BAB 55

19.2K 714 39
                                    

Meh baca story drpd nrixxh

-Keagungan Cinta Seorang Isteri

And

-Encik Sweet Talker dan Cik Blur

Check them out now... Jgn lupa vote sekali. Bagi la komen yang positif supaya auhtor di atas bersemangat nak update..

***

DARI tadi Amsyar asyik tersenyum sorang-sorang. Rania hairan la. Terkena virus ke apa Amsyar ni. Tapi kacak sangat Amsyar senyum macam tu. Rania jadi blushing.

"Are you okay, Amsyar?" Tersedar yang dirinya diperhati, Amsyar menarik senyumnya kembali. Anak tekaknya dibetulkan sedikit. Faham² je la.

Kemudian Amsyar mengangguk. "So, ni... Nak makan dekat mana?" Terbit segaris senyuman di bibir Rania. Mesti la restoran abah dia. Siapa je la yang tak mahu untung.

"Awak pernah pergi restoran abah?" Rania menyoal. Amsyar mengerutkan dahinya seraya menggeleng.

Kemudian Amsyar menoleh memandang Rania. "Kita makan dekat situ la." Terangkat-angkat kening Amsyar. Rania okey je. Lagipun, Amsyar yang belanja.

"Ini kereta Encik Danial ke?" Soal Rania. Dia dah pernah naik kereta Danial. Dua-dua jenis. Porsche dan Mercedes. Kereta Encik Raiyan pun dia dah naik. Alfa Romeo 4c. Kereta Amsyar bila pulak ye. Ahaha.

Amsyar tersengih-sengih. Betul la tu. Dia pandu kereta Encik Danial. Rania memandang sekeliling. "Dia tak marah pun saya bawa kereta dia." Rania sekadar mengangguk.

Tapi kan, Amsyar hilang ingatan. Macam mana dia boleh tahu bawa kereta. "Mana awak tahu bawa kereta." Amsyar menjongket kening.

"Saya dah agak yang awak akan tanya pasal ni." Rania tersenyum pendek.

Rania memang tertanya-tanya pun sekarang ni. "Saya tengok macam mana Along dengan Angah drive la. Saya ni fast learner." Rania membentukkan mulut kepada 'o' seraya mengangguk.

Mereka pun tiba di restoran HR. Mereka terus memesan makanan. Abah Rania turut serta bersama. Berbual panjang la apa lagi. Sampai Rania sampai di tempat kerja pun lambat.

***

JULIANA memerhatikan sekeliling pejabat Danial. Dilihat ke kiri dan kanan. Nampak mencurigakan betul dia sekarang ni. Kepala tu asyik nak ke kiri dan kanan je.

Danial masih belum sampai lagi. Tapi abang dengan adik dia dah sampai. Juliana semakin risau. Diselongkarnya rak fail di bilik pejabat Danial. Entah fail apa yang dicari pun tak tahu la.

Tak lama kemudian Juliana terdengar bunyi tapak kaki melangkah berhampiran bilik pejabat Danial. Semakin risau Juliana jadinya. Mujurlah CCTV di bilik pejabat Danial ni dah dimatikan.

Terus fail yang dipegangnya diletakkan kembali ke rak fail dan pintu rak itu ditutup semula. Dia terus berjalan perlahan-lahan ke meja kerja Danial. Juliana terus menyorok di bawah meja kerja Danial yang agak besar saiznya.

Mujurlah meja kerja Danial ni tiada lubang. Dia boleh menyorok dengan tenang. Mulutnya ditekup. Risau pulak tiba-tiba nak terbatuk ke, nak terbersin ke. Susah jugak. Kantoi rancangan dia nanti. Tiga hari tiga malam dia berfikir berkali-kali tentang rancangannya ini. Penat dia kerah idea nak jalankan rancangan dia ni.

Raiyan terus membuka pintu bilik pejabat Danial. Kemudian dia melepaskan keluhan berat. Adiknya belum tiba lagi. Raiyan masih belum menutup pintu lagi. Dia rasa sesuatu yang pelik.

Mr. Charming [C]Where stories live. Discover now