Bab 36

5.2K 172 4
                                    

Amber memandang tajam kelibat 2 orang manusia yang berjalan sambil berpelukan sedang datang kearahnya. Siapa lagi kalau bukan Zach dan Aashraf yang pada ketika itu telahpun sampai dihadapan rumah Galang.😂

"Wahh.. Wahh.. Sweetnya couple depan aku ni." Aashraf dan Zach terkejut dengan kehadiran Amber yang sedang berdiri dihadapan pintu rumah Galang sambil bercekak pinggang. Dah macam mak-mak orang yang menunggu anaknya pulang time senja pula gayanya😂😂

"Korang sibuk 'beramas mesra' disini. yang aku ni pula sibuk mengejar korang. penat ngokk" kata Amber sambil memegang pinggangnya tanda kelelahan.

"Siapa sruh kau kejar kitaorang?" soal Zach setelah melepaskan pelukannya dengan Aashraf.

"Lahh kau ada kejar kitaorang ke? Asal kau tak ada kat tempat aku dan Zach tadi?" soal Aashraf pula.

"Memanglah sebab aku kejar separuh jalan je..😑 Lepastu aku patah balik masuk ke dalam rumah..😅" Aashraf dan Zach memandang Amber dengan pandangan selenga apabila mendengar gadis itu berkata begitu.

"Ceredik awak ni😑😑" kata lelaki manis itu.

"Tau aku memang cerdik.. So Now Aashraf kau bagitau aku sekarang macam mana kau boleh terjatuh cinta dan bercouple dengan lelaki yang kau pernah kata kat aku bahawasanya kau membenci si dia ni?" kata Amber sambil matanya memandang Zach dari atas sampai bawah. Zach hanya menggeleng saja mendengar cara percakapan Amber itu😂 Macam budak baru belajar bahasa Melayu😅

Manakala Aashraf pula berasa malu-malu untuk beritahu bagaimana dia boleh terjatuh cinta pada Zach dan bercinta dengan lelaki itu. Namun apabila dipaksa oleh Amber, ditambah pula Zach yang turut ingin tau membuatkan lelaki manis itu nak tak nak harus menceritakan juga segala-galanya.

Aashraf pun mulai bercerita bagaimana perasaannya saat pertama kali bertemu dengan Zach sehinggalah sejarah terindahnya yang terukir ketika berada di central park hari itu. Amber dan Zach mendengar dengan begitu kusyuk sekali. Pelbagai reaksi wajah dipamerkan oleh 2 orang manusia itu saat Aashraf menceritakan bagaimana kisahnya mencintai pria jangkung itu selama ini.

".... Dan jadi begitulah kisahnyanya" Amber menepuk tangannya mendengar cerita Aashraf itu.

"Hebatt cerita kau.. Sampai hati kau tak bagitau awal-awal kat aku😞😞 majokk ahh camni😤😤" Amber pura-pura buat muka merajuk membuatkan lelaki manis itu menjadi serba salah.

"Alahh janganlah merajuk😫😫aku tak ada niat nak smbunyikan benda ni daripada kau pun😭😭Aku tak ready lagi time tu😖😖"

"Mamao tau🙅🙅(tak mahu tau)"

"Alahh Amberrrr.. 😭😭😭"

"No!🙅🙅"

Zach malas mau melayan perangai kebudak-budakan 2 ekor belangkas itu. Dia memasuki rumah tersebut lalu menuju kearah biliknya. Sekarang hatinya sangat lega kerana masalahnya dengan Sam telahpun selesai. Barusan tadi Galang memberitahunya di whatsapp bahawa dia dan Sam tidak akan pulang kerumah malam ini kerana ada hal yang ingin dilakukan oleh mereka😂 Zach yang jenis tidak suka ambil tahu hanya membalas 'iya' sahaja. Lagipula dia sudah tahu bahawa Galang dan Sam baru hendak membina tembok cinta mereka. Jadi wajarlah pria jangkung itu tidak mahu menganggu 2 manusia itu.

Dalam pada Zach sibuk memikirkan tentang Galang dan Sam tadi, handphone Aashraf yang berada di poket seluarnya tiba-tiba berbunyi menandakan ada message masuk. Zach mengeluarkan handphone Aashraf lalu membuka message yang terdapat di aplikasi whatsapp lelaki manis itu.

Si Kening Cantik
Hi baby, tengah buat apa tu? Miss you sangat lahh

Zach mengerut keningnya melihat gerangan manusia yang pm kekasihnya itu.

Cinta Matiku[Boyxboy] (Complete)✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang