Een belangrijk vervolg achter het vorige deel van Rosy_Bounty . Nu zit ze al op zes hoofdstukken! 33% van het boek is nou al Layla-hoofdstukken xD.
Ik kijk achterom en zie Nahi staan.
"Wat doe jij hier?" Nahi begint te lachen. "Ella was niet zo slim om haar plan helemaal te verbergen, ik heb jullie de eerste dag zitten af te luisteren en toen Ella zei dat zij er alles aan ging doen om jou weg te krijgen ben ik alles op alles gaan zetten om dat plan te laten mislukken." Ik probeer mijn arm los te rukken uit de greep van Nahi, maar hij is veel te sterk voor mij. Nahi roept: "Moc en Mic, bind haar polsen en enkels aan elkaar vast en doe er een extra dubbele knoop in." Er komen twee mannen op ons afrennen en ik zie dat het een tweeling is die sprekend op elkaar lijkt, maar dat interesseert me niet eens. Ik begin te schreeuwen.
"Nee, dat wil ik niet!" Maar het helpt helemaal niks. Als ik omkijk zie ik dat Ella ook is gevlucht, ik sta er dus helemaal alleen voor. Een van de mannen heeft een lang touw dat hij eerst vijf keer een rondje om mijn enkels laat maken en dan maakt hij er een erg strakke knoop in. Ik val bijna om maar Nahi houdt me overeind.
"Ik wil je wel graag heel laten." De andere man pakt mijn polsen op mijn rug en ik voel dat hij meerdere rondjes met het touw maakt voordat hij er een strakke knoop in maakt. Ik probeer mijn polsen uit het touw te wringen maar merk al heel snel dat het onmogelijk is, ik heb verloren.
Ik roep: "Help me, help me asjeblieft." Maar Nahi houdt zijn hand voor mijn mond en hij sist in mijn oor.
"Niet zo slim om nu te roepen Layla. Je staat er helemaal alleen voor want niemand durft je te redden." Nahi roept tegen een van de mannen: "Mic, pak een rol verband en wikkel het om haar mond heen zodat Layla niks meer kan zeggen." De man die Mic heet pakt een rol verband uit de tas en Moc pakt mijn paardenstaart vast zodat die niet in de weg hangt. Mic wikkelt het verband om mijn mond en de rest van mijn gezicht heen en na 10 rondjes voel ik dat ik niks meer kan zeggen aangezien het verband te strak om mijn mond heen gewikkeld is. Ik voel dat Mic het einde van het verband afplakt met een soort van tape, maar ik weet het niet helemaal zeker. Moc laat mijn staart weer naar beneden hangen en nu weet ik dat ik verloren heb, ik hoor nu bij Raffalala. Nahi draait mijn hoofd naar zich toe en kijkt me lang in de ogen aan.
"Layla, je bent speciaal en daarom hebben we je nodig. We dachten dat je veilig zou zijn in het kasteel maar dat is niet zo. Ik ga je voortaan elke avond aan je bed vast ketenen en ik doe je kamerdeur op slot waar alleen ik de sleutel van heb. Je hoort bij ons en blijft bij ons." Ik knik en opeens hoor ik allemaal geschreeuw, ik kijk om en ik zie een hele kudde mensen onze kant op lopen. Ze schreeuwen allemaal hetzelfde.
"Laat Layla vrij! Ze hoort bij Shaflista!" Mic en Moc kijken met grote ogen naar de hoeveelheid mensen maar Nahi blijft kalm. Hij pakt zonder te aarzelen zijn zwaard en zet het op mijn keel. De menigte stopt meteen met schreeuwen en ze blijven stilstaan op vijf meter van ons af. Nahi schreeuwt.
"Als iemand nu een stapje dichterbij doet gaat Layla eraan, het is jullie keuze." Niemand beweegt meer, niemand zegt meer iets. Ik voel de tranen achter mijn ogen branden en ik weet dat alles nu voorbij is. Opeens voel ik een hele plens water over mij heen komen en de greep van Nahi wordt zachter. Het zwaard valt uit zijn handen, Nahi laat mij los en kijkt naar boven. Ik verlies mijn evenwicht en zie Ella op mij af komen rennen die me nog net tegenhoudt. Ze pakt me vast als een baby en rent zo hard ze kan naar binnen toe. Ik hoor Nahi schreeuwen: "Pak Layla." Maar ik hoor aan het geluid dat de andere mensen maken dat ze hem en Mic en Moc tegenhouden. Ella rent de trap op en rent door het hele kasteel heen, zonder dat haar tempo afneemt. Aan het einde van een van de eindeloze gangen van het kasteel zit een deur en Ella zet me op de grond voor de deur neer.
Ze klopt op de deur en fluistert tegen me: "Hier zit de koning, maar over een paar minuten is dit rijk van jou." Ik knik als de deur opengaat en er een oude man naar buiten komt.
"Layla, eindelijk ben je hier!" Ik kijk hem verbaasd aan maar voordat ik antwoord krijgt tilt Ella me alweer op en brengt me naar binnen toe. Ella zet me neer op een bank en zorgt ervoor dat ik comfortabel zit, wat dus niet gaat aangezien mijn polsen nog steeds op mijn rug vastgebonden zitten. De man gaat tegenover me zitten en kijkt me aan: "Ik ben de koning van Shaflista, en ik geef over een paar minuten het stokje aan jou door. Sorry trouwens dat je een emmer water over je heen kreeg maar dat was de enigste optie om je te redden. Als je de koningin bent van dit rijk ga je meehelpen om te winnen tegen Raffalala, in je eigen dorp." Ik knik en voel dat Ella het verband rond mijn mond weghaalt. De koning gaat verder: "Dit kroontje is van mij, maar er is speciaal voor jou ook een kroon gemaakt." De koning pakt een doosje en doet het open. Mijn mond valt open.
"Dat is prachtig!"
De koning knikt: "Dit kroontje is over een paar seconden van jou, dan ben je de koningin van dit prachtige rijk. Ben je er klaar voor?" Ik ben nog steeds kletsnat van het water dat ik over me heen kreeg en ik heb het daardoor echt heel erg koud gekregen in mijn natte pyjamajurk, maar ik voel me blijer dan ooit tevoren. Ik knik en langzaam zet de koning het kroontje op mijn hoofd: "Welkom koningin Layla. Dit rijk is nu van jou."Datum Uitkomst: 22 April 2018
Schrijfster: Rosy_Bounty ©
Koninkrijk: Shaflista
JE LEEST
SIEGE S01 ©
FantasySIEGE, een verhaal over een wereld. In die wereld, zit een continent met elf landen. Al lang hebben ze oorlog met elkaar... Maar ook samenwerkingen worden gesmeed. Volg de verhalen van meer dan 10 karakters, die allemaal hun eigen avonturen beleven...