Görücü

13.5K 656 95
                                    

"Nerde bu kız yine lan?

"Odasına kapanmış yine baba. istersen şunu bir dövim."

"Git çağır şunu. "

Hamdi babasının yanından kalkmıştı. Nisan'ın odasına hızlı adımlarla yaklaşıp kapıyı açtı.

Yatakta uzanmış, gozleri kapalı bir sekilde kulaklıkla müzik dinleyen Nisan'ın yanına gidip kulaklığı kulağından sertçe çekti.

"Napıyosun mal!"

"Kalk kız çay demle! Babam çay istiyor."

"Sen demlesene öküz, sen ne işe yarıyorsun!"

"Ben erkeğim kızım. "

"Bana bak benimle uğraşma senin başka işin yokmu?"

"Lan sus kırıcam çeneni ."

Biz birbirimize girmişken babam odanın kapısından bize bağırdı.

"Lan siz iki dakika kavga etmeden duramayacakmısınız ?  Nisan, kalk çay falan yap,  kahvaltılık bir şeyler hazırla, anan pazarda. Ulan hiç bir işe yaramıyosun.  Kör topal ilk isteyene verecem seni!"

Babam her zamanki tehditlerini savurmuştu.

"Tamam. Hazırlıyorum! Diyerek odadan çıktım.

Biraz sonra, sofrayı hazırlamıştım. Kapı çalıyordu. Hamdi malı, erkek diye kapı bile açmayacağı için gidip kapıyı açtım . Emir'i karşımda görünce kapıyı açmamla kapatmam bir olmuştu. Hamdi kapının çalma  sesini duyup, kimsenin gelmedigini fark edince kapıya gelmişti. Benim kapının kulpunu tuttuğumu görünce "kim lan o?" Dedi. Benden cevap gelmeyince, beni bir çırpıda ittirip kapıyı açtı.

"Ne ariyon lan sen burada!" Şüpheci gözlerle Emir'e bakıyordu.

"Baban evde mi?"

"Evde ne yapcan babamı?"

Emir Hamdi'nin oradaki varlığını hiç  takmadan kapıdan içeri girmişti. Kapının karşısındaki salona girmiş, babamın önündeki tekli koltuğa oturmuştu. Yemek yiyen babam, şaşkın gözlerle Emir'e bakarken, bayılmak üzereydim.

"Hayırlı bir iş için geldim."

Babam kaşlarını çatmış Emir'e bakıyordu. Koltukta arkasına doğru yaslanıp, "demek öyle." Dedi Sinirle gerilen yüz hatları onu korkunç gösteriyordu.

Emir sakince," evet"dedi.

"Lan sen kimsin de karşıma geçmiş konuşuyorsun." Babamın öfkesi ağzından taşmıştı.

Ben nefes alamaz şekilde olanları izliyodum. Babam zıvanadan çıkmak üzereydi. Hamdi söze girdi.

"Baba bu Bedrettin amcanın oğlu. Hani şu sokağın aşağısındaki villanın sahibi olan."

Babamın yüz hatları biraz yumuşamıştı. Gözlerinde beliren dolar işaretini görebiliyordum. İnce belli bardaktaki çayından bir yudum daha aldı.

Emir' e karşısındaki cekyatta eliyle yer göstererek otur işareti yapmıştı.

Emir raylarindan ses gelen cekyata yavaşça oturdu. Babam menemene bandirip ağzına attığı avucu kadar ekmeği yerken dudaklarının arasindan homurdanarak konuştu,"Şöyle bakalım neymiş bu hayırlı mesele?"

"Kızınız Nisan hakkında..."

"Haaa demek oyleeee...

Babam ağzını bitirmiş bir yandan dişlerinde kalan artıkları cık cık ederek temizlerken elbeziyle ağzını siliyordu. Ellerinide elbezine sıvayıp bezi sofranın kenarına firlatmisti.

"Kızın Nisan'ı senden istiyorum."

"Demek kızımı istiyorsun hemde tek başına."

"Evet."

"Anan baban yok mu lan senin"

"Annem babam rahatsız gelemediler."

Babam geriye yaslanmıştı. Ben bu sırada yine dellenmistim. Emir gelmiş resmen beni babamdan istiyordu. "Baba kov şunu burdan ben ölsem de bununla evlenmem. Haberiniz olsun!"

Hamdi hemen gelip beni tutmuştu. "Sus kız sen babam varken sana lafmi düşer. Hamdi sürükleyerek beni odama götürmüştü. Kollarımdan tutmuş odadan çıkmamı engelliyordu . Ama ev küçük olduğu için Emir ve babamın ne konuştuğunu net bir şekilde duyabiliyordum.

"Ben okulumu bitirdim Mimar' ım ofisim de var. Kızınıza çok iyi bakabilirim.

" Demek öyle. "

"Kaç kardeşsin sen!

"Tek."

"Ohh ohh iyi iyi miras da bolunmuyor ."

Emir bir şey soylememisti. " E peki madem birbirinizi görüp beğendiniz bize laf söylemek düsmez. Seni gözüm tuttu sana kızı veririm ama tabi şöyle bir mesele var. Biz Anadolu'dan gelmeyiz bizim oralarin adetleri başkadır. Belki sen hiç duymamış sındır bizim orada kız verirken bir adet vardır?

"Nedir?"

"Başlık parası."

"Başlık parası mı?

"Evet başlık parası 500 bin."

"Anladım. "

"Ee ne diyorsun verebilecek misin bu parayı ? Bu parayı kim verirse kızı o alır sonuçta bizde adet böyle?"

"Peki öyleyse size 500 bin bugün için de getireceğim. "

"Peki o zaman kzii sana verdim gitti. Hayırlı uğurlu olsun. "

"Bu arada nikahı bu carsamba yapmak istiyorum tabi sizde katilirsiniz. "

"Anan baban katılmayacak mi ?"

"Dedim ya onlar hasta. Nisan' in nüfus kağıdını verirseniz işlemleri başlatacağım.

Babam Hamdi' ye süslenmişti. Hamdi Nisan' in nüfus kağıdını getir. Bir de benim ibAnimin yazdıgi kagit vardı.

MANYAK KARIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin