Bab 47

4.7K 128 4
                                    

Hai Readers.. sorry lah aku lambat gila updated chapter baru ni🙏 Ada banyak benda aku nak selesaikan.. sekali lagi aku mohon maaf🙏

Bagi yang dah lupa jalan cerita dalam sedutan chapter yang lepas, pergilah tengok-tengok balik supaya korang faham bila baca chapter yang baru ni..

Sorry lah aku tak pandai nak berkias. so I hope you guys you enjoy it.

.
.

-Daniaelle Pov-

Aku pulang kerumah orang tua hampeh tu dengan perasaan yang begitu teruja sekali. Tak sabar-sabar nak sampai ke rumah. Dalam otak aku tengah sibuk merancang sesuatu.

Hmm..siapa yang aku harus bagi rasa dulu eh racun ular ni?

Orang tua hampeh tu?

Atau Ariff sial?

Tiba-tiba aku dikejutkan dengan bunyi hon kereta di belakangku. Cepat-cepat aku menoleh kebelakang untuk melihat gerangan manusia yang hon kereta pada aku tadi.

Aku lihat seorang perempuan cantik bertudung labuh keluar daripada perut kereta tersebut.

Lahh kakak aku rupanya.

"Adik!" panggilnya lalu berlari anak datang kearahku.

"Adik kemana saja? tahu tak kami semua risaukan adik. Umi tak abis-abis memikirkan keberadaan adik sekarang. Nasib baik akak jumpa adik kat sini. Dari mana saja hmm?" soal Kak Lisa sambil mengusap rambutku sayang. Well aku kan anak bongsu of course manja sikit even dah besar gedabak macam ni.

Pertanyaan Kakakku itu langsung aku tidak endahkan. Sebaliknya aku jadi pelik apabila mendengar kata-kata Kak Lisa tadi. Mereka risaukan aku? Siapa 'mereka' yang dimaksudkan oleh Kak Lisa? Saudara mara aku ke? Lol fikir aku kesah?

"Daniaelle ada je lah kat sini kak.." kataku dalam nada yang bersahaja.

"yelah tu.. yang buat kerja gila tiba-tiba keluar rumah malam tadi kenapa? suka sangat buat umi dengan walid risau" kata kakakku sambil mencubit-cubit badanku. Aku cuba mengelak daripada cubitannya yang seperti kerengga itu. Sakit weii!

"bukan salah Daniaelle! Walid yang tiba-tiba tengking Daniaelle dulu. so Daniaelle balas lah balik" kataku dengan selamba badak.

Aku tak sangka pula kata-kataku itu boleh buat telinga kakak aku jadi panas.

"Amboi..amboi..amboi.. awak ingat awak ni siapa haa nak balas tengkingan walid tu? Awak ingat walid tu siapa haa??" Kakak aku kembali mencubit-cubit badanku semula. Aku apa lagi terpaksa mengelaklah.. Tak tahan aku kena cubit dengan dia. pedih!

"akak stop lah!! Sakit tau tak!!" kataku seraya melepaskan diriku daripada terus dicubit olehnya.

"tau pun sakit. Now masuk kereta dan minta maaf pada walid dengan umi dekat rumah atok nanti?"

"WHATT? HELL NO!!" kataku dalam nada yang tidak sengaja ditinggikan sambil mengusap lenganku yang terkena cubitan dari Kak Lisa tadi.

"tak nak? ouh nak kena lagi ke?" ugut kakakku. Kali ni dia dah mula menyinsing lengan bajunya, bersiap sedia untuk melakukan cubitan kerengga yang paling padu. Aku yang jenis tidak suka diperlakukan sebegitu terpaksa juga mengalah.

"ishh yelah..yelah!" kataku lalu masuk kedalam kereta dengan wajah yang dimasamkan. Kak Lisa hanya menggelengkan kepalanya apabila melihat tingkahku tadi.

.
.

Sesampai dirumah orang tua hampeh ni, Umi terus mendapatkan aku. Dipeluk dan diciumnya aku bertalu-talu. Aku membalas pelukannya dan minta maaf atas sikapku semalam yang mungkin agak keterlaluan. Umi terima maafku dengan hati yang terbuka.

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang