-Daniaelle Pov-
Aku jumpa dia! Yeah my prettyboy! Aku seperti tidak percaya sahaja dapat berjumpa dengan dia buat kali kedua. Mungkin dia tak ingat siapa aku atau mungkin dia langsung tak kenal aku. Tengok cara dia bercakap dengan aku pun dah boleh nampak yang dia langsung tak kenal aku. Entah lah! Mungkin dia lupa akan wajah aku. Tapi apapun sekarang ni aku memang rasa happy gila dapat jumpa dia buat kali kedua.
Aku menatap layar iphone 7ku. Aku melihat number yang baru sahaja aku dapat dari lelaki comel itu. Senyumanku tak pernah lekang dari bibirku sejak berjumpa dengan dia tadi, ditambah pula dapat number phone si dia.
"Kenapa Walid tengok anak Walid yang sorang ni asyik tersenyum saja. Ada apa-apa ke ni?" suara Walid menyadarkan aku dari terus menatap layar phoneku. Aku memandang wajah Walid.
"Tak ada pape lah" aku cuba sembunyikan rasa gembiraku walaupun aku tengok Walid dah pandang aku lain macam. Mesti dia dapat hidu sesuatu. Ah lantak lah! Peduli apa aku.
"Are you sure? Don't try to lying to me," aku dah agak mesti Walid tau. So nak tak nak kena bagitau jugak lah.
"Ok..ok.. Actually I just met someone who has stolen my heart." kataku dengan senyuman yang semakin melebar di wajahku.
"I knew it~ hahaha" Walidku ketawa. Yelerr ketawa sebab tekaannya tepat. Tapi tak 100%nya tepat. Orang yang telah mencuri hati aku tu adalah seorang lelaki bukannya perempuan.
Aku hanya senyum saja.
"Anyway, Adik tau tak besok Nagymama dan Nagypapa nak datang Malaysia and live with us selama seminggu?" aku pandang Walidku tak percaya. Betulkah apa yang aku dengar? Atuk dan nenek aku yang dekat England nak datang sini? Dan tinggal bersama kami? Wow aku sungguh gembira. Jangankan seminggu, selama-lamanya tinggal dengan kami sekeluarga pun takpe.
"Serius ke ni, walid?" tanyaku dengan penuh teruja. Yelah grandparents kesayangan nak datang Malaysia kott. Of course happy.
"Yeah im serious" kata Walid santai.
"I can't wait to see them tomorrow," kataku dengan senyuman yang masih melekat di wajahku.
"Yeah me too. Besok pun atuk dengan opah balik juga" senyuman yang terukir di wajahku tiba-tiba mati saat Walid menyebut 2 nama tersebut. What? Orang tua kampung tu nak datang ke sini jugak? Yulks! Spoil mood aku je mereka tu.
Sejujurnya Aku cakap, Aku lebih suka atuk dan nenek aku yang ada dekat England tu berbanding dekat Malaysia ni. Yang dekat England tu adalah parents kepada Walid aku, manakala dekat Malaysia adalah parents kepada Umi aku. Ye, aku mix Melayu-England. Antara sebab kenapa aku lebih suka atuk dan nenek aku yang dekat England tu adalah kerana mereka berfikiran terbuka. Mereka terima aku apa adanya berbanding yang dekat Malaysia ini. Fikiran mereka sangat kolot. Apa yang aku buat semuanya salah dimata mereka. Aku nak keluar malam ke, nak tidur sampai pukul 3 petang ke, suka hati aku lah. Mereka semua nak control aku. Aku dah biasa hidup bebas so tak payah nak control aku. I know what I do. Aku memang tak suka atuk dan opah aku yang dekat Malaysia ni. Acah-acah alim lah konon. Puihh!
"So Walid harap adik jaga tingkah laku bila didepan atok dan opah nanti" sambung Walid lagi. Aku hanya berdecit tanda menyampah dengan kehadiran mereka.
"Tengoklah kalau ingat." kataku acuh tak acuh.
Aku membuang pandangan ke luar tingkap. Cari ketenangan sikit. Walid aku dengar dia dah tak cakap apa-apa dah. Mungkin kerana dia memang dah tau hati aku tetap takkan berubah untuk suka pada 2 orang tua keparat yang ada dekat Kelantan tu. Jijik! Dasar kampung!
KAMU SEDANG MEMBACA
Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔
Teen FictionWarning: 🔞❗️❗️ ⚠️ || Read at your own risk! -Aashraf- Dia melipat kembali sepucuk surat pemberian daripada lelaki itu. Sejurus dengan itu air matanya mengalir dengan begitu deras buat kesekian kalinya. Hatinya benar-benar rapuh setiap kali membaca...