Het tweede hoofdstukje moet wel van mij, zijn, right? En ja, dat is ook zo! Wel een heel kort hoofdstukje, sorry.
De zon rees op in Fregardos. In de hoofdstad van Fregardos was het rustig, logisch, het was nog zo vroeg. Maar ik, de koning, was al wakker. Strategieën om geld te verzamelen raasden door mijn hoofd. Moest ik nou wel samenwerken met het ene koninkrijk, of moest ik hen de oorlog verklaren? Een overleg met mijn commandant hierover had ik over een paar uur, als de zon hoog aan de hemel stond. Ik liep mijn kamer uit. Over een paar dagen werd ik 22, ik was een hele jonge koning. Maar om nu over dat soort dingen na te kijken, in deze situatie... Dat zou ronduit vreemd zijn! Ik liep naar beneden over de stenen trap. Mijn schoenen weerklonken erop. Jaren lang oorlog en handel hadden voor dit mooie kasteel gezorgd. Over dat oorloggedeelte was ik niet trots, maar mijn voorouders waren niet erg slim met handel. Verder was er dan niet echt een andere manier om geld te verdienen, want de grond van Fregardos was zo dor als wat, en meren droogden met regelmaat op. Verder waren er nog wat rotsen. Wie had ooit dit mislukte stukje land uitgekozen om op te wonen? Waarschijnlijk een voorouder van jaren geleden. Ik zag ondertussen door een van de inkepingen in het kasteel, gebruikt als ramen, een draak door de lucht vliegen. Die hadden we wel. Met drakeneieren verdiende ik dus ondertussen mijn geld. Maar alleen aan bondgenoten natuurlijk, want draken waren ontzettend goede strijders. Ook ik kon er ook wat van, op een draak zitten en wat klappen uitdelen met een zwaard. Mijn draak heette Yark. In die naam zaten ook drie letters van mijn eigen naam, dus dat paste wel goed bij elkaar, wat eigenlijk toeval was. Bij draken kon je namelijk niet de naam kiezen; een wijze vertelde je hoe de draak wou heetten. De wijze van de hoofdstad was een hele oude vrouw, van bijna tweehonderd, in leven gehouden door spreuken, uitgesproken door haarzelf. Magie zou ik zelf waarschijnlijk niet leren, maar ach, ik was ook een strijder. Door alle gedachten, hoorde ik het geroep van een dienstmeisje niet.
"Uw ontbijt is klaar, Uwe Hoogheid!" Ik ging gewoon door met nadenken, en liep naar buiten. Toen bedacht ik me dat ik honger had, en keek achterom. Het dienstmeisje stond achter me. "Komt u maar mee, anders wordt het koud."
"Ik kom. Ik heb honger. Bedankt." zei ik maar, beschaamd dat ik zo maar het kasteel uitliep. Ik liep achter haar aan, en zag dat de tafel helemaal gedekt was. Het eten had ik snel op, maar het was nu tijd voor iets anders. Het overleg... Wat had ik daar géén zin in.Datum Uitkomst: 19 April 2018.
Schrijver: @SilverStar2003 ©
Koninkrijk: Fregardos
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...