Grote pauze... Ik zucht en zoek naar mijn zus die ik - helaas - niet kan vinden. Dat betekend dat ik alleen moet gaan zitten en dat staat zo vriendloos. Booy is al uit. De geluksvogel. Hij stelde mij zelfs nog voor om deze pauze te blijven maar ik had dat niet geaccepteerd. Hij moet niet op school zitten terwijl je er niet moet zijn. Niemand wilt dat. Al snel merk ik dat niemand zo vrij is om mij naast iemand te laten zitten dus ga ik maar ergens alleen zitten. Een groepje blonde meisjes die ik herken van vanochtend lopen naar mij toe. Éé meisje die voorop loopt - die mij dus op de grond had geduwd - Loopt voorop. In een rijtje lopen ze naar mij toe. Wat was de naam ook alweer van die voorste... Roseanne. Ik grinnik en ontwijk hun vuile blikken. Ze staan om me heen. En omdat ik ze niet aankijk kunnen ze niks doen. Na een tijdje staan ze er echt sukkelig bij.
"Jaa?" Vraag ik lichtelijk geïrriteerd.
"Jij vind jezelf echt heel wat hè." Zegt die ene Roseanne. Ik schud mijn hoofd langzaam.
"Eerlijk gezegd niet, maar als jij dat vind...' Zeg ik droogjes.
"Ulg, wat ben jij dom zeg. En dat voor een bruinharig kneusje. Blondjes hebben tenminste een excuus en jij bent gewoon zo dom." Lacht ze en het hele groepje lacht mee. Waarom toch altijd mijn haarkleur. Ik sta op en loop weg.
"KNEUSJE." Roept die Roseanne me nog na. Ik kijk naar beneden. En loop weg. Opzoek naar de wc's. Ik wil naar huis en wel nu... Ik loop naar de receptie waar ook die lieve vrouw zit en meld me ziek. De mevrouw keurt mij een medelevende blik en ik ren naar buiten Opzoek naar de bus. Die toevallig stopt voor mijn neus zodat ik niet hoef te wachten. Ik stap in en kijk naar buiten. Ik zie alles langzaam voorbij zoeven. Was Cody maar bij mij... Even later kom ik aan. Eindelijk. Thuis. Ik sluip naar mijn kamer en start mijn laptop op. Ik kijk op mijn hoorloge het is hier half 1 's middags dus daar is het nu half 10 's avonds. Hij ligt heus niet op bed te slapen. Dat weet ik gewoon zeker. Ik had gelijk. \
En zie dat Cody me belt ik neem op en voor ik het weet staat weer die heerlijke grijns op mijn scherm.
' Heeey DARLING!!" Gilt hij over blij. Ik lach en weet al gelijk wat hij heeft gehad. Koffie of Red Bull. Ik gok het laatste.
"HELLLOOW SWEETHEART" Gil ik ook terug. En ik schiet in de lach. Hij maakt mij altijd aan het lachen. Ik doe nu of ik gelijk serieus kijk.
"Koffie of Red Bull.' Vraag ik alsof het om belangrijke zaken gaat. Hij wiebelt met zijn wenkbrauwen
"Ik gok het laatste." Lach ik. En hij knikt als een klein trots kind. Hij doet nu ineens geheimzinnig.
"KIJK OP YOUTUPE!" Zegt hij ingehouden vrolijk.
"Volgensmij heb jij hier al een hele dag voor staan stuiteren is het niet?' Lach ik. En Cody knikt.
"Kijk nou maar, zoek op: Not Just You." En hij glimlacht. Ondertussen zat hij vervrolijk te vertellen dat hij het heel leuk vond om de Clip te maken, en dat hij mij mist.
" Ik heb het meeste de inspiratie uit jou." Zegt hij verlegen. Ik voel mezelf rood worden van het blozen.
"Dat is zo lief! En hoe voelt het Bijna 17!?" Grinnik ik. En hij begint daarover overblijf te praten waardoor ik vandaag helemaal vergeet.
JE LEEST
The European Girl - Cody Simpson
FanfictionChantea McCarry, ze verhuisd. Van Nederland naar Frankrijk. Ze vind het GEWELDIG! Maar nu ze overal aan gewend is krijgt ze te horen dat ze weer moet verhuizen. En dit keer echt ver weg... Australië. Love is there, even when you don't know it is. Di...