Bab 44

4.8K 137 21
                                    

-Daniaelle Pov-

Malaysia

Aku balik kerumah tepat jam 3:00 pagi. Aku harap semua penghuni dalam rumah ni dah tidur. Senang sikit tak ada yang tanya kemana aku pergi waktu tahlil sedang berlangsung tadi.

'alahh Daniaelle macam lah besok mereka tak tanya..' aku tidak mengendahkan kata-kata dari suara aneh yang berada dalam mindaku ini.

Aku keluar dari kereta walid dan terus menuju ke muka pintu rumah. Disitu aku lihat Abang Ariff sedang berdiri sambil menghisap rokoknya. Matanya tidak lepas-lepas memandang kearahku sejak tadi.

"baru balik?" soalnya yang sedang menghalang jalanku untuk masuk kedalam rumah.

bodoh! soalan apa yang dia tanya. Dah nampak aku keluar dari kereta Walid bermaksud aku baru balik lah. Bangang tak abis.

Aku tidak mengendahkan pertanyaannya itu. Aku menyambung langkahku untuk masuk kedalam rumah.

Tanpa aku sedari, tangan Abang Ariff pantas menggapai tanganku membuatkan langkahku terhenti secara mendadak.

Aku terus pandang wajahnya dengan perasaan yang penuh dengan kebencian!

Abang Ariff tidak mempedulikan tatapan mataku itu. Sebaliknya dia memandang diri aku dari atas sampai bawah.

"kaki kau ni flawless kan? walaupun dipenuhi dengan bulu kaki tapi masih boleh nampak putihnya betis kau disitu" Kata Abang Ariff sambil matanya masih fokus memandang betisku.

Sial punya jantan! Aku ingatkan selama 16 tahun aku dah tak balik kesini perangai pedophile dia tu dah tak ada. Rupa-rupanya masih ada lagi. Perangai jahanam dia ni memang tak pernah nak berubah!

"Abang nak boleh?" soalnya yang kini memandang wajahku. Babi punya manusia. Dia ingat aku apa.

"papa..papa..Aryana tak boleh tidur lah.." Kata seorang budak perempuan yang berumur dalam linkungan 6-7 tahun itu yang tiba-tiba datang kearah kami berdua.

Aku lihat budak perempuan itu menarik-narik baju Abang Ariff seperti mengajaknya untuk pergi tidur. Jap! budak tu panggil Abang Ariff papa? Itu anak dia ke?

"Aryana pegi masuk bilik dulu nanti papa datang" kata Abang Ariff sambil mengusap rambut budak perempuan yang boleh dikatakan comel itu. huh! Sah itu anak dia!

Aku tersenyum sinis melihat 2 beranak itu. Kesian kau budak dapat bapak sial macam ni. Tanpa banya bicara lagi, aku terus merentap tanganku dari pegangan Abang Ariff dan berlalu dari situ untuk masuk kedalam bilikku. Abang Ariff hanya lihat saja kepergianku itu. Baguslah tak payah kejar aku. ingat aku suka..

Dalam otak aku tak abis-abis berfikir tentang Abang Ariff dan budak perempuan itu. Lol dah kahwin rupanya si bangsat tu. Tapi, kenapa perangai lahanat tu masih tak berubah-berubah?

.
.

Aku masuk kedalam bilikku. Disitu aku lihat Walid dan Abangku sedang berdiri memandang kearahku. Lahh belum tidur lagi Abang aku dengan walid rupanya. tapi, apasal Walid tiba-tiba masuk kedalam bilik aku dengan abang aku?

"baru sekarang nak balik?" soal walid kepadaku. Aku lihat matanya tajam memandangku dari atas sampai bawah. Walid sedang marah ke?

"ha'ah" jawabku selamba.

"Dengan berseluar pendeknya, dengan baju yang sebegitu, darimana saja Adik ni?"

"dari jalan-jalan satu kelantan" kataku dengan jujur. Buat apa nak tipu. nanti dosa

"who's let you go out when tahlil would start?"

"nobody"

"then why did you go out and leave this tahlil?"

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang