Bab 7

5.5K 189 19
                                    

-Zach Pov-

Aku membawa 'budak kecik' yang berada di gengaman aku ke sebuah tempat yang agak jauh dari orang ramai. Aku diam membisu tidak bercakap apa-apa kerana aku teringat akan kejadian tadi. Ye! Kejadian di mana aku terpesona dengan tingkah comel budak ini pada abang-abangnya tadi. Ditambah pula ketika aku menyambut tangannya yang pada ketika itu hampir sahaja hendak terjatuh. Dada aku tiba-tiba berdegup dengan kencang saat melihat tatapan matanya. Satu kata yang aku mampu describe pada matanya, indah. Ye! matanya sangat indah, bahkan lebih indah dari mana-mana mata perempuan di dunia ini.

Ada perasaan aneh yang menjalar pada tubuhku saat mata kami bertatapan tadi. Perasaan yang aku sendiri pun tidak tahu. Sukar untuk aku tafsirkannya. Bahkan perasaan ini berbeza seperti mana kali pertama aku melihat Zaquan untuk yang pertama kalinya. Budak ini.. Aku tidak akan biarkan hati aku jatuh padanya. Dia bukan taste aku. Sama sekali tidak!

Aku memberhentikan langkahku dan membawa dia menghadapku. Mukanya kelihatan seperti meringis kesakitan. Mungkin kerana aku mengenggam tangannya terlalu kuat. Dah tangan dia kecik apa yang aku boleh buat..

"Lepaslah! Sakit tau tak!" dia merentap tangannya kasar dari gengamanku sehingga terlepas.

'kuat juga dia ni..' Getus hatiku.

"Apa kau nak?" katanya lagi. Aku lihat dia mengurut-urut tangan kanannya yang aku genggam tadi. Sah. kuat sangat aku pegang tadi.

"you asking me what I want? Of course i want your body" Aku buat lagak seperti biasa.

Aku memandang tubuhnya dari atas sampai bawah sambil aku menjilat bibirku untuk tunjuk kat dia seperti aku stim melihat bodynya. Padahal hakikatnya badan dia memang sedap pun aku tengok.

'Masih ketat dia ni,' kataku di dalam hati.

Aku lihat dia seperti takut-takut melihat tingkahku sekarang ni. Aku boleh tahu kerana wajah dia dah menampakkan sangat ketakutannya.

"k..kau jangan nak macam-macam eh dengan aku. I'll kick your dick!" kata Aashraf si budak kecik dihadapan aku ni seraya memberi amaran kepada aku untuk menjauhkan diri darinya. Dia fkir aku takut lah?

"Uwww relax babyyhh. I don't want to hurt you.. Itupun kalau kau dengar apa yang aku cakaplah" Kataku dengan sebuah sengihan. Aku lihat wajah budak ni dah lain macam dah bila aku cakap ayat yang terakhir tadi.

"Wh.. What do you want?" aku tengok dia ni macam acah-acah berani pulak depan aku. Tapi takpelah nampak comel je.

"Hermm.. Aku nak apa ek?" aku mengusap daguku sambil memandang tubuhnya dari atas sampai bawah. Aku tengok dia dah macam cacing kepanasan. Lahh dia ingat aku nak sangat 'makan' dia ke?

"Aku nak minta tolong kat kau sikit. err.. bukan tolonglah tapi ianya lebih kepada paksaan" aku menyambung kata-kataku

"Maksudnya?" aku tengok budak ni seperti kebingungan. Senang-senang aku straight to the point je lah. bengap betul.

"Bagi aku nombor Zaquan sekarang" kata aku tanpa basa-basi lagi.

"Ah kau! Apesal pulak? Takdek-takdek!!" budak kecik ini sudah mulai meninggikan sedikit suaranya kearahku. Aik? Dah tak takut dah?

"Kau nak buat apa dengan nombor abang aku?" tanyanya pula.

Aku menggaru kepalaku yang tidak gatal. Banyak tanya pulak dia ni. Dah tu soalan bodoh pulak tu yang ditanyanya.

"Kau bagi je lah!" Aku meninggikan sedikit suaraku. Niat nak bagi dia takut lah.

"Jangan harap! Kalau kau nak, pergi lah minta sendiri dekat dia," Aashraf sudah mulai melangkahkan kakinya meninggalkan kawasan ini setelah mengabiskan kata-katanya tadi.

"Jangan paksa aku untuk bertindak kasar dengan kau, Aqil Aashraf!" kata aku dengan nada tegas layaknya seorang samseng di sekolah ini. Dia memberhentikan langkahnya dan menoleh kebelakang memandang aku.

Mata aku tajam memandang wajah manis+comelnya itu. Dada aku tiba-tiba berdebar lain macam sikit. Aku tak tau kenapa, tapi yang pasti sekarang ni aku dah mulai naik angin dengan tingkahnya yang sebentar tadi.

"Kalau aku cakap bagi tu, bagi je lah!!" sambungku lagi. Kalini aku marah padanya.

Aku lihat dia datang menghampiri aku dan mengeluarkan iphone7nya.

"Ni numbernya.." aku cepat-cepat mengeluarkan telefon bimbitku untuk simpan number Zaquan. Ada chance juga aku nak rapat dengan crush aku.

"013-62 blah blah blah..ok dah" kata budak kecik dihadapan aku ni dengan nada sedihnya atau lebih tepat pasrah. Pikir aku kesah?

Manakala aku pulak hanya tersenyum puas setelah berjaya mendapatkan apa yang aku inginkan dari dirinya.

"Awas kalau kau tipu!" Aku memberi amaran kepada lelaki yang aku gelar budak kecik ni sebelum aku beredar masuk ke dalam kelas meninggalkan dia keseorangan di kawasan belakang sekolah itu. Aku langsung tidak menoleh kebelakang melihat bagaimana reaksi wajahnya yang sekarang ini setelah aku berjaya mendapatkan apa yang aku nak.

Aku memasuki kelasku dan duduk ditempatku dengan sebuah senyuman. Aku tidak mngendahkan tatapan dan bisikan-bisikan pelik yang keluar dari mulut Kawan-kawanku.

"Asal muka kau happy semacam? Dapat mangsa baru ke?" soal Sam kepada aku yang kini semua mata kawan-kawanku fokus kepada aku.

"Nope" aku hanya mengukir senyuman yang hanya aku saja tahu disebalik senyumanku ini.

Kawan-kawan aku memang tidak mngetahui kalau aku dah lama pendam perasaan pada Zaquan. Dan aku juga malas nak beritahu perkara ni kat diorang. Maklumlah aku tak suka kecoh-kecoh.

.
.

-Aashraf Pov-

Otak aku betul-betul kacau sekarang ni. Aku dah terbagi number Along kat setan besar tu. Sekarang ni aku tak dapat bayangkan macam mana muka Along kalau dapat tau aku sesuka hati je bagi number dia kat orang lain. Nak-nak dekat setan besar a.k.a Zach tu.

Tapi.. sebab apa dia minta number Along eh? Dia ada something ke nak bagitau kat Along? Entah-entah dia nak cakap apa-apa tak pasal aku kat Along? Omaigosh!! What should i do now!!

Entah-ntah nanti dia nak cakap benda yang bukan-bukan pasal aku kat Along.

Entah-entah nanti dia reka cerita..

Entah-entah nanti dia nak fitnah aku..

Entah-entah... Arghh!! Serabut betul fikiran aku sekarang ni!!

Tak pun..

Entah-entah dia suka dekat Along tak? That's why dia minta number Along dekat aku. Eh tapi tak mungkin lah. Siapa je yang berani nak dengan singa garang tu. Silap-silap hari bulan daripada jadi gangster si Zach tu terus jadi budak Nerd sebab kena ruqyah dengan Along. Eh Tapi Along aku tu bukan gay.. Dia tu straight. Apa? Korang tak percaya? Aku tau lah sebab dari lahir lagi aku tinggal dengan dia so, aku memang dah masak dengan perangai dia.

But.. aku tak dapat bayangkan kalau kononnya Along couple dengan Zach. Top dengan Top. Kelakarnya. Siapa yg akan jadi bottom? Along? Wtf? Wajah dan sifat Along tak ada ciri-ciri langsung untuk jadi bottom. Mesti kaku nanti. Kalau Zach apatah lagi. Lol seriously aku tak dapat bayangkannya.. Aku harap benda ni takkan terjadilah, amin.

Aku terus memasuki kelas setelah habis bercakap seorang diri dekat belakang sekolah. Dah macam ada saka pula aku ni cakap sorang-sorang. Kat tempat sunyi pulak tu.

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang