata.
"Banyak kan bersabar Puan, berdoa pada Allah, semoga di permudahkan segalanya." Giliran Fatin pula memujuknya.
"Selama ni, saya rasa hidup saya tak lengkap Farah. Saya tak tahu? dengan siapa suami saya jual dia. Saya tak tahu? nak cari kat mana suami saya. Hanya dia yang boleh bantu saya mencari anak saya. Saya tak tahu bagaimana wajah Aurora Zalza sekarang, tentu dia tak mengenali saya lagi." Semakin deras air matanya, apabila Fatin selaku pembantu rumah yang rapat dengan nya memujuk agar dia bersabar.
"Sabar puan," Hanya itu yang mampu Fatin katakan. Dia melihat ke arah Bernand yang berwajah muram, mungkin kecewa tidak dapat menemui anak majikannya.
Dia masih menangisi berita buruk mengenai Aurora Zalza, sebentar tadi dia bahagia dengan persetujuan bersama Tengku Yura Filzah. Namun, bad news yang dia terima daripada Bernand benar² buat hatinya meruntun sedih.
9T, kita sambung lg eh :-*
♡TQSM 4 VOTINGS♡
YOU ARE READING
PENANGAN wanita !!
Casuale☜Anyeong!! this my 2nd novel after #Mrs Right☜ Aurora Zalza, seorang gadis yang berhati tisu & terlalu naif kerana membesar di Kampung. Hatinya mula berdendam! apabila hidupnya terumbang ambing di sebabkan oleh lelaki. Akhirnya, Aurora Zalza berubah...