Ramai yg pilih Danial. Okey. Kenapa ada yg nak Firash jadi hero 😹 Apa yg ada pada Firash? Karisma? Ye, sis tahu itu. Tapi sis nak sebab lain.
Mula² sis nak bagi perbualan Firash tergendala sbb tiba² ada hal. Tapi, takpe la. Sis dah byk kali buat camtu. Jadi bosan dah kan. Krg pun bosan menanti.
***
RANIA mengerutkan dahinya. Dia menanti dengan penuh sabar akan setiap butir bicara Firash yang bakal keluar daripada mulutnya yang penuh dengan emas sekali jongkong agaknya.
Tangan kanan Firash yang berada di atas meja pun turun entah ke mana. Tangan kanan tersebut sedang memegang sebuah kotak kecil.
Penutup kotak baldu kecil berwarna merah yang berada di tangan kanannya dibuka dengan tangan kirinya.
Terserlah sebentuk cincin yang diseliputi dengan berlian. Dan di tengah-tengah cincin tersebut terdapat sebutir berlian yang sangat bersinar.
Kotak baldu merah itu ditujukan kepada Rania yang berada di hadapannya. Rania mengetap bibirnya. Matanya melilau memandang sekeliling.
Banyak mata yang memandang mereka.
Apa ni.
Apa semua ni.
Macam-macam perkara mula berlegar-legar di mindanya. "Firash, apa semua ni?" Rania bersuara.
Dia cuba berlembut. Ikutkan hati, dia nak marah sebenarnya ni.
Fikir sweet la.
Fikir romantik la.
Firash memandang ke dalam anak mata Rania.
Dia mengukir senyuman manis buat Rania. Rania masih dengan wajah blur. "Saya suka awak, NurRaisya Rania." Kata Firash penuh ikhlas.
Rania terkedu. Dia dilamar lagi. Kali ni oleh adiknya pulak. Rania menghela nafas perlahan. Lamaran yang dia dapat adalah daripada adik Danial jugak.
Dah la lamaran Amsyar dua minggu lalu dia masih tak berikan Amsyar jawapan dia lagi. Ini kan pulak lamaran Firash. Entah apa la dia nak jawab.
Takkan nak bagi jawapan yang sama macam yang dia bagi dekat Amsyar. Rania mengukir senyuman. Firash tersipu-sipu bila Rania mula menguntum senyum.
"Would you like to be my wife?" Hati Rania yang tadi nak marah terus jadi reda. Kenapa eh. Tiba-tiba je. Lepas tengok ke dalam anak mata biru Firash ke.
Rania mengetap bibir. Suara Firash amatlah menggoda. Rania, Kau jangan buat hal. Rania mengingatkan dirinya.
Memang suara Firash tadi sangat mencairkan hati. Tak dapat Rania terangkan mengenai suara Firash.(sis yg xleh terangkan mcm mna sbnrnya😹)
Rania mengukir senyum nipis. "Firash. Kita tak kenal sangat pun. Lagipun, awak kan bos saya dekat pejabat." Dengan penuh kekok, Rania menjawab.
Tiba-tiba dia rasa keadaan jadi kekok. Tapi bila dia dengan Amsyar, tak kekok sangat pun. Mungkin sebab dia dan Amsyar sebaya.
Firash menutup kembali kotak cincin tersebut. Menyerlah sangat agaknya isi dalam dia. Tu yang ramai sangat melihat mereka dari tadi.
Pandangannya kembali tertumpu ke arah Rania. "Salah ke kalau saya jadi bos awak sekali pun." Suara garaunya kedengaran lirih.
Rania menggeleng. Haa sudah. Nak merajuk ke apa. "Tak salah. Tapi... Saya rasa janggal sebab bos yang saya hormati, tiba-tiba melamar saya."
Dengan lancar Rania berkata. Macam dia memang dah sediakan jawapan yang akan diberikan buat Firash awal-awal. Suka? Entah la.
YOU ARE READING
Mr. Charming [C]
RomanceScenario cerita yg x tersusun rapi. Terserah kepada awak sama ada nak baca ataupun tidak. Thank you ❤ All it take is ONE 'Thing' Tekan la button read tu xD hahahahaha tu je. Apa yg payah nya xD Highest Ranking [#3 in Romance] Wonderful Cover cr...