"Weh, kau tau tak kat mana pejabat Encik Danial...." Laju je si Juliana memintas. "Danial Wazal la tu." Katanya lagi. "Eh, bukan la. Danial...." Aku ingat-ingat lupa nama bos aku tu. Apa ya nama dia... "Hm, Danial Tyler la tu." Balas Juliana lagi. Jemariku sudah ligat berada di pinggangnya. Aku mencubit dia, seraya dia mengaduh kesakitan. "Sakit la." Katanya.
"Kau la ni. Aku tak habis sebut lagi nama dia, kau dah menyampuk." Kataku. Siapa pulak la Danial Tyler ni. Tokoh mana pulak la ni. Aduhai. Ramainya la tokoh-tokoh Danial Holdings ni. "Sorry la. Okey, kau nak tau pejabat siapa ni? Aku ke? Pejabat aku dekat sebelah tu je. Jari telunjuknya ditujukan ke hadapan. Wow, macam besar je pejabat Juliana. "Bukan la. Kau ni, so perasan. Mana pejabat Encik Danial... Danial apa eh, aku tak ingat la. Ramai sangat tokoh Danial Holdings." Juliana sudah ketawa terbahak-bahak. Aku mencuit dia.
Tak silap hari bulan, bos pulak yang keluar sebab ada bunyi bising. Nasib la company ni tak bergema. "Danial mana? Dalam keluarga pemilik company ni.... Semua nama kat depan bermula dengan 'DANIAL'. Balas Juliana. Patut la pun, semua nama asyik Danial je. Danial Aisy la, Danial Raiyan la, Danial Firash la... Haaa, dah ingat. "Pejabat Encik Danial Firash. Kat mana eh?" Tanyaku. Bila ingat balik nama yang aku dengar tadi... Tiba-tiba datang pulak nama Danial Firash. Tu yang boleh ingat balik.
"Ingatkan kau ni ada amnesia la tadi. Pejabat dia bukan dekat tingkat ni, Cik. Pejabat dia dekat tingkat 13. Tingkat 16 ni, cuma untuk arkitek je, Cik. By the way, fail apa yang kau angkat tu. Dari tadi aku tengok kau gigih betul mengangkat. Tak berat ke?" Tanya Juliana lagi. Haah, kan. Dah asyik bersembang. Sampai tak terasa berat lima biji fail ni.Seketika kemudian, datang pulak seseorang ke arah kami. "Ana, lukisan aku buat ni okey tak? Ke ada yang aku kena adjust. Otak dah black out. Tak tau nak buat macam mana." Kata gadis itu. Ana? Siapa Ana? Gadis dari filem frozen ke. Hahaha. Tak lawak la Rania. Juliana membisikkan sesuatu kepadaku. "Mereka kat sini panggil aku Ana. Aku ada kerja la. Kau balik dengan siapa hari ni?"
Aku mengangguk. "Aku balik dengan ummi." Kataku. "Alaa, kau balik dengan aku je la. Aku hantarkan kau. Boleh borak panjang dengan kau." Balas Juliana. Dia pun berlalu meninggalkanku. Kena call ummi la ni. Aku terus menuju ke lif. Button '13' aku tekan.
*********
Kelihatan seorang gadis sedang melentokkan kepalanya di bahu seorang lelaki. Lengan lelaki tadi dirangkul oleh gadis itu. Pakaiannya memang mencolok mata. Dress tanpa lengan. Kain dress tu hanya paras paha je. Apa nak jadi la."You, boleh tak jangan nak melentok dekat bahu I. Sakit tau. Kepala you tu berat." Kata lelaki yang berada di sebelah gadis itu. Gadis itu mulai berang apabila kepalanya ditolak oleh lelaki itu sedemikian. "Eh, sebelum ni I buat macam ni... You okey je. You tak bising pun bila I buat macam ni." Kata gadis itu lagi.
"So you nak kata yang I bising la ni. I tak suka pun yang you buat macam ni sebenarnya. Do you think that our relationship is more than just a friend? Meh. Bagi I, kita tak lebih dari kawan je." Kata lelaki itu lalu meleraikan rangkulan gadis tadi lalu dia terus beredar.
Lelaki tadi pun masuk ke dalam Alfa Romeo 4c miliknya. Kereta mewah itu berundur perlahan. Gadis tadi menegah kereta itu daripada berundur tetapi tindakannya lambat sesaat. Lelaki itu terus meluncur laju.
"Argh, hilang sumber duit aku. Aku takkan tinggalkan dia. Aku akan dapatkan dia semula. Tanpa dia, takde la duit aku nak shopping. Erghh." Kata gadis tadi dengan marahnya. Rambutnya yang perang itu diselak ke belakang.
Dia terus masuk ke dalam shopping complex tadi. Masuk je situ, dia ternampak seorang lelaki handsome, tinggi lampai serta macho. Dia pun menghampiri lelaki itu. Mula la nak keluarkan skill memikat dia tu. Handphone dari handbagnya dikeluarkan. Dia berpura-pura menelefon seseorang. Lelaki tadi yang leka bersembang dengan rakannya sudah mulai bubar.
Gadis tadi dengan sengaja berlanggaran dengan lelaki tadi dan mengakibatkan handphone gadis tadi jatuh. Lelaki itu sedang mengangkat satu beg kertas berisi sekotak 'Iphone 6'. "Oh My God. My phone!" Kata gadis tadi dekat kuat setelah dia menoleh tetapi lelaki tadi tidak menyedari kewujudannya.
Lelaki tadi pun terus menoleh. Dia melihat ke lantai. Alaa, apa barang... Samsung Note III je pun. Orang sekarang pakai Iphone la. Gadis tadi terus mengambil handphonenya. Berkali-kali dia cuba menghidupkan handphonenya tetapi gagal. "What the...." Kata gadis itu apabila dia menoleh dan matanya bertentang dengan lelaki tadi. Wow. Mata dia, sungguh menawan. Kebiru-biruan. Dengan bulu mata yang lentik.
Lelaki tadi menghampiri gadis tadi. Gadis tadi kaku, tidak bergerak selangkah. Tahu la dia handsome, tak perlu la nak pandang dia sampai macam tu sekali. "Sorry." Kata lelaki tadi. Gadis itu tidak berkelip sedikit pun. "Excuse me. You broke my phone. You kena la ganti." Ahhh, tak kira la handsome tapi sombong ke. Yang pasti, aku nak handphone aku semula. Kata gadis itu dalam hati.
Lelaki tadi tersenyum sinis. "I'm sorry. It's my fault, okay! Take this." Kata lelaki tadi lalu menghulurkan beg kertas berisi 'Iphone 6'. Argh, tak jadi aku nak bagi kat Rania. Beli baru je la. Lelaki itu berkata sendiri. Gadis itu apa lagi. Dengan pantas tangan dia mengambil beg kertas tadi. Tengok dari beg kertas tu, dah tau dah isinya Iphone. Haha. Memang bagus, Samsung Note III yang tak boleh nak on. Tengok-tengok dapat Iphone. Kata hati gadis tadi. Tiba-tiba terpancar senyuman jahat gadis itu.
"Sorry accepted. And thanks sebab ganti semula." Balas gadis tadi dengan lembut. "Orang pernah tak cakap kat you macam ni? 'Mata you menawan' " Kata gadis itu cuba memikat. Lelaki itu tersenyum sinis lagi. "Selalu sangat I dengar orang cakap macam tu." Balas lelaki tadi. Gadis itu pun tersenyum manja kepada lelaki tadi. "Hm, I Nana. And you?" Mula la gadis tu nak perkenalkan diri.
Tangannya dihulurkan untuk bersalaman. Lelaki itu menyambut huluran tangan 'Nana'. "I Danial Wazal. Okay la. I have to go. Bye." Balas Danial acuh tak acuh. Macam malas je nak layan si Nana tu.
*********
Sebenarnya kan... Rasa meluat pun ada la jugak masa nak buat yg part Nana dengan Danial Wazal tu. Tak reti sangat nak susun ayat yg tu. So, enjoy la bab seterusnya ~~
YOU ARE READING
Mr. Charming [C]
RomanceScenario cerita yg x tersusun rapi. Terserah kepada awak sama ada nak baca ataupun tidak. Thank you ❤ All it take is ONE 'Thing' Tekan la button read tu xD hahahahaha tu je. Apa yg payah nya xD Highest Ranking [#3 in Romance] Wonderful Cover cr...