Bab 37

5.3K 149 20
                                    

Daniaelle Pov.

Malaysia

Aku terbangun dari tidurku disebabkan oleh Abang aku yang mengejutkanku. Kacau betul lah! Tak boleh tengok aku senang ke apa..!

"Dik bangun cepat dik. Ada orang nak datang rumah kita ni" kata Abang aku yang diberi nama Zuldfan itu.

Lahh dah kalau ada orang nak datang rumah aku, apa kaitannya dengan aku sampai nak kejutkan aku tidur ni.. Dah lah mood aku tak ok bila teringat mesej Aashraf semalam.

"Lantak diorang lah nak datang pun. Tak payah kacau aku tidur! Semak tau tak!!" aku meninggikan sedikit suara pada abangku. Ah peduli apa aku. Siapa suruh kacau aku tidur.

"Kalau ye pun tak payah lah tidur lepas Asar. Tak elok tau tak.." kata abangku dengan nada suaranya yang masih lembut walaupun aku meninggikan sedikit suaraku padanya tadi.

Hmm ini lah padahnya kalau kau membesar dalam keluarga yang islamic sampai-sampai nak tidur lepas asar pun tak dibenarkan. Katanya datang penyakitlah.. Itulah.. Inilah.. Macam aku kisah.. Selama ni aku ok je tidur lepas Asar. Tak mati pun.

Aku kembali memejamkan mataku untuk sambung tidur. Abang aku nak marah, marahlah. Aku tak kisah..

"Ya Allah Dikkk.. Bangun lahh.. Dah solat Asar ke belum haa?" aku membuka semula mataku apabila abangku menanya soalan maut itu. Keluarga aku ni kalau bab-bab solat memang tak bagi chance. Diorang amat tegas dalam hal begini.

Aku bangun dari pembaringanku dan memandang wajah abangku. Aku menggelengkan kepalaku memberi maksud bahawa aku belom lagi solat. Wajah abangku tiba-tiba berubah. Mukanya yang putih itu juga sudah kemerah-merahan seperti menahan amarah.

"Apa nak jadi dengan kau ni Dik!!? Kau bangun pergi solat sekarang!!" kata abangku dengan nada yang tegas. Nak tak nak aku terpaksa bangun dari katilku lalu memasuki bilik air yang terdapat dalam bilikku. Oh ye aku sempat juga menghentam pintu bilik airku memberi maksud bahawa aku protes!

Aku membuka segala pakaianku lalu memasang shower dalam bilik airku dan menjatuhkan tubuhkan ke dalam bathtub. Ahh legaa.. Aku memejamkan mata sambil tangan kananku mengusap-usap batangku, mengamati suasana dalam bilik air ni. Tenang.

'Kau mandi ni solat ke nanti?' soal sebuah suara yang sudah tidak asing lagi dalam hidup aku selama ini.

Aku hanya mengukir sebuah senyuman sinis mendengar pertanyaan itu. Aku solat? Bitch please benda tu dah lama aku tinggalkan. Nak-nak aku sambung belajar dekat England sekarang ni, lagilah benda tu aku dah lama tak ambil peduli.

Heh! aku tak dapat bayangkan macam mna perasaan keluarga aku kalau diorang tau aku dah terpesong jauh dari didikan mereka. Kesian Umi dengan Walid😔😔

Dalam pada aku sibuk mengamati kesedapan mengusap-usap batangku, fikiranku tiba-tiba teringat akan mesej dari Aashraf semalam. Benarkah yang mesej aku semalam tu adalah boyfriend dia? Lahh si kesayangan aku tu bukan straight ke? Tapi kalau dia sejenis aku pun, siapa boyfriend dia tu? Heihh ni buat mood aku down habis ni!

Tanpa aku sedar tanganku mulai mengusap lebih kasar batangku saat memikirkan tentang Aashraf. Ahh aku lihat batang aku mulai mengeras lah pulak.. Aku mengenyahkan segala fikiran tadi. Now aku harus settlekan masalah aku yang satu ni.

Aku pejamkan semula mataku dan membayangkan wajah Aashraf sedang tersenyum manis dihadapanku. Comel siaaa.. Rindu pulak aku nak berjumpa dengan dirinya. Senyumannya sungguh menggugat imanku. Wait! Aku ada iman ke? Ah lantak lah..

Aku membayangkan aku sedang membawa Aashraf ke suatu bilik. Aku menjatuhkan tubuh mungilnya di katil tersebut. Aku buka segala pakaiannya sehingga tiada seurat benang yang melekat ditubuhnya. Fuckk aku rasa terangsang sangatt..

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang