51: who's Amm??

531 15 0
                                    

"Hai. I'm Joana. Call me Jojo😊."

Dia yang ingin mengambil barang dari dalam loker tidak jadi? Apabila seorang gadis berambut pendek paras bahu sedang tersenyum sambil memperkenalkan diri nya. Aurora memandang kosong wajah dan tangan Jojo yang ingin berjabat dengannya. Bukan dia mahu menyombongkan diri namun, entah mengapa sepertinya dia sukar mempercayai seseorang individu yang baru sehari dua dia kenali.

"Oh, sorry aku bukan macam Ella and diorang yang lain." Kata Jojo lagi.

Kasihan pula, Rora melihat tangan Jojo yang masih di hulurkan padanya. Perlahan² dia menyambut tangan putih langsat Jojo.

"Rora.☺" Jawab Rora sambil tersenyum nipis.

"Kau asal mana? Parents kau mesti orang kaya kan? Kalau tak takde lah kau, masuk kat sini. Kan²?" Jojo memulakan cerita dengan ceria.

Rora hanya mengulum senyuman dan mengambil beg dari dalam lokernya. Tanpa menjawab pertanyaan Jojo dia sudah mengangkat kaki menuju ke Cafe. Berkerut keningnya pabila Jojo masih membuntuti langkahnya. Tanpa menghiraukan Jojo? Rora memesan Coffee Java latte serta muffin yang dicampurkan dengan aiskrim vanila serta madu.

"Rora kau tak kesah ke? Kalau aku duduk sini?" Kekok dia dengan sifat acu tak acu Rora padanya.

"Kau dah duduk pun kan?"

"Hehe, sorry eh. Kalau aku ganggu kau." Jojo menyengih.

Rora hanya senyum simpul dan menikmati hidangan yang baru tiba untuknya. Sudah tiga hari dia berada di Universiti itu namun, tiada satu pun kawan yang rapat dengannya setakat kawan² biasa tu ada lah.

"Parents kau keja apa Rora?" Tanya Jojo sambil menyuap ais krim coklat ke dalam mulutnya.

"Sorry to say. I do want to shares my profile, dengan orang yang baru aku kenal☺." Jawab Rora selamba sambil senyum. Bukan apa dia risau jika rahasianya terbongkar.

"Haha! True. I like you attitude Rora. Jujur sangat bila bercakap.😀" Joja suka dengan perangai gadis itu. Dia lain dari yang lain.

Tergamam Rora seketika dengan Jojo yang tergelak dengan katanya. Kalau orang lain? Sudah tentu akan mengatanya yang bukan² kalau tak pun, dia dapat makian.

"Kau tahu tak? Semenjak kau kenakan Ella hari tu. Aku rasa kelakar sangat tengok muka Ella."

Rora menongkat dagu menggunakan tangan kanannya, dia memandang wajah Jojo yang tertawa. Sambil tangan kirinya menggoncang coffee di sisinya menggunakan sudu. Dia tersenyum dengan cerita Jojo tentang hari pertama Jojo memasuki Universiti, rupanya Jojo turut sama di buli Ella.

"So kau tak melawan?" Tanya Rora berminat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"So kau tak melawan?" Tanya Rora berminat.

"Nope. just waste my time fighting at schools. It's childish styles Rora. But aku cakap dengan dia? Kalau tak puas hati jugak? See you at parking car." Jojo ketawa lagi.

" Maksud kau?"

"Kat parking car lah, kita orang fight."

"Hah! Fight? Maksud kau bertumbuk?"

Terkejut dia melihat Jojo menganggukkan kepala sambil tertawa. Rasa berminat pula Rora untuk mempelajari seni mempertahankan diri. Bertambah mudah lah kerjanya nanti kalau dia sudah kuasai seni mempertahankan diri.

"Kau pandai fight?"

"Ha'ah. Tu pun Amm yang ajar."

"Amm??" Berkerut kening Rora.

"Ops. Sorry² aku lupa yang, kau tak kenal Amm. Amm tu best friend dengan Syam abang Ella. Kita orang belajar taekwondo dari diorang lah."

"Kau?? Pernah kawan dengan Ella?" Soal Rora sedikit terkejut.

"Yup. Sebenarnya kita orang dulu, geng dengan Ella. But, Lepas kita orang gaduh? Hubungan kawan di antara kami dah putus. So sekarang tinggal ber empat je lah."

"Yeke? Rapat sangat ke korang?"

"Ya sangat. Salah aku jugak. Sebab aku cakap dengan dia? yang aku suka dengan Amm. You know fall in right? anytime and anywhere we can fall in love with someone. Tanpa aku tahu Amm tu ada hubungan dengan Ella. Time tu, Ella marah sangat dengan aku." Jojo ketawa hambar. Sakit rasanya bila ingin membuang rasa suka pada seseorang.

"Actual. Who's Amm?" Entah mengapa dia berminat untuk tahu siapa lelaki yang menjadi punca pergaduhan mereka.

Jojo meneguk air mineral perlahan². Dia menarik nafas sebelum menceritakan tentang lelaki yang pernah membuat hatinya berbunga mekar.

"Amm. He's a good boy that I'll have meets before this. Amm pernah study kat sini. But i dont know why? Amm tiba² pindah sekolah. Dia bukan je handsome? Amm is a rich man, anak Tengku lah katakan. Amm pandai nyanyi. Dia ada band tau?"

"Senang cakap, He's full package! Amm seorang yang peramah dan suka buat seseorang senyum. Terkadang pompuan salah tafsir dengan sifat ramahnya, hingga ramai girls yang menaruh perasaan dengan dia."

Terkedu Rora mendengar cerita Jojo. Dia hairan melihat mata Jojo yang digenangi dengan air mata sepanjang bercerita mengenai Amm. Siapa Amm sebenarnya? Ah! Forget it. Kenapa pulak aku nak fikir. Hilang semua cerita mengenai Amm. Bila seorang gadis yang sedang melaung nama Jojo.

"Joo. Lah kat sini rupanya. Dari tadi kita orang cari tau."

"Sorry beb. Aku lepak dengan Rora. Meh lah join."

Rora menghadiahkan senyuman manis pada tiga gadis di hadapan nya. Dia kenal dengan wajah² itulah yang sering bersama Jojo ke hulu ke hilir.

"Hai. Im Giana. Tu? Steefany. And tu? Adriena."

Rora senyum dan berjabat tangan dengan geng Jojo. Sambil menyebut perkataan "Hai" pada teman barunya itu. Dia terhibur dengan sifat ramah rakan² Jojo. Suka pula Rora dengan ke empat² gadis di hadapanya itu.

"Er,, sorry if I ask. Kenapa Ella unfriend korang eh? Sedangkan korang ok je." Kata Rora ikhlas.

"She's jealousy girl. Dalam persahabatan ni? tak boleh kalau, ada sifat iri hati dengan rakan. Dia memang akan rasa cemburu bila ada pompuan yang cantik. Macam kau lah. Confirm dia buli." Jawab Giana.

"Sebab tu dia padan sangat kawan dengan laki. Man don't know jealousy feelings. Rora tahu tak? Ella tu dulu tomboi😁."

Alangkah terkejutnya dia mendengar cerita Steefany. Ketawa berdekah² gadis Cina itu. Kelakar juga bila mengetahui dahulu Ella memakai pakaian persis seperti lelaki. Macam tak boleh percaya aje, muka cantik macam tu boleh jadi tomboi.

"Who's cares. Kalau dia unfriend kita orang. Kau kan ada?" Tutur Aderina sambil tersenyum.

"Betul tu. Join lah dengan kita orang Rora." Jojo menarik tangan Rora.

Rora ketawa kecil bila rakan barunya bersorak saat dia bersetuju ingin menjadi rakan mereka. Sepanjang perbualan dengan empat gadis itu, sedikit sebanyak membuat Rora bertambah yakin dengan kerja yang dia ingin lakukan. Segalanya sudah di rancang di dalam minda. Bila sudah kukuh rancangan itu dia akan bertindak.














♡Tysm 4 vOting's♡

PENANGAN wanita !! Where stories live. Discover now