Bab 22

5.2K 176 10
                                    

Iphone 7 milik Daniaelle terus-terusan berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Daniaelle yang sejak tadi sedang tidur lena terganggu dek kerana bunyi nada dering handphonenya yang terus berbunyi itu. Dia menggapai iphone 7nya di meja sebelah katil dalam keadaan separuh terjaga. Daniaelle mengerutkan keningnya saat melihat nombor yang tidak dikenalinya terus menerus callnya. Dia mengangkat panggilan tersebut.

"Hello?" soal Daniaelle dalam keadaan yang masih mengantuk.

"Woii Daniaellle ni aku Zach!" kata pemilik suara diseberang sana.

"Zach?" soal Daniaelle pelik. Otaknya masih tidak dapat berfikir dengan baik kerana keadaannya yang masih separuh sedar.

"Ye.. Aku nak bagitau sesuatu kat kau. This is the last warning for you. Kalau ada kawan-kawan kau yang cuba cederakan kawan aku lagi, I will not hesitate to consult with you!" Kata Zach dalam keadaan amarahnya. Sekali lagi Daniaelle berasa pelik dengan kata-kata dari pria jangkung itu.

"woi kau cakap apa ni? apa hal kau cakap macam tu? apa yang kawan aku dah buat dekat member kau?" Kali ni otak Daniaelle kembali berfungsi dengan normal semula. Rasa mengantuk yang menyelubungi diri lelaki itu tadi terus hilang begitu saja saat mendengar amarah dari Zach.

"kawan kau tu dah buat taik dekat budak junior sekolah aku"

"siapa?"

"Aashraf lah. Kau ajar sikit kawan kau tu supaya tolong pandai sikit mengawal nafsu babi diorang tu. Dengan budak pun jadi nak main ke?" Daniaelle terus bangkit dari pembaringannya saat Zach menyebut nama Aashraf. Walaupun Zach hanya menyebut nama singkatan Aashraf, namun hatinya kuat mengatakan lelaki yang dimaksudkan oleh Zach itu adalah Aqil Aashraf.

"which one member aku yang buat taik dekat budak Aashraf tu?" soal Daniaelle dalam nada serius.

"Aku tak tau nama mereka tapi yang pasti kau baru saja keluar dengan diorang malam tadi pergi zouk Club" Mendengar saja Zach kata begitu, Daniaelle tau siapa yang dimaksudkan oleh lelaki itu.

"k." Daniaelle terus menamatkan panggilannya dengan Zach. Dia seperti tidak percaya dengan apa yang baru saja Zach katakan pada dirinya tadi.

Daniaelle cuba menafikan budak Aashraf yang dimaksudkan oleh Zach itu adalah Aqil Aashraf iaitu prettyboynya.

'kau kenapa? cuba menafikan orang yang dimaksudkan oleh sahabat baik kau tu adalah prettyboy kau?' sebuah suara aneh menegur Daniaelle. Hanya dia saja yang mampu mendengar suara itu.

Dalam suasana biliknya yang gelap gelita itu, Daniaelle hanya diam membisu. langsung tidak mahu melayan suara itu. Otaknya masih sibuk memikirkan 3 manusia yang berada dalam fikirannya. Haiman, Alan dan Aashraf.

'Cuba kau Check handphone kau. Messages yang last kau hantar kat dia di whatsapps ada dia balas? cuba tengok last seennya'

Daniaelle terus membuka aplikasi Whatsapps di iphone 7nya. Dia melihat message yang last dia hantar pada lelaki manis itu.

"dah sampai rumah? Kalau belum hati-hati dijalan ok" - 1:46p.m

Berikut adalah message yang kali terakhir Daniaelle hantar kepada lelaki manis itu. Dia melihat Aashraf hanya blue tick dengan messagesnya. Daniaelle berasa pelik. Kemudian lelaki itu melihat last seen Aashraf.

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang