*52

12 0 0
                                    


We lopen langs de Boulevard, met Laila. Laila kon gewoon niet zo lang alleen blijven dus neem ik hem maar mee. Cody vond eerst dat ik een rare hond had. Dat zegt hij dan. Maar ik durf te wedden dat hij gewoon stiekem heel bang was van Laila.

"Ik ben echt niet bang van jou hoor.' Zegt hij tegen Laila. Ik lach omdat het er zo dom uitziet. Cody zag er vandaag heel knap uit. En in het zonlicht zag ik zijn ogen nog feller dan gewoonlijk blauw. Prachtig. Ik kijk naar een kraampje en zie daar een fel blond meisje lopen. Jessica.

' Hoe was het gister eigenijk met Jessica' Grijns ik plagend. Hij schud zijn hoofd.

'Ik vind haar niet leuk. Ik ging alleen maar omdat jij al bezet was.' Zegt hij met een blosje op zijn wangen. Ik voel mijn mondhoeken omhoog krullen. Ik zie de blonde stijlen haren ineens vlak voor me staan.

'CODY, lieverd!' Kirt ze en ze omhelst hem. ' Ow, en dat gedumpte meisje.' Zegt ze alsof ik afval ben. Ik frons even. Gaat dat zo snel , over David. Waarschijnlijk zal hij wel een éen of ander raar verhaal aangepapt, Dat helemaal niet op het waargebeurde verhaal zou lijken. Cody kijkt haar waarschuwend aan.

'Kom we gaan.' Zegt Cody en we lopen weg.

'CODY? LIEFJE, WAAROM GA JE? GISTERAVOND WAS ZO LEUK! MOETEN WE NOG EENS DOEN!' Roept ze, achterlatend. Wat er heel zielig uitzag. Ik lach.

' Vanwaar deze actie?' Lach ik. Hij grijns geamuseerd door mij.

'Omdat ik haar haat, nu sowieso. Doet ze altijd zo gemeen?' Vraagt hij. Ik kan hem wel voor zijn hoofd slaan. 'Uh, ja. En Jordan trouwens ook. Is het je dan nog nooit opgevallen?' Vraag ik. En ik zie dat zijn ogen groot worden.

'Had dat verteld! Maar ze leek altijd zo lief te doen tegen jullie... Geforceerd natuurlijk.' Zegt hij en hij slaat zich voor zijn kop. Ik grijns. 

' Wat?' Vraagt hij met een scheve lach. 'Dat wou ik net doen.' Hij lacht.


We zijn al in allerlei kraampjes geweest. En ik heb een armbandje gekocht.

'Ik heb honger.' Zeur ik. Hij lacht.

' Jij ook al?' En we lopen naar een restaurantje ofzo. Ik pak mijn mobiel en zeg even dat ik niet thuis ben. Maar ik krijg al terug dat ze bij Kevin is. Natuurlijk. Zolang hij het maar is.

We besluiten 1 grote pizza Hawaii te nemen. En hij is echt groot. Maar natuurlijk eten Cody en ik, twee gigantische fan van eten, die met gemak op.

'Kom we gaan naar het strand.' Grijnst Cody. ' De zon gaat onder.' En we lopen het restaurant uit. Waar Cody voor had betaalt. Ik had nog geprotesteerd maar hij stond erop dat hij voor het meisje moest betalen. Ik moest lachen wat hij zei, want het klonk heel Cliché.

'Geloof me, het maakt niks uit! Ik verdien toch genoeg geld. Meer als je denkt denk ik. En wow dat was een fucking rare zin.' Zegt hij in één adem.

'Hoeveel dan? 4 dollar per week? En ja, dat klonk vaag.'

'Nou ik doe zeg maar aan zingen en daar verdien ik dan wel wat mee.' Zegt hij onschuldig. Ik kijk hem geschrokken aan. Ik wis dat hij kan zingen. Maar dat voor werk deed. Ik wou dat ik dat zou kunnen. Ik wou hem nog helemaal ondervragen maar hij trok me mee het strand op. En ik ren naar de branding. Ik ga in het lekkere zomer briesje staan. En iemand houd zijn handen voor mijn ogen.

The European Girl - Cody SimpsonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu