*45

9 0 0
                                    


Ik sta in de meiden WC. Ik kijk Lauren bemoedigend toe. Ze begrijpt de hint en knikt.

'Gister had ik hem gezien...' Ik wist gewoon dat ze het over haar vriendje had. 'zoenend.' Snikt ze en ik omhels haar.

'E-en. V-vandaag...' Snikt ze helemaal overstuur. 'Vroeg hij me naar het KerstBal.' Zucht ze in een zucht. Ze mompelt nog iets erachteraan. Onverstaanbaar. Maar verstaanbaar genoeg voor mij. ' niet dat ik hem nog leuk vond.' dat was wat ze heel zachtjes mompelde. Ik weet het Zeker!

' Wat moet ik doen!' Huilt ze. Ik, die al een tijdje helemaal stil staat.

'Laat hem, zeg nee. Hij is het je niet waard. Je kan nog altijd met mij naar het Kerstbal gaan!' Grijns ik.

' OF met Jordan.' Grijns ik. Ze glimlacht en bloost. En ze kijkt me betrapt aan.

'Ik wist het! En laten we Bio skippen want Meneer mag mij toch al niet.' Grijns ik en we lopen alvast naar de kantine. Vanmiddag hebben we vrij... Gelukkig. Dan kan ik nog een Jurk kopen. Of zoiets!
David komt vrolijk de kantine inlopen en geeft me een knuffel en een zoen op mijn wang. Want meer mag niet op deze school. Op geen ene High School denk ik. Maar ach.

'Heb je vanmiddag wat te doen?' Vraagt hij met een lieve glimlach. Ik knik zonder na te denken.

'Ja, ik ga kleren halen voor morgen.' Zeg ik en ik pulk aan mijn short. Want hij had mij niet gevraagd en aangezien de jongens de meisjes moeten vragen. Kan ik niet doen. Het is hier op school zeg maar een traditie. En dus als het meisje de Jongen vraag staat het gewoonweg raar. Ik kijk op en zie hem met een achterlijke grijns tegen over me staan.

'Wat?!' Vraag ik. En ik lach want het ziet er zo schattig uit. Hij zet zijn petje achterste voren en kijkt me in de ogen aan.

'Wil je met mij mee morgen?' Vraagt hij. Ik knik. Het dringt me even niet door maar da wel. IK GA NAAR HET BAL MET DAVID! Ik kan het wel uitschreeuwen. Ik tover een grijns op mijn gezicht. En hij loopt weg. Ik ga naar mijn kluisje, met mijn grijns en kom Cody tegen.

'Heb jij al iemand voor het bal? ' Vraag ik. Om gewoon even met iemand te praten. En ergens anders aan te denken.

' Ja, met Jessica.' Zegt hij. En Jessica komt naast hem staan. Ze kijkt me Bitchy aan. Ik lijk even geïrriteerd. Niet door Jaloezie. Maar om háár. Waarom zij? Ik wou het bijna vragen maar ik toverde een glimlach op mijn gezicht.

'Wat schattig.' Perste ik er moet moeite uit. tinkerbell kwam naast Jessica staan.

'En jij, David? ' Vraagt Cody. Ik knik grijnzend.

' Jep.' Ik zie hoe tinkerbell rood word van woede. Jezus, een beetje jaloers maar. Ik loop met Jordan mee naar huis. Ik kijk voor me en zie Gishlain en Kevin lopen. Kevin heeft een arm om haar heen geslagen. En Gishlain's huid lijkt niet eens bleek. Gelukkig gaat het beter dankzij Kevin.

The European Girl - Cody SimpsonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu