79. Magische schriften en hoe je ze moet activeren VOLUME I

36 5 9
                                    

Magische schriften en hoe je ze moet activeren VOLUME I
Een boek door Conley Rust-Amber

In de dwergse cultuur zul je niet echt magie zien. Wij dwergen zijn meer van de fysieke wapens. Maar er is een soort magie die de dwergen gebruiken: Betovering. En dan vooral de magische runen. Het is geen verrassing dat mensen en elven hier niet vanaf weten, dwergen hebben dit enorm geheim gehouden tijdens hun hele bestaan. Gelukkig hebben we deze runen nog nooit hoeven gebruiken.

Dwergen gebruiken magische runen voor allerlei dingen, van het opwarmen van eten tot het beschermen tegen magie door runen op bepaalde objecten te tekenen, en ze daarna met een klein ritueel te activeren. Bijvoorbeeld 'Verwarm', om dingen op te warmen, natuurlijk.

Ik heb over de jaren heen heel wat van dit soort runen geleerd en ik heb ze opgeschreven in dit boek om ze niet te vergeten.

1. WARD 'ཉའརད'
Ward is een zeer handige rune om te leren, als je het op je bepantsering schrijft ben je zo goed als immuun voor magie, dit helpt ook tegen drakenvuur.
Om dit effect te activeren moet je eerst 'ཉའརད' op je bedoelde object schrijven. Daarna volgt het ritueel.
Als eerste moet je om middenacht precies magische krachten toevoegen aan het object, een kwartier essence overbrengen moet genoeg zijn, daarna moet je bloed van een wezen toevoegen om de essence aan de rune te binden. Verschillende soorten bloed resulteert verschillende lengtes van het effect, hoe intelligenter het wezen, hoe langer het effect. Hier zal ik later een lijst van maken.

2. Verwarm 'ཙེརཉའརམ'
Verwarm is handig als je geen vuur bij de hand hebt om je pannen te verwarmen. Schrijf 'ཙེརཉའརམ' op je bedoelde object en daarna volgt het ritueel. Tijd maakt niet uit en het kost ongeloofelijk minder essence dan ward. Nauwelijks een minuutje essence overbrengen en dan kan je bijvoorbeeld koken, hier is geen bloed bij nodig.

3. Verward? 'ཙེརཉའརད༄'
Deze is misschien lastig om te begrijpen, maar het is een handige rune, als je het op de vijand gebruikt. Door dit op de helm van de vijand te tekenen zal hij doelloos rondlopen voor de tijd van het gebruikte bloed. Schrijf 'ཙེརཉའརད༄' op een helm en dan, ja, volgt het ritueel. Dit is een zeer lastige en sterke rune om te gebruiken, het heeft om deze reden veel essence nodig, dus het is niet voor de beginnende magiërs. Dit kost een uur aan essence overdragen en het bloed van kippen en varkens is niet meer sterk genoeg om de essence aan de rune te binden, hier heb je beer of humanoïde bloed voor nodig, de rest werkt niet. De enige tijd dat dit ritueel plaats kan vinden is tussen drie en vier uur 's middags.

4. Kracht 'ཀརའཅཧཏ'
Deze rune is zeer handig in een bloederige situatie, bijvoorbeeld oorlog. Door 'ཀརའཅཧཏ' op een zwaard/bijl te schrijven zal dit een enorme boost aan fysieke kracht geven, waardoor je harder en langer kan slaan. En ja, het ritueel volgt na een half uur van essence overdragen. Het ritueel loopt anders dan de andere, voor dit ritueel heb je niet alleen bloed nodig, maar ook een hart van een roofdier, zoals een wolf of arend, zolang het maar op andere dieren, of mensen, jaagt. Je moet het hart en het bloed van hetzelfde dier gebruiken, anders zal het effect na vijf minuten uitwerken. Het hart heeft geen alternatief effect op de tijdsduur. Tijd tussen zes uur 's avonds en zes uur 's ochtends werkt.

5. Snelheid 'སནེལཧེདི'
Snelheid zorgt evoor, zoals de naam zegt, dat je sneller en langer kan lopen. En natuurlijk, het ritueel. Tien minuten essence toevoegen en dan het bloed naar keuze om te binden, meer is er niet over te vertellen.

Tijden van het bloed
Rat/muis: tien minuten
Kip: kwartier
Ander gevogelte: twintig minuten
Varken: half uur
Soorten vissen: zesendertig en een halve minuut (dit is een uitzondering, denk ik.)
Koe: drie kwartier
Wild zwijn: een uur
Wolf/vos: twee uren
Arend/valk/buizerd: twee uren
Haai/walvis: vier en een half uren
Beer: twaalf uren
Dwerg: rwintig uren
Mens: tweeëntwintig uren
Dark elf: drieëntwintig en een half uren
Boself: vierentwintig uren
High elf: vierentwintig en een half uren
Draak (elk soort): vijfenvijtig uren

SIEGE S01 ©Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu