Het is een vroege ochtend in Fribelium. Ik ben nauwelijks de troonzaal in of ik wordt lastiggevallen door mijn verkenners.
"Heer de afgelopen twee dagen is de Diplomaat van Wickerxot was met een vriend teruggekeert, hij heeft geen reden bij de grenzen achtergelaten, wat dus betekent dat hij erlangs is geglipt. Ook hebben wij hem een paard en boot zien stelen, wat hij erna mee gedaan heeft, weten we niet."
"Oké, dankjewel. Je kunt weer gaan."
Nadat de verkenner is vertrokken zit ik te denken over wat ik zal doen, het meest logische is hem straffen, dus dat doe ik dan maar.
"Beste Theren Black,
Ik heb van mijn verkenners vernomen dat U in ongeregistreerd binnen mijn grenzen was en dat U tijdens uw inbraak een aantal diefstallen hebt gepleegd.
Om vernedering en onrust te voorkomen geef ik U een optie, geef mij een stuk land als handelskolonie, van Wickerxot-Hankropia of van misschien binnenkort overgenomen landen, en betaal een boete van twintig kilogram aan goud.
Voldoe aan deze eisen en ik zal de straffen van U afhalen, zo niet, staan we op uw grenzen, en dan zullen we niet zo vriendelijk zijn.
-Conley Rust-amber, Heerser van Fribelium"
Ik pak een postarend voor de hoofdstad van Wickerxot en stuur hem op weg. Na dat te hebben gedaan ben ik doorgegaan naar het Koninklijke laboratorium, ik heb ze namelijk de opdracht gegeven om uit te zoeken wat dat ongelovelijk sterke materiaal was wat de ondode soldaten droegen en ik heb van ze gehoord dat ze een antwoord hebben. Ik loop naar binnen en de laboranten keken me aan.
"Dus, ik heb vernomen dat jullie een antwoord hebben op wat het blauwe materiaal is?"
"Jazeker, mijnheer. Na veel testen hebben we ontdekt dat het een zeer rare samenstelling van metalen is. Vijfenveertig procent staal, twintig procent zilver, twintig procent brons, wat bestaat uit vier procent tin en zestien procent koper, twaalf procent titanium, twee procent chroom en een procent platina. Al deze elementen samen vormen blijkbaar een ongelovelijk sterke legering, wat we Fribeliaans staal hebben genoemt. Echter de kosten van alle materialen zijn enorm duur, en dat is waarschijnlijk de reden dat Fribelium zo leeg is aan grondstoffen, maar we hebben genoeg metaal om zo'n dertig stukken bepantsering te maken, als we ons design voor dwergenbepantsering gebruiken."
"Dat is zeer goed nieuws, zorg ervoor dat dit Fribeliaanse staal zo snel mogelijk wordt gemaakt en in bepantseringen wordt gesmeden, en zorg ervoor dat er niks mis gaat."
"Komt goed mijnheer."
Ik kom weer in de troonzaal en wordt door From ontvangen.
"Mijnheer, het spijt me om te zeggen, maar in uw absentie zijn er 10 Kroonjuwelen gestolen. Wel hebben we 8 dieven tegengehouden, zij zitten op dit moment vast in de kerkers."
"Laat ze vrij. En het waren geen kroonjuwelen, het waren oude stukken nep goud om een test uit te voeren."
From zijn mond valt bijna open van verbazing. Ik ga op mijn troon zitten en kijk hem voor een tijdje aan.
"Had ik je geen opdracht gegeven? Laat de 8 mensen vrij."
En met die woorden loopt From snel weg, om mij voor te laten bereiden op belangrijkere zaken...
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...